Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrekk og gru....min 6 årige sønn ¨går på svømmetrening.

Sist gang stod en gutt(ca. 7 år) på kanten, dro ned buksa og tisset i bassenget ( i det varme bassenget)

Moren var ned i bassenget, lo litt flaut og lo mot ham og ba ham om å slutte. Gutten tisset videre, og en badevakt reagerte, dro på ham buksa og ba ham om å gå på do heretter.

Badevakten ga klart uttrykk for at oppførselen var totalt uakseptabel i hans alder.

Så hoppet gutten i bassenget ned til sin mor, som fortsatt smilte, og det må jo bare være fordi hun var så flau....eller......eh......

Joda, jeg er klar over at mange barn tisser i vannet, men når en 7 åring står på kanten og provoserer slik, blir jeg helt matt.

Denne mammaen burde etter min mening også fått en reaksjon fra badevakten.

En mor ved siden av meg reagerte ikke i det hele tatt(bare registrerte), og jeg klarte ikke la være å spørre om hvorfor (vi sitter flere på tribunen og ser på) og da kunne hun fortelle meg at hun hadde hatt barn på svømmetrening i noen år nå, og hun hadde sluttet å la seg overraske)

Da lurer jeg på hva jeg har tilgode.........

Men jeg er kanskje av den gamle garde jeg - gammel og lite tolerant surpomp?? :0))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207086-%C3%A5-tisse-i-bassenget/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er totalt uakseptabelt an en så stor gutt tisser i bassenget! Hadde min gutt (6,5) gjort det, hadde han fått beskjed om å gå i garderoben, og det ville vært lenge til neste bassengbesøk!

Jeg hadde vært _dritflau_ som mor. Vet ikkke hva jeg hadde gjort eller sagt. Hadde jeg hatt flere barn med meg, hadde jeg trolig fortsatt å¨bade sammen med dem. Hvis tisse-gutten var den eneste jeg hadde ansvar for, ville jeg gått på land med ham. Fysj!

Det er noe helt annet i sjøen. Der tisser vi i vannet, både liten og stor.... Vet at ikke alle liker det heller da, men jeg synes det er noe helt annet!

Jeg har hatt barn på svømmekurs i to år, i tillegg til at vi er ukentlig i bassenget på off. bad. Jeg har hittil ALDRI opplevd at noen bare står og tisser sånn helt åpenlyst. Ville reagert med sjokk og vantro.

Vi har helt klare regler når vi går i bassenget: Vi går alltid på do FØR vi skal utti, om vi føler at vi må eller ikke. Dermed forhindrer vi i alle fall de store uhellene. Om toåringen av og til tisser i bassenget, vet jeg ikke - men det er vel godt mulig, på tross av iherdig innsats på do forut.

Men hadde seksåringen stillt seg opp og dratt fram tissen for å tisse i bassenget, ja DA hadde han sporensstreks blitt pådratt buksa og halt inn i garderoben, der han ville måtte sitte på do. Man tisser ikke med vilje i bassenget, nei!

Joda, hun var nok rimelig flau, kanskje derfor oppførselen.

Var på Badeland med en gjeng her forleden og mannen og jeg satt ved bordet. Rette ved er barnebassenget.

En pode på en tre år bader mens pappan svirrer rundt.

Så ser jeg poden dra ned buksene og står og tisser, jeg titter meg rundt etter pappan og der kommer han stolt som en hane...poden hans står jo og tisser...hooo hooo...

Nå er det selvsakt ikke den lille sin skyld, det er jo vi voksne som må få dem på toalettet i ny og ne...

Men det som "sjokkerte" meg var den holdningen pappan viste...han kom stolt som en hane, lo når han så det, greip poden og vandret stolt videre med gutten på armen.

Joda, greit å være stolt av avkommet sitt men... :(

Joda, hun var nok rimelig flau, kanskje derfor oppførselen.

Var på Badeland med en gjeng her forleden og mannen og jeg satt ved bordet. Rette ved er barnebassenget.

En pode på en tre år bader mens pappan svirrer rundt.

Så ser jeg poden dra ned buksene og står og tisser, jeg titter meg rundt etter pappan og der kommer han stolt som en hane...poden hans står jo og tisser...hooo hooo...

Nå er det selvsakt ikke den lille sin skyld, det er jo vi voksne som må få dem på toalettet i ny og ne...

Men det som "sjokkerte" meg var den holdningen pappan viste...han kom stolt som en hane, lo når han så det, greip poden og vandret stolt videre med gutten på armen.

Joda, greit å være stolt av avkommet sitt men... :(

Ja, akkurat, det virket nesten som om denne moren var "stolt" men jeg unnskylder henne (da jeg har vanskelig for å tro annet) med at hun MÅTTE jo være flau.

Når det gjelder den andre tilskuermamman, blir jeg jo like slu jeg.......om slikt blir akseptert?

Annonse

Hadde noen av barna mine tisset i bassenget ville reaksjonen min vært at vi går opp av bassenget øyeblikkelig. Ikke mer bading den dagen! Men de vet at det er griseri, og de er oppe av vannet for å gå på do innimellom så jeg tror de har tatt poenget.

Jeg syns badevakten kunne gitt en advarsel om utvisning fra bassenget, når det er så store barn som gjør slikt, og foreldrene ikke reagerer.

Du er da ikke gammeldags, dette er griseri!

Jeg hadde blitt like sjokkert som deg... Og jeg håper og tror det er helt usannsynlig at min 7-åring ville gjort noe slikt - begge ungene insisterer på å gå på do når vi er i Pirbadet, men jeg ser ikke bort fra at de tisser en skvett i bassenget under vann alikevel.

Men å stå på bassengkanten og tisse? Aldri!

Gjest ødelegger badegleden

Jeg ville også reagert kraftig på det!

Men jeg reagerte også da akkurat det samme skjedde på stranden i sommer - en gutt i 5-6 års alderen stilte seg opp og tisset rett ut i badevannet, og pappan sto stolt og leende og så på!

Selv om en innsjø eller hav er annerledes enn et basseng, så syns jeg foreldre har ansvar for å lære opp ungene sine at skal man tisse, så går man vekk fra der folk oppholder seg. (vil han tisse nedi vannet så får han iallfall gjøre det uten at folk ser det!)

Jeg syntes det var svært uappetittelig.

Men jeg reagerte også da akkurat det samme skjedde på stranden i sommer - en gutt i 5-6 års alderen stilte seg opp og tisset rett ut i badevannet, og pappan sto stolt og leende og så på!

Selv om en innsjø eller hav er annerledes enn et basseng, så syns jeg foreldre har ansvar for å lære opp ungene sine at skal man tisse, så går man vekk fra der folk oppholder seg. (vil han tisse nedi vannet så får han iallfall gjøre det uten at folk ser det!)

Det er jeg enig i, jeg har selv irritert meg over noen i familien som synes det er ok å la ungene tisse i strandkanten. Eller på plenen der man sitter (snakker nå om unger som er store nok til å skjønne at man kan gå på do/gå lenger bort).

Mon tro om ikke det kan være de samme ungene som også tisser i bassenget? Hvis man lærer at det er ok i strandkanten er det vel naturlig å gjøre det i bassenget også...

Annonse

Når man er på stranden, er det mye mer hygienisk å tisse i vannet enn at alle skal tisse i en busk eller noe. Urin er faktisk bakteriefritt, og sjøen fortynner det VELDIG ut. Sur tisselukt fra buskene er IKKE appetittelig. (men hvis det er toalett på stranden, er det selvsagt en annen sak)

I et basseng ville jeg øyeblikkelig fjernet ungen fra åstedet hvis han tisset i vannet.

Men på stranda lar vi ham tisse i vannet, ja. Som regel har vi riktignok stranda for oss selv, så da er det ikke andre enn oss det evt går ut over.

Jeg hadde blitt like sjokkert som deg... Og jeg håper og tror det er helt usannsynlig at min 7-åring ville gjort noe slikt - begge ungene insisterer på å gå på do når vi er i Pirbadet, men jeg ser ikke bort fra at de tisser en skvett i bassenget under vann alikevel.

Men å stå på bassengkanten og tisse? Aldri!

Ja, det å stå sånn på kanten og tisse i vei var jo bare helt utrolig!!

*sjokkert*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...