Gå til innhold

Trillepike/barnevakt. Hva er grei betaling.

Anbefalte innlegg

Heia!

Mulig dette temaet har vært oppe ørten ganger før, men jeg har nå iallefall klart å overse de, så jeg prøver igjen. :-)

Vi er så heldige å ha en kjekk og grei nabojente på 13 år som kunne tenke seg å være trillepike for vår yngste på 20 måneder et par tre ganger i uka. Det dreier seg om 1-2 timer etter skoletid med tur til lekeplass og sånn.

På sikt, når hun blir litt eldre, så er hun også interessert i å sitte barnevakt.

Vi syns vi er kjempeheldige, både for snuppa sin del, som elsker å være ute, og for vår egen. Deilig å finne en vi kjenner og vet vi kan stole på.

Men hva er rimelig å betale henne? Da tenker jeg både som trillepike og som barnevakt. (da blir det for hun på snart 4 år også, ikke helaftens, men litt på kveldstid når det trengs.)

Noen med erfaring? På forhånd takk.

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207551-trillepikebarnevakt-hva-er-grei-betaling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke brukt noen som trillepike, men har ei jente på 15 som barnevakt for våre tre barn på 20 mnd, 4 år og 6,5 år. Vi legger da hun minste før vi går (hun er forferdelig å legge). Betaler 40 kr timen. Tror dette egentlig er litt mye...

Synes du kan begynne med 20 eller 25 kr for passing på dagtid. Kanskje 30 kr timen for å være barnevakt for begge barna om kvelden?

Da jeg var 14-18 satt jeg barnevakt for to på 5 og 7 på kvelden og utover til to-tre på natta. Noen ganger bare etter de hadde sovna, og noen ganger fulgte jeg de i seng (men de var veldig selvstendige).

For det fikk jeg 200 kr, en skål med chips, cola og parabol, og var strålende fornøyd =)

Vi har ei passe jente på 14 år, pålitelig og kjekk. jeg har undersøkt her i området om hva jeg skal betale. ble ikke klok på svarene. så jeg betaler kr 25,- i timen, jeg runder lett oppover. betaler mer på kvelden. jenta sier hun får godt betalt. Har ei voksen jente som avogtil passer knerten, hun liker å være med han. hun betaler jeg kr 50,- i timen. selvsagt kunne hun fått mye bedre bet. det er skjelden at jeg spør om pass, helst at hun kommer og tilbyr seg å ta knerten med ut.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...