Gjest chinamom Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg skjønner at vi er heldige med vår helsestasjon. Både jeg (oftes jeg som går) og barna gleder oss til hvert besøk. Eldste var 2 ved hjemkomst, andremann to mnd. To forskjellige aldrer men like godt m ottatt. Jeg føler meg godt ivaretatt; de kan en del om adoptivbarn og setter seg inn i det de ikke kan. Opplever at dialogen er god. Er derimot IKKE fornøyd med den ene legen . Har opplevd at han kaller barnet"ÅÅ, enda et importert barn!", "Dere må være flinke å stimulere henne for de kan være flinke slike (les: mørkhudede) også." Kunne ikke irettesette legen der og da ettersom barnet var med og gammelt nok til å forstå. Det praktiseres ikke hjemmebesøk når man kommer hjem med adoptivbarn, men hadde vi ønsket det så hadde de nok kommet. Synest nesten det er litt lenge å vente til neste kontroll..minsten blir ikke fire før om et helt år ;-) Jeg hadde påpekt dette iforhold til legen i etterkant. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207238-helsestasjon/page/2/#findComment-1495196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Skjønner at vi har vært heldige med vår helsestasjon. Vi har utelukkende positive erfaringer, selv om de har veldig liten erfaring med adopterte barn. Synest vi ble tatt godt imot som foreldre og at det var et greitt sted å kunne spørre om ting vi som nybakte foreldre lurte på. Og så synest jeg at det alltid har vært litt spennende med veiing og måling da. Med storebror håpet vi at han hadde lagt på seg noen gram fra gang til gang (tynn som ei flis), med lillebror har det vært spennende å se om han skulle sprenge alle kurver (han er en blyklump) Men som alle andre her sier, det er jo helt frivillig dette, og føler man ikke at man blir godt tatt imot så skjønner jeg jo at det ikke er like mye stas 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207238-helsestasjon/page/2/#findComment-1495955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.