Gå til innhold

Sunn mat


Gjest 1401Mille

Anbefalte innlegg

Gjest 1401Mille

Jeg er blitt så flink med å trene fast og kutte ut snacks annet enn i helgene :D Men som student er det ganske vanskelig å kjøpe sunn mat og råkost hele tiden, for økonomien rekker ikke alltid til. Derfor lurte jeg på om noen hadde gode råd til sunn mat som ikke koster skjorta? Blir også veldig glad for andre mattips som hjelper meg å gå ned i kombinasjon med trening :) Jeg er ikke alltid fan av de mattipsene som man finner på internett og i blader, og ønsker derfor hjelp fra folk som kan og vil hjelpe :) Skal inn i min nyinnkjøpte kjole til jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunt og godt

Noen forslag fra meg:

Sunne frokoster:

Havregrøt, kornblanding med lettyoghurt, Weetabix med skummet melk.

Sunn lunsj: Ekstra grove polarbrød med f.eks cottage cheese eller makrell i tomat. Knekkebrød med tomat, agurk, magerost eller kalkunpålegg.

Middag:

-Wokmiddager (kjøp de fryste posene med wokgrønnsaker) med ris som er minst mulig bearbeidet.

-Pasta med kylling og f.eks pesto

-Ovnsbakt fisk (laks er ikke så dyrt, du kan kjøpe fryst laksefilet, stykkvis pakket en og en i frysedisken, så tar du bare fram en av gangen.) Godt med pasta og f.eks brokkoli til, det er ikke så dyrt.

Mellommåltider kan være frukt eller et knekkebrød eller noe sånt.

Spis du litt frukt, knask litt gulrøtter, kålrabi eller liknende og drikk et glass juice til frokost eller lunsj, så får du i deg grønnsaker. Men ikke gå og drikk juice som tørstedrikk. Der gjemmer det seg mange ekstrakalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mille1401

Noen forslag fra meg:

Sunne frokoster:

Havregrøt, kornblanding med lettyoghurt, Weetabix med skummet melk.

Sunn lunsj: Ekstra grove polarbrød med f.eks cottage cheese eller makrell i tomat. Knekkebrød med tomat, agurk, magerost eller kalkunpålegg.

Middag:

-Wokmiddager (kjøp de fryste posene med wokgrønnsaker) med ris som er minst mulig bearbeidet.

-Pasta med kylling og f.eks pesto

-Ovnsbakt fisk (laks er ikke så dyrt, du kan kjøpe fryst laksefilet, stykkvis pakket en og en i frysedisken, så tar du bare fram en av gangen.) Godt med pasta og f.eks brokkoli til, det er ikke så dyrt.

Mellommåltider kan være frukt eller et knekkebrød eller noe sånt.

Spis du litt frukt, knask litt gulrøtter, kålrabi eller liknende og drikk et glass juice til frokost eller lunsj, så får du i deg grønnsaker. Men ikke gå og drikk juice som tørstedrikk. Der gjemmer det seg mange ekstrakalorier.

Tusen takk for gode tips :) Skal følge de så godt jeg kan, for nå er jeg skikkelig motivert :) Nå skal jeg avgårde på spinning og pump :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Egg, kålrot, gulrøtter,hodekål etc er vel ikke så veldig dyrt. Slike knaskegrønnsaker kan skjæres opp i biter og legges i vann i en skål i kjøleskapet. Egg er veldig mettende på til pai, omelett, til tomatsuppa e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...