Gå til innhold

Å nei! Spysyke i omløp!

Anbefalte innlegg

Da jeg leverte minstemor i familiebarnehagen, kunne assistenten fortelle at hennes to døtre hadde ligget strøkne i helga og spydd. To av de små barna hun passer hadde hatt diaré og oppkast den siste tiden. Og nå i formiddag fikk jeg melding om at assistenten var blitt dårlig selv, så ungene var kjørt til base-barnehagen.

Sjansen er vel nå ganske stor for at jenta mi er smittet... Så da kan vi vente oss en trivelig uke :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207112-%C3%A5-nei-spysyke-i-oml%C3%B8p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, vi har akkurat hatt samme runde her.

Assistenten i familiebarnehagen ble syk torsdag kveld, og jentungen vår ble syk på søndag morgen.

Vi er hjemme i dag, og regner med å være igang igjen i morgen (som er fridag, vi skal på teater), i bhg igjen onsdag.

-kjekt å bli ferdige med det før jul, da! I fjor fikk jeg det 1. juledag :-(

Assistenten i familiebarnehagen ble syk torsdag kveld, og jentungen vår ble syk på søndag morgen.

Vi er hjemme i dag, og regner med å være igang igjen i morgen (som er fridag, vi skal på teater), i bhg igjen onsdag.

Vi hadde også en fryktelig runde sist jul, fra 22.12 til 31.12, litt av en jul! Vi fikk også spysyke i hus i går tidlig, men det er vel ikke noen garanti for at vi ikke får det en gang til (bank-bank-bank i bordet)

Men når vi er fem i familien, så tar det jo sin tid... La meg se: Hvis minstemor ble smittet i dag eller fredag, blir hun vel syk i kveld eller på onsdag.

Så blir vel de to andre barna + pappaen syk på fredag og jeg på søndag.... Huff! Gruer meg! Nå er det lenge siden sist vi hade det!

Annonse

Må ikke si sånt uten stedsangivelse, dah! Skremmer vettet av oss.

I fjor, akkurat da jeg sto på reisefot til stort utland, var det en på Dol som skrev om en tilsynelatende grusom kombinasjon av spysyke og feber, etterfulgt av langvarig hoste, som alle i nærområdet hennes hadde fått.

Jeg var helt sikker på at jeg husket at nicket bodde nokså nær meg (sør i Oslo) og jeg fikk panikk. Vasket meg på hendene bare jeg hadde vært i postkassa, omtrent.

Så kom jeg til å se samme nicket lenge etterpå, og hun bodde i Troms ...

Må ikke si sånt uten stedsangivelse, dah! Skremmer vettet av oss.

I fjor, akkurat da jeg sto på reisefot til stort utland, var det en på Dol som skrev om en tilsynelatende grusom kombinasjon av spysyke og feber, etterfulgt av langvarig hoste, som alle i nærområdet hennes hadde fått.

Jeg var helt sikker på at jeg husket at nicket bodde nokså nær meg (sør i Oslo) og jeg fikk panikk. Vasket meg på hendene bare jeg hadde vært i postkassa, omtrent.

Så kom jeg til å se samme nicket lenge etterpå, og hun bodde i Troms ...

Beklager, beklager...

Dette er i Kristiansand!

Jøss! Den spysyka som har gått i Trondheim har vært over på noen få timer. Snuppa hadde tre runder med brekninger (hadde lite i magen på forhånd så det var lite som kom opp) og var slapp en dag tid etterpå.

Høres jo greit ut - til å være spysyke...

Håper vi slipper unna.

Annonse

Det er jo så ufarlig, men ugh! så utrivelig! Og psykisk "smittsomt", er man redd for å få det fordi det er mange rundt en som har det, blir man faktisk ganske kvalm ...

Men litt flaut også, å være så redd for å spy.

:(

Jeg brøler som en brunstig hjort, jeg, når jeg spyr. Det samme gjør min far og min søster. Min mor, derimot, spyr uten lyd.

Husker en gang jeg spøy (vi var nygifte). Mannen min skrudde opp radioen på full styrke for å døyve lyden fra meg - i stedet for å komme og holde meg på panna, som mamma pleide å gjøre.... Snufs. Da lengtet jeg hjem til mamma....Og var dødelig fornærmet på min kjære mann!

Fysj, nå blir jeg kvalm...:-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...