Gå til innhold

Når babyen ikke vil ligge noe for seg selv

Anbefalte innlegg

Gjest lenge siden sist

Hva gjør man da. Man må jo gjøre noe annet enn å bære og pludre når babyen er våken.

Han er bare 5 uker så han sover jo mye, men når han er våken er han ikke interesser i å ligge et minutt for seg selv. Vil bli båret på skulderen eller ligge ved puppen. Har to andre barn som også trenger oppmerksomhet, så det blir litt vanskelig.

Skal de ligge og gråte da?

Fortsetter under...

Nei, en 5 uker gammel baby skal ikke ligge og gråte. Men hvis den i utgangspunktet har det bra kan den jo være nødt til å vente på tur når du holder på med noe.

Kanskje du kunne kjøpt deg ei bæreslynge så du har to ledige hender mens du bærer babyen.

Jeg brukte å ha barnet i bæresele mens jeg gjorde ting, og vippestol så babyen kunne sitte og titte og følge med. Det var gode hjelpemidler, men de skal ikke brukes for lenge av gangen og det er også viktig at barnet får ligge på magen og trene opp musklene. De fikk også ligge endel på rygg på teppe på gulvet med en babygym å titte på.

Jeg syns ikke man skal la dem ligge og skrike, men det er forskjell på det og litt "knirking" da. Noen barn trenger å ligge og knirke litt for seg selv innimellom, de kan bli overstimulert også hvis man tar dem opp for hver minste lille lyd.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...