Gå til innhold

MME

Gjest trultemor25

Anbefalte innlegg

4 mnd. Jeg mistenker kanskje at morsmelk ikke lenger er nok for henne. Hun har også begynt å tulle fælt når hun får pupp. Mest et par sug, så hyl og vræl, så et par sug, så hyl og vræl igjen.

Det er ikke sikkert det blir bedre med MME. Sønnen min er fire måneder snart, han får bare MME, men det er det samme med han. Sutter litt, hyler, sutter litt, så hyler han igjen. Som oftest går det til slutt, og det kan jo være lettere å roe henne med en tåteflaske. Da slipper du å ligge så nært henne (så hun ikke blir så varm), hun får litt luft og du kan lirke og lure litt mer.

Håper det går seg til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207540-mme/page/2/#findComment-1498775
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trultemor25

Det er ikke sikkert det blir bedre med MME. Sønnen min er fire måneder snart, han får bare MME, men det er det samme med han. Sutter litt, hyler, sutter litt, så hyler han igjen. Som oftest går det til slutt, og det kan jo være lettere å roe henne med en tåteflaske. Da slipper du å ligge så nært henne (så hun ikke blir så varm), hun får litt luft og du kan lirke og lure litt mer.

Håper det går seg til :)

Når hun får pupp så så er det hyl og skrik helt til det renner som det skal, altså det kommer ikke fort nok raskt nok, tror jeg. For etter en stund går det greit. Men sånn ellers også så er hun ofte sutrete. Kan ikke ligge alene uten å sutre, jeg må liksom underholde henne hele tiden, og sutringa akselereer til grining, så til hylgrining, så får hun pupp da, så er det tilbake til fornøyd/sutring igjen. Sånn holder vi på. Synes jeg ammer henne hele tiden. Derfor mistenker jeg at morsmelk ikke lenger er nok for henne. Ei på barselgruppa hadde begynt å gi tillegg og den babyen var blitt mye mer fornøyd, det var derfro jeg fikk denne tanken og tenkte jeg måtte prøve. Men som ei venninne sier så kan det jo også være tenner på gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207540-mme/page/2/#findComment-1498814
Del på andre sider

Når hun får pupp så så er det hyl og skrik helt til det renner som det skal, altså det kommer ikke fort nok raskt nok, tror jeg. For etter en stund går det greit. Men sånn ellers også så er hun ofte sutrete. Kan ikke ligge alene uten å sutre, jeg må liksom underholde henne hele tiden, og sutringa akselereer til grining, så til hylgrining, så får hun pupp da, så er det tilbake til fornøyd/sutring igjen. Sånn holder vi på. Synes jeg ammer henne hele tiden. Derfor mistenker jeg at morsmelk ikke lenger er nok for henne. Ei på barselgruppa hadde begynt å gi tillegg og den babyen var blitt mye mer fornøyd, det var derfro jeg fikk denne tanken og tenkte jeg måtte prøve. Men som ei venninne sier så kan det jo også være tenner på gang.

Hvis hun sutrer hele tiden, så kan det virke som hun er småsulten, ja. De fleste barn er jo som oftest en del mer fornøyde i 3-4 måndersalderen, enn de var da de var 1-2 måneder.

Lykke til, fortell oss hvordan det går :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207540-mme/page/2/#findComment-1499066
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...