Gå til innhold

Dagens gruff - fedre og våte unger

Anbefalte innlegg

7-årigen kom hjem fra skolen i går så våt at det rant av ham. Støvlene måtte tømmes for vann før han gikk inn. Han var søkk våt gjennom regntøyet og helt inn til skinnet. Lue og votter hadde han ikke fått med seg hjem.

Jeg fikk av ham alt det våte og fikk tømt støvlene for vann. Fortalte dette til gemalen senere på kvelden og fik til svar at det er ugenes natur å "bade" når det var vann.

Spurte så om han kunne følge junior på SFO i morges, det var greit i første omgang. Men da jeg samtidig ba ham om å ta en rude rundt på skolen og SFO for å lete etter votter og luer som var borte ble han veldig flakkende i blikket. Nei det kunne han ikke gjøre det tok for mye tid! Det endte jo med at jeg måtte gjøre det selv som alltid. Han anser det som min oppgave å holde styr på alt junior har av klær og skolesaker.

Mannfolk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207649-dagens-gruff-fedre-og-v%C3%A5te-unger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dette er en mannesykdom. De får liksom ikke helt til dette her.....

Og at det tar for lang tid er en tynn unnskyldning. Det tar like lang tid for deg. Da får han jo bare stå opp 10 minutter tidligere. Men faren er kanskje at han ikke vet hvordan de ser ut - selv etter forklaring fra deg.

Mannen min er egentlig ganske søt... han sier: "jeg synes du er så flink til å holde styr på alle tingene til knærten, du vet alltid hvilke klær han skal ha på seg, og hva som trengs i barnehagen. Du er langt flinkere på det området enn meg, og jeg er imponert over deg". :-) det er hyggelig å høre det :-) Og på en måte er det da lettere å akseptere at mannen ikke er like flink til nettopp disse oppgavene ;-)

M.v.h.

Annonse

Ja, dette høres kjent ut :)

Vi har 3 små, og jeg må holde styr på alt til enhver tid. Jeg må også finne det gjenglemte, for pappaen glemmer å se etter det, eller så påstår han at han ikke vet hvordan det ser ut.

Han kan faktisk prestere å ringe til meg og spørre om hvor luen til minsten er, når jeg er på jobb... Da står han hjemme, klar til å levere de i barehage/skole, og jeg er på kontoret. (alle votter/luer ligger i eller oppå en kommode i gangen, så det er ikke så mange steder å lete egentlig :)

Gjest tralalei

Men kjære vene, hvorfor aksepterer du å ha det slik, da?

Et typsik svar fra damer som har menn som kanskje er litt bedre oppdratt hjemmefra, og så tror de at det eneste de klagende damene gjør galt er å la være å stille krav til sin mann! ;-)

Et typsik svar fra damer som har menn som kanskje er litt bedre oppdratt hjemmefra, og så tror de at det eneste de klagende damene gjør galt er å la være å stille krav til sin mann! ;-)

Så du tror at alle vi som mener dette har menn som er godt oppdratt?

Ja-ja...

Gjest mirakel*2?

Mannen min er egentlig ganske søt... han sier: "jeg synes du er så flink til å holde styr på alle tingene til knærten, du vet alltid hvilke klær han skal ha på seg, og hva som trengs i barnehagen. Du er langt flinkere på det området enn meg, og jeg er imponert over deg". :-) det er hyggelig å høre det :-) Og på en måte er det da lettere å akseptere at mannen ikke er like flink til nettopp disse oppgavene ;-)

M.v.h.

han er ikke søt....han er smart

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...