Gå til innhold

Den verste julegaven du har fått...

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen Lurulf

Hehe, jeg gav også bort en slik til svigerinnen min for mange år siden, så du er ikke alene ;-)

Det var et trefarget fruktfat i bunnen og bananopphenget hang fast i fruktfatet. Jeg tror svigerinnen min likte det iallefall.... Til mitt forsvar får det vel sies at det nok er ti år siden denne gaven ble gitt ;-)

:-)

Det er vel en ti år siden jeg også gav det bort...

Fortsetter under...

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

25

• morsan

15

• annegunn

15

• nanna

6

Mest aktive i denne tråden

Jeg vet ikke om det var med noen spesielle tanker bak, men jeg fikk en bok av faren min som het "Den fortapte datter" en gang. Det var på den tiden vi kranglet som verst og da jeg var mest opptatt av festing. Jeg ble utrolig lei meg, men jeg leste ikke bakpå boken så det kan hende den var okey.

Jeg syntes det var en rørende gave, jeg.. =/

Gjest KariKruskakli

Hehe, jeg gav også bort en slik til svigerinnen min for mange år siden, så du er ikke alene ;-)

Det var et trefarget fruktfat i bunnen og bananopphenget hang fast i fruktfatet. Jeg tror svigerinnen min likte det iallefall.... Til mitt forsvar får det vel sies at det nok er ti år siden denne gaven ble gitt ;-)

Er du svigerinnen min?

Det var nemlig svigerinnen min jeg fikk det av.

Gjest KariKruskakli

Ja, det var ca 10 år siden;)

Hvordan kunne du finne på?

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf

Ja, og selv om jeg ikke hadde sluttet å røyke og selv om alle tilstede hadde visst at jeg røykte, så synes jeg det er en dum gave å pakke inn en sigarettkartong og legge under juletreet!

Enig!

Å gi bort sigaretter som gave er uansett en dårlig ide'. Med de omstendighetene du forteller om i tillegg, så syns jeg den gaven du fikk var det verste eksempelet i denne tråden!

Jeg får stort sett fine gaver og blir vel fornøyd,men det har jo vært noen unntak.

Jeg fikk sånn silkepil hårnappigsmaskin av en eks den første jula vi var sammen.:-o Jeg er pokker ikke særlig hårete,og den var ikke påønskeliste, det var ganske fornærmeligt synes jeg.

Også har jeg selvsagt fått endel sånn hardt plasserbart nips som jeg ikke kan umiddelbart kaste eller gi videre, fordi giver kan komme innom. Det får stort sett bo på badet en viss tid.

:-)

Og i rekken av ille gaver fra kjærester tilføyes (heldigvis ikke selvopplevd, men ting jeg har hørt om):

- badevekt

- skikk & bruk-bok

- bilstøvsuger kjøpt på Shell 5 minutter før selskapet, til en som ikke hadde bil!!

jeg hater å få alle disse pynte/lukte såpene/sjampoene som er kjøpt i en eller annen billigkorg på sparkjøp. Det er frekt, men jeg pleier å kaste dem rett søpla når jeg sorterer julepresangene neste dag. Jeg pleide å ta vare på dem før, men jeg vet av erfaring at de fyller opp skapene helt til jeg tilslutt kaster dem likevel.

Jeg er faktisk ikke sikker på hva du mener, men det betyr antagelig at jeg har blitt forskånet for slike gaver! ;-)

Og i rekken av ille gaver fra kjærester tilføyes (heldigvis ikke selvopplevd, men ting jeg har hørt om):

- badevekt

- skikk & bruk-bok

- bilstøvsuger kjøpt på Shell 5 minutter før selskapet, til en som ikke hadde bil!!

Hehe, bilstøvsuger til en som ikke har bil tar vel kanskje kaka. :)

Annonse

Det må være silkepysjen jeg fikk av min kommende mann for mange år siden. Pysjen var fin den, men han hadde kjøpt den i størrelse 42 istedetfor 36...

Stadig vekk i førjulststria kan man lese om butikkansatte som forteller om den typiske mann som hanlder undertøy etc til kjæresten/kona:

De er falue og tør ikke spørre om hjelp, og så tenker de helt feil mht størrelser og vet kanskje ikke engang at herrestr og damestr ikke er det samme.

Så hvis de har en liten nett kone tenker de at f eks str 44 er jo veldig smått i herrestørrelse...... ;-)

Stadig vekk i førjulststria kan man lese om butikkansatte som forteller om den typiske mann som hanlder undertøy etc til kjæresten/kona:

De er falue og tør ikke spørre om hjelp, og så tenker de helt feil mht størrelser og vet kanskje ikke engang at herrestr og damestr ikke er det samme.

Så hvis de har en liten nett kone tenker de at f eks str 44 er jo veldig smått i herrestørrelse...... ;-)

Ja, det forklarer nok saken. Jeg bør antagelig ikke være fornærma lengre da? ;-)

*hyler av latter* Den står i Biltemakatalogen!

Jeg vet jeg har szett den der i tidligere kataloger ihvertfall! ;-)

Biltema har jo en del varer på hjem&fritidssidene som er nokså rimelige. Jeg har imidlertid hittil ikke vært på Biltema og tatt varene i nærmere øyensyn.

Men det er litt komisk å tenke på at dem som gir det bort sikkert synes at de har gjort et skikkelig kupp og kjøpt noe som er "billig men fint". Og så tenker de ikke på at mottakeren sikkert også har bladd gjennom denne katalogen og derfor godt vet at tingen kun kosta 39,90!! ;-)

*knegg*

Jeg kan garantere at du smaker forskjell....

Jeg betviler ikke at man ofte kan kjenne forskjell mellom ting laget på den ene eller andre måten, men spørsmålet efr om man synes forskjellen er stor nok til at man synes det er verdt den ekstra arbeidsinnsatsen! ;-)

Eller: at forskjellen "går den riktige veien"!;-) Jeg kjenner en som sverger til hjemmelaget marsipan - for i henens mening kan ingen kjøpemarsipan måle seg med hjemmelaget!! Jeg merker en klar forksjell på hennes marsipan og f eks Odense, men forksjellen går så til de grader i Odenses favør at jeg ikke er i tvil om hva jeg velger! ;-)

Et eller annet broderisett av mamma... med medfølgende kommentar: "nå synes jeg det er på tide at du begynner å interessere deg for kunst..." (Da var jeg 26 eller noe sånt...)

Plææhhh...

(Også "kunst", av alle ting!...)

M.v.h.

*LOL*

Dersom bridering skal kalles kunst, må man i det minste kreve at det er borderistens eget design man snakker om, og ikke brodering etter mønster!!

Liten tralle i sølvplett til å trille After Eight sjokolade på....

Finnes de ennå? Jeg holdt på å besvime da jeg så den første gangen hos en gammel tante da jeg var tenåring. Den gangen (det må være over 30 år siden) var det ikke fullt så mange idiotiske produkter i verden som det er nå.

Men det kom faktisk til nytte noen år etter, da jeg hadde ekstrajobb i en kiosk og en gammel dame skulle ha en sjokoladeeske hun ikke husket navnet på - "til å sette i en sånn vogn". Da følte jeg meg ganske godt orientert...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...