Gå til innhold

Siden vi diskuterte så heftig om foreldre som hentet for sent...

Anbefalte innlegg

Gjest aldri alene

Nei, makspris gjelder for alle.

Da må man velge - åpningstider fra 08 til 16 og to på jobb, eller 7.30 til 16.30 med én på jobb første og siste time.

Loven sier fem barn per voksen, ikke noe om minimum antall voksne per skift.

Godt ikke vår barnehage er "lovryttere" da :o), her tenker de på barna våre, sikkerheten rundt hvis om atte det og det skulle skje.

Fortsetter under...

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nanna

30

• PieLill

18

• Lisabeth

3

• bb71

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille

Beklager, logikken holder ikke. :) Bruker man argumentet om at lønnen til assistenten må dekkes, må det også overføres til at VÅR lønn må inndekkes.

Nei - du kan ikke sammenligne det.

Forsovelse: Du har betalt for en tjeneste du ikke får, prisen for tjenesten refunderes, 7 kr. avslag til alle foreldrene.

For sen henting; Du misbruker reglene for en tjeneste du benytter deg av - du må ta kosten det betyr for bedriften, uten at det går utover de resterende brukerne.

Ting som er opplagt for enkelte i arbeidslivet er som vi vet ikke opplagte for loven.

I should know :)

Det der tror jeg rett og slett man kan sette i arbeidsreglementet.

Varen jeg leverer er min arbeidskraft per tidsenhet. Jeg får betalt for den varen jeg leverer. Arbeidsgivere og kolleger ville være mer velvillig innstilt om jeg kom for sent pga trafikkkork pga en ulykke eller annet uforutsigbart jeg ikke kunne lastes for.

mvh

Gjest Persille

Godt ikke vår barnehage er "lovryttere" da :o), her tenker de på barna våre, sikkerheten rundt hvis om atte det og det skulle skje.

Ja, og som sagt - det betyr i veldig mange barnehager at man ikke kan etterkomme foreldrenes (!) ønske om lengre åpningstider.

Har aldri hørt om noen barnehage, eller barnehageansatte som så gjerne vil ha barnehagene åpne i ni og ti timer - det er foreldrene som krever det. Når de krever det - så må de også akseptere at man på kutte ned på andre ting.

Gjest Persille

Det der tror jeg rett og slett man kan sette i arbeidsreglementet.

Varen jeg leverer er min arbeidskraft per tidsenhet. Jeg får betalt for den varen jeg leverer. Arbeidsgivere og kolleger ville være mer velvillig innstilt om jeg kom for sent pga trafikkkork pga en ulykke eller annet uforutsigbart jeg ikke kunne lastes for.

mvh

Vel, det trodde jeg også...

Nå er jeg stevnet blant annet for å trekke en som skulket jobben i lønn - som du vet.

Jeg har valgt å legge meg på en hyggelig linje - de skal jo tross alt levere fra seg det kjæreste de har til oss :)

Og som sagt - det hjelper, "mine" foreldre er så og si aldri forsinket, de betaler som de skal, de er alltid hyggelig - og de stiller opp når jeg trenger hjelp til å ordne noe. Vinn - vinn situasjon!

Man kommer som regel litt lenger med gulrot og pisk enn bare pisk... Vi har hatt endel trøbbel med denne barnehagen de siste par årene, de er ikke videre imøtekommende, kan man si...

Annonse

Jeg har valgt å legge meg på en hyggelig linje - de skal jo tross alt levere fra seg det kjæreste de har til oss :)

Og som sagt - det hjelper, "mine" foreldre er så og si aldri forsinket, de betaler som de skal, de er alltid hyggelig - og de stiller opp når jeg trenger hjelp til å ordne noe. Vinn - vinn situasjon!

Fornuftig!

Tenk hvilken skyllebøtte du ville fått den dagen en forelder måtte ringe deg for å få åpnet barnehagen, og du hadde vært lite smidig og hardnakket tidligere.

mvh

Nei - du kan ikke sammenligne det.

Forsovelse: Du har betalt for en tjeneste du ikke får, prisen for tjenesten refunderes, 7 kr. avslag til alle foreldrene.

For sen henting; Du misbruker reglene for en tjeneste du benytter deg av - du må ta kosten det betyr for bedriften, uten at det går utover de resterende brukerne.

Jeg er ikke enig! :)

Gjest Persille

Man kommer som regel litt lenger med gulrot og pisk enn bare pisk... Vi har hatt endel trøbbel med denne barnehagen de siste par årene, de er ikke videre imøtekommende, kan man si...

Nei, alle er jo ikke det...

Men jeg har tro på å møte dem på deres premisser fremfor å starte med kritikk - da er sjansene større for å få dem til å endre seg.

Kanskje de har dårlige erfaringer med sene foreldre? Så mye at de ikke har råd til å betale vikarer eller noe? Jeg vet ikke, antagelig ikke du heller, men det er likevel en dårlig trend å la det gå utover nye foreldre.

Jeg tror på imøtekommendhet og forståelse - noe som gir meg mye ekstra jobb, men mange flere fornøyde foreldre også :)

Fornuftig!

Tenk hvilken skyllebøtte du ville fått den dagen en forelder måtte ringe deg for å få åpnet barnehagen, og du hadde vært lite smidig og hardnakket tidligere.

mvh

...eller ikke. Styrer fikk ingen skyllebøtte idag. :) Men jeg har skrevet det bak øret.

Hvordan man ordner seg hjemme har naturligvis ingen ting med saken å gjøre.

Barnehagen vår har også regel om min. 2 på jobb, eller i hvertfall en som kan komme på kort varsel. Det er en sikkerhet for oss som har ungene der det. Om det skjer noe med ett barn, man må ta det med til legevakta etc så må man ha en løsning for de 2-3 barna som evt blir igjen.

Her var det vel snakk om to voksne på bare et barn.

Men det er jo en ekstra sikkerhet for barna, og en sikkerhet for en barnehage som er redd for å få en rettssak på nakken.

mvh

Gjest Persille

Fornuftig!

mvh

Orker ikke tenke på det engang...

De ber nærmest om unnskyldning når de ringer og vekker meg - for de vet at jeg strekker meg så langt jeg kan ellers. Men jeg er like blid uansett - også når jeg vekker assistenten, det kan jo hende jeg glemmer noe en gang også!

Gjest aldri alene

Ja, og som sagt - det betyr i veldig mange barnehager at man ikke kan etterkomme foreldrenes (!) ønske om lengre åpningstider.

Har aldri hørt om noen barnehage, eller barnehageansatte som så gjerne vil ha barnehagene åpne i ni og ti timer - det er foreldrene som krever det. Når de krever det - så må de også akseptere at man på kutte ned på andre ting.

Her hadde vi plass tidligere, privat barnehage; http://www.vesletun.com/

Barnehagen har åpningstider etter foreldrenes ønsker, og personalet var ALDRI alene på jobb, selv med åpningstid fra 0630 - 1700, akkurat en sånn barnehage de fleste foreldre vil ha :o).

Annonse

Nei, alle er jo ikke det...

Men jeg har tro på å møte dem på deres premisser fremfor å starte med kritikk - da er sjansene større for å få dem til å endre seg.

Kanskje de har dårlige erfaringer med sene foreldre? Så mye at de ikke har råd til å betale vikarer eller noe? Jeg vet ikke, antagelig ikke du heller, men det er likevel en dårlig trend å la det gå utover nye foreldre.

Jeg tror på imøtekommendhet og forståelse - noe som gir meg mye ekstra jobb, men mange flere fornøyde foreldre også :)

Tenker du på kritikk fordi de kom for sent? De fikk ikke det. Det er menneskelig å feile, poenget er at det er enveiskjøring fra barnehagens side...

Gjest Persille

Her hadde vi plass tidligere, privat barnehage; http://www.vesletun.com/

Barnehagen har åpningstider etter foreldrenes ønsker, og personalet var ALDRI alene på jobb, selv med åpningstid fra 0630 - 1700, akkurat en sånn barnehage de fleste foreldre vil ha :o).

Men kjære vene, dette er jo en stor barnehage - her snakker vi om små barnehager med få barn, og få ansatte.

Barnehager med ti barn eller mindre har bare to på jobb hver eneste dag - de har ikke lov å jobbe mer enn åtte timer, og da må man velge.

Gjest Persille

Tenker du på kritikk fordi de kom for sent? De fikk ikke det. Det er menneskelig å feile, poenget er at det er enveiskjøring fra barnehagens side...

Nei, kritikk når man tar denne diskusjonen.

I stedet for å si at barnehagen er enveis og urimelig - så kan man si at i dag hendte det sånn og sånn, kanskje vi kan få til en ordning der vi aksepterer at det skjer dere innimellom dersom dere aksepterer at foreldrene også kommer for sent en sjelden gang...

For eksempel :)

Gjest aldri alene

Men kjære vene, dette er jo en stor barnehage - her snakker vi om små barnehager med få barn, og få ansatte.

Barnehager med ti barn eller mindre har bare to på jobb hver eneste dag - de har ikke lov å jobbe mer enn åtte timer, og da må man velge.

Alle barna kommer jo ikke 0630 da. Kun noen få som er ute så tidlig.

Kun et par som nødvendigvis har plass til kl 1700 også .......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...