Gå til innhold

En ukes betenkningstid - barnevakt

Anbefalte innlegg

Gjest betasuppe

Hei!

Jeg trenger barnevakt til 1-åringen mellom kl 17 og 23 en kveld neste uke.

Jeg spurte en mamma som jeg liker godt og som jeg har tilbragt en del tid sammen med om hun kunne tenke seg det. Vi har tidligere snakket med hverandre og er enige om at det er fint om vi kan hjelpe hverandre litt med barna innimellom.

Både vi og hennes familie er begge nye på dette stedet og har ingen familie i nærheten.

Hun har barn på 9 mnd og 4 år og kan selvsagt ikke komme til oss for å sitte barnevakt hjemme hos oss. Hun har sine egne barn å legge.

Så jeg foreslo at mitt barn kunne sove hos dem i reisesenga si og at vi henter henne kl 23 slik at de slipper ekstra jobb om morgenen.

Dette ville innebære at de gav henne kveldsmat og la henne.

Kanskje dette var for mye å be om, men jeg var desperat siden jeg ikke kjenner så mange her ennå.

Hun sa at hun måtte snakke med mannen sin først. Han jobber til ca 19 hver kveld og er uansett ikke hjemme før barna er i seng.

Jeg spurte henne på fredag og hun svarte i går. Altså nesten en uke senere.

Jeg er ny i dette gamet, men jeg merket jeg fikk en følelse av å være til bryderi og at de helst ikke vil. Men de sa at det var greit, da... 6 dager senere. "Må snakke med mannen først".. Ja ja.

Nå har det uansett ordnet seg. En kollega av min mann (som jeg liker og stoler på) og hennes samboer skal være barnevakt hjemme hos oss:)

Kommentarer? Er forøvrig litt satt ut av pms i dag, hvis jeg skulle være helt på jordet:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207541-en-ukes-betenkningstid-barnevakt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest betasuppe

Jeg hadde tatt en ukes betenkningstid tilbake når hun en gang spør meg, uansett hva hun spør om....

Du det må jeg tenke på en ukes tid....

Makan! Tror aldri jeg ville spurt henne om noe som helst heretter.

Ok, da er jeg ikke den eneste som syntes det var litt rart.

Det er jo greit om hun syntes det var for mye, men da kunne hun jo sagt det med en gang.

De andre sa ja med en gang,- det føles bedre da:)

Annonse

Hei.

Tror jeg ville ha svart noe sånn som dette: "ja, det kan vi sikkert, men jeg må sjekke med mannen min om det er helt i orden, men regner med det går greit"

Hvis jeg var interessert i å hjelpe til vel og merke.. hvis ikke ville jeg sagt "jeg tror egentlig ikke det passer denne dagen.."

jaja, folk er forskjellige..

Jeg synes også det er litt jobb å være barnevak. (Ikke mye erfaring da...) Men jeg får jo pent stå for det da jeg sier det er OK.

Og noen ganger glemmer jeg helt bort ting, så det kan jo hende det var det ho hadde gjort også.

Og som du sier - neste gang går det andre veien.

Høres ut som om hun egentlig ikke ville være barnevakt, og jobbet knallhardt for å finne en "godkjent" unnskyldning...

Vi er stadig barnevakt, og vi har såpass kontroll over hverandres gjøren og laden at vi svarer umiddelbart ja eller nei. Det er forresten utrolig sjelden vi sier nei, da skal vi være bortreist/ut på noe det ikke er mulig å ha med et ekstra barn på.

Tror vi er ekstremt enkle å spørre om slikt, synes ikke engang at det er ekstra arbeid. Det er faktisk mindre jobb med alle ungene når de har selskap!

Gjest Persille

Høres ut som om hun egentlig ikke ville være barnevakt, og jobbet knallhardt for å finne en "godkjent" unnskyldning...

Vi er stadig barnevakt, og vi har såpass kontroll over hverandres gjøren og laden at vi svarer umiddelbart ja eller nei. Det er forresten utrolig sjelden vi sier nei, da skal vi være bortreist/ut på noe det ikke er mulig å ha med et ekstra barn på.

Tror vi er ekstremt enkle å spørre om slikt, synes ikke engang at det er ekstra arbeid. Det er faktisk mindre jobb med alle ungene når de har selskap!

"Det er faktisk mindre jobb med alle ungene når de har selskap! "

Helt enig :)

To tre-åringer sysselsetter hverandre langt mer enn én!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...