Gå til innhold

rift i korsbåndet


knoettet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk konstatert rift i korsbåndet i august, tror jeg det var. Tiden etter det, og før forsåvidt så har jo kneet vært relativt ustabilt. det har gått greit det meste av tiden jeg har vært på håndballtrening, iom at jeg har vært smart nok til å la vær å spille og heller trent lett.

Uansett,i går så skulle jeg kaste ball et stykke over banen så kollapset kneet. Har blitt vant til det, så jeg gjorde som jeg alltid gjør når det skjer, gikk det litt av meg og satt meg ned. Alt kjentes egentlig ganske normalt ut og jeg haltet bare litt.

Men da jeg kom hjem, ca. en time etter skaden, så bare merket jeg at det på en måte låste seg og hovnet helt sinnsykt opp og jeg kunne ikke gå og det kan jeg forsåvidt ikke nå heller... Jeg gikk ikke til legen, for jeg vet fra de foregående gangene at det er ingenting han kan gjøre når hevelsen er tilstede.

Det jeg lurte på var om du har noen andre tips for at det ikke skal gjøre så vondt, eller hva jeg kan gjøre med det i hvert fall fram til mandag hvor jeg event. kan gå til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gå på beinet, legg det høyt når du sitter, men prøv å legge det med litt bøy i kneet, over en brettet pute, eller lignende.Prøv å bevege det lett innimellom slik at du kanskje kan hjelpe på sirkulasjonen og dermed kanskje redusere hevelsen noe. Stram og slapp av i muskulaturen i låret, rull på anklene osv. En kompresjonsbandasje kan kanskje hjelpe litt, og litt is hvis du har mye smerter. Beveg kneet bare inntil smertegrense.

Det er jo en mulighet for at korsbåndet er røket helt, siden du har en stor hevelse og smerter, håper ikke dette er tilfellet. Lykke til med legebesøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...