Gå til innhold

Røykeslutt


trimkvinne

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg sluttet å røyke for snart 3 mnd. siden. Har siden den gang trent jevnlig ca. 4 dg. i uken (eller mer). Trener fotball 2 dg. i uken, og går turer på 1 time ellers. Er 1.70 høy og veier 103 kg. Har før jeg sluttet å røyke levd et liv uten trening de siste årene. Spiser ikke mer enn før, men heller litt sunnere. Vekta har ikke gått opp, men heller ikke ned.... Har hørt at noe skjer med kroppen når man slutter å røyke, men når kan jeg vente at vekta begynner å gå nedover. Trener ganske intenst, og synes det er trist at jeg ikke ser resultater!!! Har likevel IKKE tenkt å begynne å røyke igjen!!!!!På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-trimkvinne.

Dette var en imponerende omlegging av livsstilen !! Som du sikkert har hørt og lest ( 100 ganger ??) blir det vekttap når kalorier forbrukt er mer enn kalorier tilført. Når det gjelder diettrådene kan du få masse tips av likesinnede i VGs slankeklubb. Titt på det.

Men en ting har jeg lyst til å understreke. Drikk mye vann både før, under og etter måltidene. Du blir da tidligere mett av mindre mat. Vær ikke redd for å spise sunnt fett som i fet fisk og bruk ellers f. eks. rikelig olivenolje i maten. Samtidig so karbohydratmengden reduseres greier du gå lengre mellom måltidene.

Selv om vekten er litt drøy er du virkelig sprek som orker så mye aktivitet. Varier kanskje enda litt til med sykling, svømminng, skigåing osv. I helgene er lange turer med vann i medbrakt flaske en hyggelig variant.

Jeg er sikker på at du på dette viset fra nå av kan begynne å høste av den innsatsen du allerede har "lagt i helsepotten din". Lykke til.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...