Gå til innhold

Hjelp! Jeg går ned i vekt!?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du verken har endret kosthold eller treningsvaner, er det kanskje greit å sjekke det?

Men tenk deg litt om: Kanskje du beveger deg litt mer i hverdagen, eller noe sånt?

Hm, jo, jeg er kanskje mer i aktivitet nå enn for noen måneder siden, ja... Får vel bare ta det som en flott bonus!;-) Men jeg har gått på vekta flere ganger idag, og har faktisk gått ned 7 kg!

*hm*

Jeg klarer ikke huske alderen på alle her inne, så: ammer du? Jeg har erfart at amming gir vektreduksjon etter at permisjonen var over, selv om det bare var et par ganger om dagen.

Økt do-behov, vil det si løs mage? I så fall ville jeg kanskje kontaktet lege.

Hm, jo, jeg er kanskje mer i aktivitet nå enn for noen måneder siden, ja... Får vel bare ta det som en flott bonus!;-) Men jeg har gått på vekta flere ganger idag, og har faktisk gått ned 7 kg!

*hm*

Det var mye uten å ha gjort noe for det. Jeg syns du skal komme deg til legen hvis det har skjedd over relativt kort tid. Jeg har hørt noen skremselshistorier om "ufrivillig" vektnedgang.

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf

*hm*

Hvis du har gått ned så mye "uten grunn" så burde du sjekke grunnen.

Det kan indiker mindre hyggelige sykdommer, så det kan være lurt å være litt obs.

Jeg klarer ikke huske alderen på alle her inne, så: ammer du? Jeg har erfart at amming gir vektreduksjon etter at permisjonen var over, selv om det bare var et par ganger om dagen.

Økt do-behov, vil det si løs mage? I så fall ville jeg kanskje kontaktet lege.

Minstemann er 16 mnd, og jeg slutta å amme da han var 4 mnd. Tror nok ikke grunnen ligger der, nei!;-(

Men jeg har jo begynt i jobb, igjen, da... Tror likevel jeg bestiller time hos legen. Synes dette er litt "rart", altså!

Jeg tar CLA, da, men trodde ikke at det hjalp!? Jeg tar det pga. at det skulle være positivt for stive ledd i fingrer, tær og andre "små-ledd". Noe det faktisk også er! Men at _det_ skulle føre til vektreduksjon hadde jeg ikke noe tro på! Men kanskje!?

Minstemann er 16 mnd, og jeg slutta å amme da han var 4 mnd. Tror nok ikke grunnen ligger der, nei!;-(

Men jeg har jo begynt i jobb, igjen, da... Tror likevel jeg bestiller time hos legen. Synes dette er litt "rart", altså!

Jeg tar CLA, da, men trodde ikke at det hjalp!? Jeg tar det pga. at det skulle være positivt for stive ledd i fingrer, tær og andre "små-ledd". Noe det faktisk også er! Men at _det_ skulle føre til vektreduksjon hadde jeg ikke noe tro på! Men kanskje!?

Trodde cla var en sånn slanke-greie jeg?

*hm*

7 kg. på 3 måneder er jo egentlig ikke så mye at du det bør varsle lamper om vektnedgang. Jeg kjenner også to tilfeller hvor noen begynte med CLA og "raste" ned i vekt uten å gjøre noe mer enn å spise disse. På meg og de fleslte andre har de sikkert null effekt.

Men om du har endret "mønster" for do-besøk så _kan_det være lurt å sjekke det. MEN jeg fløy også oftere på da da jeg tok CLA.

CLA påstås å ha vektreduserende effekt. Tror at fettet skulle skilles ut i tarmen i stedet for å tas opp i systemet. Fettet kunne også "smøre" systemet, så det forklarer kanskje do-gåingen :o)

Kanskje dette er et slankemiddel som virker bra på deg!! :o) (Jeg prøvde det for noen år siden, men ingen effekt...)

Er det lenge siden du begynte med de CLA-tablettene da? Det kan vel tenkes at det har noe med dem å gjøre, eller at du har vært mer aktiv. Hvis du ellers er pigg og i fin form er det vel neppe noe i veien, men hvis du er bekymra synes jeg du skal ta en tur til legen.

Jeg har også rast i vekt i det siste. Ned ti kg på to uker(!) - det merkes godt, ja. Jeg tenker som så at det er greit å ha et par størrelser å gå på nå når jula nærmer seg;-)

Er det lenge siden du begynte med de CLA-tablettene da? Det kan vel tenkes at det har noe med dem å gjøre, eller at du har vært mer aktiv. Hvis du ellers er pigg og i fin form er det vel neppe noe i veien, men hvis du er bekymra synes jeg du skal ta en tur til legen.

Jeg har også rast i vekt i det siste. Ned ti kg på to uker(!) - det merkes godt, ja. Jeg tenker som så at det er greit å ha et par størrelser å gå på nå når jula nærmer seg;-)

Ti kilo på to uker? Da må du veie ganske mye. Et normalvektig menneske kan ikke gå ned ti kilo på to uker.

Annonse

Ti kilo på to uker? Da må du veie ganske mye. Et normalvektig menneske kan ikke gå ned ti kilo på to uker.

Joda, jeg er så normalvektig som bare det. Eller dvs jeg var, akkurat nå er jeg vel litt i underkant:-)

Burde kanskje nevnt at jeg vet hva vekttapet skyldes, så det ikke høres ut som jeg ikke bryr meg om helsa mi i det hele tatt.

Når jeg tenker etter er det vel omtrent to og en halv uke det er snakk om. Har vært syk, blitt operert og reagerte med en voldsom kvalme etter narkosen. Ti kilo, vips borte! Det går an, ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...