Gå til innhold

Hvordan få i 1-åringen Penicilin?!

Anbefalte innlegg

Har ikke fått det mot streptokokker, men jeg regnet med at Imacillin er et bredspektret antibiotikum på linje med de andre "vanlige". Legen skriver iallefall ut Apocillin (også bredspektret) mot streptokokker hos voksne, og det virker jo på alt fra bihulebetennelse hos folk til livmorbetennelse hos bikkja :o)

Da noterer jeg navnet på medisinen og har det parat til neste legebesøk hvor dette kan være aktuelt...

Takk skal du ha!

Fortsetter under...

Det er dessverre ikke noen mulighet enn tvang. Sprøyte fungerer best i så tilfelle, ser noen lenger ned har gitt råd om å sprøyte inn langs kinnet og ikke rett i svelget. En annen ting er type mikstur hun har fått. Weifapenin smaker skrekkelig, Imacillin smaker jordbær og er den som har fungert best hos oss. Jeg spør alltid om å få den.

Det er Apocilin hun har fått. Det mest vellykkede forsøk til nå var å blande det i sterk rød saft på tåteflaske.

Har ikke fått det mot streptokokker, men jeg regnet med at Imacillin er et bredspektret antibiotikum på linje med de andre "vanlige". Legen skriver iallefall ut Apocillin (også bredspektret) mot streptokokker hos voksne, og det virker jo på alt fra bihulebetennelse hos folk til livmorbetennelse hos bikkja :o)

Legen vår er veldig nøye på å ikke skrive ut resept på bredspektret antibiotikum. Han framholder at jo mer vi bruker av den sorten, jo større sjanse er det for at kroppen utvikler resistens mot antibiotikakurer. Jeg synes det er bedre å bruke noen minutter på å "slåss" med en 2-åring, enn å utsette kroppen for unødig bruk av legemidler

Legen vår er veldig nøye på å ikke skrive ut resept på bredspektret antibiotikum. Han framholder at jo mer vi bruker av den sorten, jo større sjanse er det for at kroppen utvikler resistens mot antibiotikakurer. Jeg synes det er bedre å bruke noen minutter på å "slåss" med en 2-åring, enn å utsette kroppen for unødig bruk av legemidler

Fullstendig enig. Bredspektret bør ikke brukes dersom man kjenner til hva slags infeksjon det er og har en annen som virker.

Annonse

Gjest chinamom

Bruk sprøyta beregnet til å sprute medisin i munnen. Sprut medisinen mot kinnet. Følg opp med noe ekstra godt (som du vet hun liker). Det står klart slik at hun vet at når hun har tatt medisinen får hun det.

Fungerte greitt når minsten her måtte ha jerntilskudd - som han helst ville spytte ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...