Gå til innhold

4 åring tisser på seg.

Anbefalte innlegg

Gjest uff og uff av meg

Spesielt i barnehagen. Tror hun ikke gidder å gå på do og at det kommer veldig brått på henne. Det skjer ikke hjemme, selv om det er nesten av og til, men da ser vi det og sier hun må gå.

Vi har prøvd med belønning, faste do tider, true med bleier. Hun lover å ikke tisse på seg og gå på do med en gang hun skal, men fordet så skjer det ca 3 ganger i uken.

Dresser og alt blir vått. Det skjer ofte når de er ute.

De ansatte i barnehagen er dritt lei.

Skla vibegynne med bleier når de er ute, synes det er ille men vet ikke hva annet å gjøre.

Hun bruker bleie om natten og den er søkk våt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207395-4-%C3%A5ring-tisser-p%C3%A5-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen tanker og kanskje et forslag:

Kanskje hun rett og slett ikke er klar for å slutte med bleie enda?

Hva tenker jenta selv om å slutte?

Om hun ikke virker motivert for å slutte, er det kanskje ikke lurt å "tvinge" gjennom at hun skal ligge eller gå uten. At hun tisser på seg er nok ekkelt for henne også. Og det virker kanskje enda mer ekkelt, om de voksne syns det samme.

Kanskje du kunne holde henne hjemme noen dager (i helga), slik at hun kunne få gå på do når hun behøver. Hjemme kan hun kanskje kontrollere mer. Så roser du henne fordi hun har vært flink, så får dere litt det negative på avstand.

Da min fem åring sluttet med bleie om natten. Tisset hun før hun la seg, så tok jeg henne opp ved 23 tiden, satte henne på do (våken eller ikke våken tilstand), hun tisset - sov gjennom natten, og var tørr om morgenen.

Gjest uff og uff av meg

Noen tanker og kanskje et forslag:

Kanskje hun rett og slett ikke er klar for å slutte med bleie enda?

Hva tenker jenta selv om å slutte?

Om hun ikke virker motivert for å slutte, er det kanskje ikke lurt å "tvinge" gjennom at hun skal ligge eller gå uten. At hun tisser på seg er nok ekkelt for henne også. Og det virker kanskje enda mer ekkelt, om de voksne syns det samme.

Kanskje du kunne holde henne hjemme noen dager (i helga), slik at hun kunne få gå på do når hun behøver. Hjemme kan hun kanskje kontrollere mer. Så roser du henne fordi hun har vært flink, så får dere litt det negative på avstand.

Da min fem åring sluttet med bleie om natten. Tisset hun før hun la seg, så tok jeg henne opp ved 23 tiden, satte henne på do (våken eller ikke våken tilstand), hun tisset - sov gjennom natten, og var tørr om morgenen.

Hun sluttet med bleie på dagen da hun var 2 år gammel Det har vært noen uhell, men ikke så ille som nå.

På natten stresser vi ikke med å slutte, tror ikke hun er moden da hun tisser veldig ofte, men lite på dagen (og sikkert om natten også).

Har du sjekket at hun ikke har urinveisinfeskjon?

Kan ha det, uten smerter. Da kommer ofte trangen kjapt, og hun rekker kanskje ikke tenke seg om før det går galt.

Jeg tror jeg ville ha levert en urinprøve (morgenurin) til legen i morgen, så kan du om ikke annet utelukke det.

Håper det ordner seg.

Gjest Fru. Braun

Ja, begynn med bleier på henne igjen når hun er ute i barnehagen, og eventuelt i andre situasjoner der hun tisser på seg. Hun bruker jo fortsatt nattbleie så hun vil ikke ta noen skade av å måtte gå med bleier igjen. Faktisk tror jeg heller at det kanskje er hva som skal til for at hun skal slutte å tisse på seg dersom hun selv ikke ønsker å gå med bleier til tross for uhellene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...