Gå til innhold

ARG!

Gjest trultemor25

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor25

Jeg fant frem noe godteri, putta det fint i en skål, helte i et glass med brus og satte meg med en sukk ned i sofaen. Jeg har holdt på i hele dag, med litt husarbeid som klesvask og klesbretting, middagslaging, rydding, skifting på seng, ærender som en tur i banken, til gullsmed, til apotek, time hos fysio med vesla, og det å holdt på med en 4 mnd baby hele dagen.

Jeg: "Nå har jeg virkelig fortjent å kose meg litt!"

Sambo: "Hmm? Jasså? Hvorfor det?"

ARG!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207166-arg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Typisk mannfolk! Noen av den arten tror visst at alt _de_ gjør er så himla mye viktigere enn det vi damene gjør!;-(

Jeg har nå i en periode hatt fri på tirsdager fra jobben min på skolen. Dette pga. div. søvnproblemer/allergi hos minsten, og da er jeg hjemme på tirsdager. Alene, uten mann og barn.

Det er hele fjell med klesvask: sortering (grovsorteringa gjøres i kurver, men det må jo sorteres litt etter fibertyper...), vasking, opphenging/tørketromling, stryking,sammenlegging, plassering på de respektive eieres klesskap osv. Dette tar faktisk noe tid...

Deretter er det gjerne støvsuging/-tørking, dra over gulvene, +++, og handling.

Deretter er det å planlegge neste dag;oppgaver og ekstraoppgaver skal ordnes, stelles i stand (er lærer i KH og musikk), og til slutt begynner vi med middagen...

Dubben kommer hjem, og undrer: "Har du ikke gjort noen ting idag, eller!?"

!?!?!?!?!?!

blir en av ungene sjuke (noe en eller annen har vært i hele høst...), kommer verset igjen:"Jeg _kan_ bare ikke ta fri i dag, jeg altså! Det er _så_ mye å gjøre på jobben!Hvis jeg er hjemme idag, må jeg på kontoret på kvelden!"

Vel, vikarer til mitt fag vokser ikke akkurat på trær her vi bor, og hvor mange ettermiddager/kvelder jeg har tilbrakt på "kontoret" mitt, er utallige.

Men har jeg først lagt unger og alt det medfører _før_ jeg reiser dit, tror du!? Åh, ja da. Gubben er så sliten, skjønner du...

Huff, høres ut som jeg har verdens verste gubbe, men _det_ har jeg definitivt ikke!

Tror det bare er slik menn er laget, jeg! De skjønner ikke at ikke alt husarbeid/arbeid med unger ikke _Vises_ i form av et umiddelbart resultat: Vasker du gulvet, blir det reint, liksom. Oppdrar du unger, ser du ikke resultatet av det før om noen år, kanskje!

Men nå skal jeg har meg litt smågodt!;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207166-arg/#findComment-1492964
Del på andre sider

Annonse

Gjest trultemor25

Typisk mannfolk! Noen av den arten tror visst at alt _de_ gjør er så himla mye viktigere enn det vi damene gjør!;-(

Jeg har nå i en periode hatt fri på tirsdager fra jobben min på skolen. Dette pga. div. søvnproblemer/allergi hos minsten, og da er jeg hjemme på tirsdager. Alene, uten mann og barn.

Det er hele fjell med klesvask: sortering (grovsorteringa gjøres i kurver, men det må jo sorteres litt etter fibertyper...), vasking, opphenging/tørketromling, stryking,sammenlegging, plassering på de respektive eieres klesskap osv. Dette tar faktisk noe tid...

Deretter er det gjerne støvsuging/-tørking, dra over gulvene, +++, og handling.

Deretter er det å planlegge neste dag;oppgaver og ekstraoppgaver skal ordnes, stelles i stand (er lærer i KH og musikk), og til slutt begynner vi med middagen...

Dubben kommer hjem, og undrer: "Har du ikke gjort noen ting idag, eller!?"

!?!?!?!?!?!

blir en av ungene sjuke (noe en eller annen har vært i hele høst...), kommer verset igjen:"Jeg _kan_ bare ikke ta fri i dag, jeg altså! Det er _så_ mye å gjøre på jobben!Hvis jeg er hjemme idag, må jeg på kontoret på kvelden!"

Vel, vikarer til mitt fag vokser ikke akkurat på trær her vi bor, og hvor mange ettermiddager/kvelder jeg har tilbrakt på "kontoret" mitt, er utallige.

Men har jeg først lagt unger og alt det medfører _før_ jeg reiser dit, tror du!? Åh, ja da. Gubben er så sliten, skjønner du...

Huff, høres ut som jeg har verdens verste gubbe, men _det_ har jeg definitivt ikke!

Tror det bare er slik menn er laget, jeg! De skjønner ikke at ikke alt husarbeid/arbeid med unger ikke _Vises_ i form av et umiddelbart resultat: Vasker du gulvet, blir det reint, liksom. Oppdrar du unger, ser du ikke resultatet av det før om noen år, kanskje!

Men nå skal jeg har meg litt smågodt!;-)

Jeg får vel bare innse at slik en menn. Men det er jo godt å innse det da enn å gå rundt og tro at min mann er den eneste som er sånn! Jeg har også fått høre ofte at 'nei, huff, jeg er så sliten' når jeg har bedt om litt hjelp, eller 'nei, nå må jeg slappe av litt'. Slappe av etter hva da? Han får slappet av etter han kommer hjem fra jobb. Jeg får slappet av etter tuppa har lagt seg. *sukk*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207166-arg/#findComment-1492978
Del på andre sider

Jeg får vel bare innse at slik en menn. Men det er jo godt å innse det da enn å gå rundt og tro at min mann er den eneste som er sånn! Jeg har også fått høre ofte at 'nei, huff, jeg er så sliten' når jeg har bedt om litt hjelp, eller 'nei, nå må jeg slappe av litt'. Slappe av etter hva da? Han får slappet av etter han kommer hjem fra jobb. Jeg får slappet av etter tuppa har lagt seg. *sukk*

Alle menn er ikke slik altså, selv om jeg forstår at en del er det. Ingen menn burde være slik, spør du meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207166-arg/#findComment-1493013
Del på andre sider

Gjest trultemor25

Bare vent til han skal være hjemme med Vesla, da kommer han ikke til å få gjort NOE annet enn å pusle med henne. Pappaen her i huset skjønte virkelig ikke hvor mye jobb det var før han var hjemme med ungen aleine mens jeg jobbet.

Ja, jeg gruer meg faktisk til det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207166-arg/#findComment-1493075
Del på andre sider

Annonse

Akkurat som her i huset det! På lørdag sa jeg at jeg skulle ta meg et glass rødvin og kose meg litt på kvelden for det synes jeg at var velfortjent, fordi han hadde fri lørdag og søndag. Jeg hadde vært alene med lillegutt hele uka, klesvask osv. osv. Er jo alltid masse å gjøre, får aldri slappet av.

Spør sambo om han ikke kan sette på en vaskemaskin i blant eller brette sammen sitt eget tøy som jeg har vasket.. Sier jeg aldri får tid til noe, noen ganger når jeg skal ut med tassen er det mørkt, så hender vi aldri kommer oss ut. Ting tar tid! Får til svar "du er hjemme fra jobb for å passe ungen, ikke klag". Hallo??? Gjør ikke noe annet enn å leve for han.. leker, mater, koser, prater, bærer, synger, går tur, koker flasker, vasker klær, kjøper klær osv. han trenger osv.

Irriterende at mannfolk tror det er ferie å gå hjemme. Han jobber 9 timer om dagen, jeg jobber 24 timer i døgnet.. :)

Jeg gleder meg til at han skal ha pappaperm i desember! Best for han at heimen er strøken, han har rukket å handle, gått tur og lagd middag til jeg kommer hjem ja. Særlig etter at han har sagt "du er jo bare hjemme allikevel". Jadda... Og DET er ikke jobb?

Koser meg hjemme med lillegutt jeg altså, men det er noe hele tiden og enkelte dager er jeg sliten så det holder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207166-arg/#findComment-1494405
Del på andre sider

Gjest trultemor25

Akkurat som her i huset det! På lørdag sa jeg at jeg skulle ta meg et glass rødvin og kose meg litt på kvelden for det synes jeg at var velfortjent, fordi han hadde fri lørdag og søndag. Jeg hadde vært alene med lillegutt hele uka, klesvask osv. osv. Er jo alltid masse å gjøre, får aldri slappet av.

Spør sambo om han ikke kan sette på en vaskemaskin i blant eller brette sammen sitt eget tøy som jeg har vasket.. Sier jeg aldri får tid til noe, noen ganger når jeg skal ut med tassen er det mørkt, så hender vi aldri kommer oss ut. Ting tar tid! Får til svar "du er hjemme fra jobb for å passe ungen, ikke klag". Hallo??? Gjør ikke noe annet enn å leve for han.. leker, mater, koser, prater, bærer, synger, går tur, koker flasker, vasker klær, kjøper klær osv. han trenger osv.

Irriterende at mannfolk tror det er ferie å gå hjemme. Han jobber 9 timer om dagen, jeg jobber 24 timer i døgnet.. :)

Jeg gleder meg til at han skal ha pappaperm i desember! Best for han at heimen er strøken, han har rukket å handle, gått tur og lagd middag til jeg kommer hjem ja. Særlig etter at han har sagt "du er jo bare hjemme allikevel". Jadda... Og DET er ikke jobb?

Koser meg hjemme med lillegutt jeg altså, men det er noe hele tiden og enkelte dager er jeg sliten så det holder.

Jeg veit! Ting tar tid! Og menn som synes så innmari synd på seg selv fordi dem må tidlig opp og på jobb. Han har ihvertfall fått sove hele natta!

Huffameg, det er ikke noe bare bare lenger. Kan ikke ta en kjapp tur i butikken lenger. Kle på meg og henne, ut med vogna, ut og inn av bilen med vogn og handleposer og.. *sukk* Vi pleier å ta oss en tur samme på senteret i helgene og han bare "shit å slitsomt!" når vi var hjemme og skulle ha med vesla, vogna, bilsetet, handleposer og stelleveske inn fra bilen. "Welcome to my life" sier jeg da, men det bare fnyser han av.

Tror nok ting kommer til å gå opp for han når han skal i pappaperm.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207166-arg/#findComment-1494591
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...