Gå til innhold

Vaksine og vannkopper

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor25

Er den noen som husker hva det vaksineres mot ved 3 mnd? Jeg husker ikke og orker ikke leite gjennom bunken med ark og papirer for å finne vaksineheftet. For vi er nemlig bedt bort i kveld, men nå viser det seg at en der har fått vannkopper. Hadde dere dratt da med en baby på 4 mnd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207784-vaksine-og-vannkopper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vaksinene de får er: Kikhoste, stivkrampe, polio, HiB og difteri.

Vannkopper vaksineres det ikke mot. Men som Lillemus sier så er det forsøk på gang.

Vannkopper er en sykdom som ofte har et midlere forløp jo yngre barnet er. Så jeg hadde ikke vært redd for å ta med en på 4 mnd på besøk.

Dessuten smitter vannkopper bare så lenge det er "utørre" vannkopper på kroppen.

Til info er inkubasjonstiden for vannkopper 14-21 dager.

Jeg har snakket med en mor til en som hadde vannkopper da han var 6 uker gammel. Det gikk over all forventning. Så jeg tror jeg hadde dratt, men vær da forberedt på at det er stor sannsynlighet for at ditt barn vil få vannkopper om 2-3 ukers tid. Kan hende du får det midt oppi jula.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...