Gå til innhold

Siden vi diskuterte så heftig om foreldre som hentet for sent...

Anbefalte innlegg

Det er irrellevant om det rammer barnehagen som helhet. Barnehagen står 100% ansvarlig for sine ansatte. Hvordan barnehagen ordner et slikt mellomværende med sine ansatte er foreldrene uvedkommende. Foreldrene har betalt for en vare de ikke har fått og kanskje i tillegg blitt påført økonomisk tap, eller deres bedrift har blitt det.

Jeg vil anta de fleste barnehager utviser skjønn og romslighet i forhold til forsentkomming. I følge nanna gjør ikke denne barnehagen det. Da blir det fullstendig urimelig at barnehagen forventer forståelse og romslighet fra foreldrene på dette området.

Er barnehagen romslig, får foreldrene også være det. Min argumentasjon gjelder utelukkende for barnehager som praktiserer nulltoleranse overfor foreldre som kommer for sent.

mvh

*Applaus*

SÅ enig, så enig!

Fortsetter under...

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nanna

30

• PieLill

18

• Lisabeth

3

• bb71

2

Mest aktive i denne tråden

Det er ikke det det er snakk om. En bhg er en bedrift, man skal ha andre rutiner der enn hjemme hos seg selv. Det innebærer at lista må legges høyere på mange områder. En bhg kan ikke legge opp rutinene sine med forbehold om at naboen er hjemme.

Det behøver ikke være den voksne som får illebefinnende. Det kan være ett av barna det skjer noe med, slik at den voksne må forlate området.

Når man setter opp vaktlister, vet man ikke om man har ett, to eller tre barn etter kl 16.30 eller før kl 7.30. De barna som kommer må ha tilsyn.

teskjehilsen

Jeg forstår saken, men jeg tror ikke du forstår at jeg faktisk er uenig i argumentasjonen.

Utgangspunktet her var vel at en av to ansatte gikk hjem da det var bare et barn igjen i barnehagen om ettermiddagen. Og det ble hevdet at denne situasjonen var uttrygg fordi den voksne kunne få et illebefinnende.

Om dette er for uttrygt tror jeg det har med uttrygge voksne å gjøre, mer enn reell fare for barnets sikkerhet.

Jeg ser, barnehage/bedrift eller ikke, ingen tungtveiende sikkerhetsmessige grunner til at man i perioder der man _vet_ man har fem barn eller mindre skal behøve å ha mer enn en voksen til stedet. At en større barnehage velger å legge opp sine rutiner til at det alltid skal være to voksne til stedet, eller at det ikke finnes perioder der man vet man har fem barn eller mindre, er en annen sak.

Men om man virkelig mener at to voksne er nødvenig for å passe tre barn, ser jeg det mer som et uttrykk for barnehagens ledelses behov for å beskytte seg selv. Jeg ville vel foretrukket forlengede åpningstider framfor en slik noe overdreven påpasselighet.

med pipetthilsen

;-)

Dette har vi opplevd flere ganger i vår barnehage, at de har forsovet seg.

Men det største problemet vi har ved henting er at vi er avhengig at tog fra Oslo og hjem, og jobber til klokka 16.00..... Og blir vi for seine så er det faktisk NSB sin skyld.

Da er det et vanvittig styr for å få noen vi kjenner om de kan hente henne.

En gang var vi ikke hjemme før klokka var nærmere seks...(Heldigvis var hun hos dagmamma da og ikke barnehage)

Så jeg kan i allefall si at vi ikke gjør det med vilje

hmmm...Lurer på om vi skal la dem betale regningene på disse for-sent-hentingen....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...