Gå til innhold

En ting jeg lurer på...........


Gjest Ensomvilforstå...............

Anbefalte innlegg

Gjest Ensomvilforstå...............

Hei.

Mener ikke å være frekk eller å tråkke noen på tærne.Spør fordi jeg vil vite og forstå.Så hvorfor er det en del av de som har anoreksi som driver å kutter opp maten i små biter og skyver den rundt på tallerkenen?Lurer fordi jeg har en venninne som sliter med anoreksi,og hu gjør nettopp dette.Å spørre eller komentere henne når hun først spiser vil jeg IKKE gjøre.

Så jeg tenke dette var rette sted og spøre og forhåpentligvis få svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror hun kutter opp maten og skyver den rundt på tallerkenen for å utsette spisingen. Jo mer hun styrer og "ordner "med maten, jo lengre tid kan hun bruke på den aktiviteten istedenfor å spise noe. For en anorektiker er det å spise forbundet med mye angst og stort psykisk ubehag. Det er nok dette hun forsøker å unngå ved å gjøre disse rare tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun gjør det fordi det da ser ut som at hun spiser - så maten ikke skal se urørt og uspist ut - slik at hun slipper at noen begynner å spørre og grave om hvorfor hun ikke spiser? For øvrig er jeg enig med pablito lenger ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg leste en bok om dette for leeenge siden. Der stod det iallfall at hun delte opp maten på den måten for da virket det som hun hadde mye på tallerken. Så kunne hun spise litt av de oppdelte bitene, så føltes det som hun hadde spist mere enn hva hun egentlig hadde gjort.

Det er så lenge siden jeg leste den boken, men det var iallfall noe i den duren...

Håper du forstår hva jeg ville fram til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har ingen erfaring med det selv, men har hørt at det er fordi det da ser ut som om de "gjør noe", og at det da kan misstolkes som om de faktisk sitter og spiser. (Til tross for at svært lite faktisk blir spist.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...