Gå til innhold

Liker ikke fisk :(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lukta, ja, det glemte jeg.

Det lukter ufyselig av stekt og kokt fisk.

Her i huset har røkt kolje alltid gått under navnet av pølsefisk.

Det smaker litt pølse, det er jo røyksmaken.

Nå skal det sies at tre barn og to foreldre alltid har spist og likt fisk, vel nesten alltid, jeg kan huske at jeg hadde bare sånt passe godt forhold til det som liten.

Men det var ikke bønn hjemme hos meg.

Av og til tviler jeg veldig på overtalelsesstrategien hos yngre foreldre.

Jeg mener, den nytter jo ikke så ofte heller.

Jeg ble veldig ekspert på å gjemme fisk under litt potet og gaffel og skje, husker jeg. Så jeg spiste vel bare en tredjedel av det mora mi la på tallerkenen. Men noen diskusjon om jeg skulle spise eller ikke, var helt utenkelig.

Kanskje ungene får mer makt enn de kan bære nå fpr tida?

Nja, dette ble avsporing fra fisketemaet.

:(

skorpionfisken

Min svigersøster kalte fisken for kjøtt og serverte den.

Barna som ikke likte fisk spiste det nydelige "kjøttet" med god apetitt.

Da de spurte hvorfor kjøttet var hvitt, så var det fra de hvite sauene og geitene.

Da barna ble så gamle at de gjennomskuet dette var argumentet hennes at dere har syntes hvitt kjøtt var godt lenge, hvorfor er det ikke godt lenger hvis vi kaller det for fisk? De ga seg for logikken i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...