Gå til innhold

Nå trenger jeg hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har nok ingen gode råd, vil bare si at dette ikke var noe kjekt å høre - veldig leit for datteren din å oppleve dette. Og også leit for deg, da du kanskje som meg (og de fleste andre mødre...?) tar barnas opplevelser innover deg i aller høyeste grad.

Utover det mener jeg som de andre at dette må du ta opp med skolen. Synes også du håndterte det fint overfor datteren din - du overdramtatiserte det ikke, samtidig som du viste at du tok henne på alvor.

Håper du gir tilbakemelding på hvordan det går.

Takk for omtanken. Ja, jeg tar det veldig innover meg. Skulle så gjerne hatt opplevelsen i stedet for henne, så hun slapp.

Skal skrive nytt innlegg når jeg har snakket med skolen.

Jeg skjønner! Jeg holdt meg veldig rolig når hun snakket, og jeg tror hun ble beroliget.

Jeg har selv vært med på å leke doktor når jeg var mindre. Det jeg reagerer på her er at han insisterte på nærkontakt med kjønnsorganene. Slikt gjorde ikke vi i alle fall. Men det hele kan godt være veldig uskyldig, og at datteren min angret seg i ettertid?

Tror datteren din sa akkurat det som skjedde. Vi lot heller ikke doktorleken gå så langt. Gutten er så ung at han ikke kan klandres, men han må fortelles at man ikke gjør sånn. Hvis han ikke har brukt tvang da. Samme med datteren din, men hun visste det tydeligvis.

Men tror du ikke det har foregått som i andre leker, noen unger vil leke noe, og andre føyer seg? Bare at denne gangen var det en lek de ikke har forutsetning for å ane konsekvensene av, de bare vet det er noe spesielt?

Uff for en vond historie å lese for meg som jobber på sfo.

Synes det er utrolig at de har fått til dette i det skjulte både for andre barn og de voksne, men barn er utspekulerte.

Hvis gutten går i samme klasse som jenta di så ville jeg snakket med lærer om det pluss styrer for sfo og gjerne rektor også.

Kjempefint at jenta di fortalte det sånn at dere får løst dette så fort.

Dette inlegget ditt ga meg en tankevekker og gjør at jeg kommer til å legge det på minnet at sånne ting kan skje og tenker hvordan vi skal hindre at det skjer.

Lykke til videre!!

Jeg hadde snakket med læreren, SFO og rektor og aourt om de kunne ta opp temaet "meg og min egen kropp" i alle klassetrinnene, der er jo utrolig viktig kunnskap som ikke alle får med seg hjemmefra desverre.

Jeg får skikkelig vondt i hele kroppen av å lese dette. Men oppe i all elendigheten skal du være stolt av at du og datteren din har et så nært forhold at vanskelige ting kan snakkes om.

Skal holde dere informert. Natta har vært litt vond. Hun klarte ikke å sovne fordi hun ikke klarte å få de dumme tankene ut av hodet. Hun sa det var som å ha mareritt, bare at hun var våken.

Sukk, skulle så gjerne ta bort det vonde for henne.

Nå har hun blitt syk. Har feber, hoster og har vondt ihals og hode. Så hun blir nå hjemme fra skolen. Det hadde hun egentlig ikke lyst til, for hun var ordenselev denne uken. Er glad hun gjerne ville tilbake til skolen i alle fall.

Godt hun savner skolen iallefall!

God bedring :-)

Annonse

Tror datteren din sa akkurat det som skjedde. Vi lot heller ikke doktorleken gå så langt. Gutten er så ung at han ikke kan klandres, men han må fortelles at man ikke gjør sånn. Hvis han ikke har brukt tvang da. Samme med datteren din, men hun visste det tydeligvis.

Men tror du ikke det har foregått som i andre leker, noen unger vil leke noe, og andre føyer seg? Bare at denne gangen var det en lek de ikke har forutsetning for å ane konsekvensene av, de bare vet det er noe spesielt?

I følge storesøster var det bare de to som lekte mor og far og barn. Så jeg tror egentlig ikke det var noe "følge-etter-syndrom". Men jeg vet jo at det skjer veldig ofte, så tanken var ikke dum.

Jeg hadde snakket med læreren, SFO og rektor og aourt om de kunne ta opp temaet "meg og min egen kropp" i alle klassetrinnene, der er jo utrolig viktig kunnskap som ikke alle får med seg hjemmefra desverre.

Jeg får skikkelig vondt i hele kroppen av å lese dette. Men oppe i all elendigheten skal du være stolt av at du og datteren din har et så nært forhold at vanskelige ting kan snakkes om.

Det var en veldig god ide! Takk.

Og jeg er kjempestolt av jenta mi. Har sagt det til henne mange ganger at det var flott at hun sa det til meg. Har også sagt at hun alltid kan snakke med meg eller pappa hvis det er noe som er dumt eller flaut eller leit, eller koselig for den del. Og hun er flink til å dele med oss - heldigvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...