Gå til innhold

Har så dårlig samvittighet nå

Anbefalte innlegg

Gjest nei og nei og nei

Treåringen vår er vanskelig å legge. Idag var jeg så irritabel. Da ungen løp ut av rommet sitt hele tiden grabbet jeg tak i armen hans og gikk i rask fart inn på soverommet hans. Han måtte løpe ved siden av og holdt nesten på å falle. Dette gjorde jeg flere ganger siden han bare løp ut igjen. Han skrek seg i søvn isted og jeg sitter her med en stor klump i magen.

Fortsetter under...

Stakkars deg... Det er vondt når det blir slike konfrontasjoner, og særlig på kvelden..

Da sitter man med en vond klump i halsen og har nesten lyst til å vekke for å si unnskyld. Håper kanskje det går litt lettere i morgen med leggingen da.

Ta ham på fanget og kos med ham idag og si unnskyld for at du var så streng og forklar ham at du ble irritert og sint over at han ikke ville legge seg, men at du er lei deg for at du ble så sint. Påpek samtidiig at det er viktig at han legger seg til rett tid og at det er dere foreldre som bestemmer dette.

Prøv å gjøre leggingen til en hyggelig seanse idag, kanskje med lesing på senga ?

PS! Ikke døm deg selv for hardt!:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...