Gå til innhold

Mamma heter ikke bare mamma :-)

Anbefalte innlegg

Idag fyller Lillebolla 1 1/2 år. Jammen har tiden gått fort!

For et par dager siden satt hun på kjøkkenbenken når jeg smurte brødskiver. Hun ser undrende på meg og sier: "togli" (egentlig det riktige navnet mitt da :-)). Gjett om hun er stolt når hun skjønner at mamma heter både mamma og togli!

Nå går hun rundt og roper "tooogli" til meg hele dagen.. og så ler hun godt når jeg svarer henne ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207745-mamma-heter-ikke-bare-mamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå, akkurat det samme skjedde her hjemme hos oss for noen måneder siden:-) Han var så stolt som en hane da jeg bekreftet at jeg var tonie også, og ikke bare mamma. Så fulgte en periode da han kalte meg ved både fornavn og etternavn hvis han ville ha en brødskive eller noe. Morsomt:-)

Jeg synes enda det er litt rart at så små mennesker er i stand til å forstå sånt. De er noen små smartinger. Mye smartere enn vi tror:-)

Ååå, akkurat det samme skjedde her hjemme hos oss for noen måneder siden:-) Han var så stolt som en hane da jeg bekreftet at jeg var tonie også, og ikke bare mamma. Så fulgte en periode da han kalte meg ved både fornavn og etternavn hvis han ville ha en brødskive eller noe. Morsomt:-)

Jeg synes enda det er litt rart at så små mennesker er i stand til å forstå sånt. De er noen små smartinger. Mye smartere enn vi tror:-)

Ja, det er sant!

Den to år gamle nevøen min oppdaga for noen dager siden at mormor var mammaen til mammaen hans. Du skulle sett fjeset på fyren da han skjønte sammenhengen :-)

Ja, det er sant!

Den to år gamle nevøen min oppdaga for noen dager siden at mormor var mammaen til mammaen hans. Du skulle sett fjeset på fyren da han skjønte sammenhengen :-)

Hehe! Det at voksne har mammaer skjønner ikke Isak enda. Han humrer og synes at jeg har skikkelig god humor når jeg prøver å forklare at mormor er mammaen min:-)

Annonse

Hehe, ikke alltid like lett å skjønne slike innvikla saker ;-)

Nei, det skjønner jeg godt:-) Jenta di må da være uvanlig tidlig ute med slike grubelerier? I barnehagen til min kar sa de at de syntes han var veldig tidlig ute, og han var ca to år da han begynte å skjønne de tingene der.

Har ikke peiling på hva som er vanlig, jeg. Jeg har banne meg aldri tid til å sette meg ned og lese om barns utvikling. Det blir vel til at jeg får gjort det når han er fjorten, og så sitter jeg der og mimrer om hvor bra alt stemte den gang da;-)

Ja, det er sant!

Mine søstre prøvde en gang å forklare for vår da ca. 7-8-årige niese at morfar var pappan til både hennes mor og hennes tanter. Hun så mistenksomt på dem:"Det går da ikke an da! Menn kan da ikke få barn!" *Hehe*

Jeg husker at mine nevøer tidlig lærte fullt fornavn og etternavn på foreldrene. Tenk så mye enklere det da blir om et barn roter seg bort fra foreldrene.

Ja, mine to eldste kunne også dette tidlig. Kanskje litt tidlig å øve inn mellomnavn og etternavn med minsten allerede nå. Jeg synes jeg hører henne *hehe*

Annonse

Mine søstre prøvde en gang å forklare for vår da ca. 7-8-årige niese at morfar var pappan til både hennes mor og hennes tanter. Hun så mistenksomt på dem:"Det går da ikke an da! Menn kan da ikke få barn!" *Hehe*

Hehe, det er jammen ikke lett å skjønne seg på slike innvikla saker. Det var kanskje på tide med en blomster- og bieprat? ;-)

Nei, det skjønner jeg godt:-) Jenta di må da være uvanlig tidlig ute med slike grubelerier? I barnehagen til min kar sa de at de syntes han var veldig tidlig ute, og han var ca to år da han begynte å skjønne de tingene der.

Har ikke peiling på hva som er vanlig, jeg. Jeg har banne meg aldri tid til å sette meg ned og lese om barns utvikling. Det blir vel til at jeg får gjort det når han er fjorten, og så sitter jeg der og mimrer om hvor bra alt stemte den gang da;-)

Det er kanskje ikke så rart hun vet jeg heter både mamma og togli. Jeg satt nemlig her en kveld og pekte på nesa mi og sa "mamma" og "togli". Om hun helt skjønner hva hun burde skjønne er jeg jammen ikke sikker på ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...