Gå til innhold

Når henger du opp kransen på døra?

Anbefalte innlegg

Hvis du har noen krans på døra da.

Er det til 1. søndag i advent eller er det noen dager før jul?

I kveld har jeg satt fram adventsstake med 4 lilla lys i. I morgen skal vi ha gløgg og pepperkaker til barne-tv og tenne 1. lyset. Har også hengt opp stjerne i vinduet. Det får holde til så lenge, resten av julepynten kommer fram noen dager før jul.

Hva gjør du med ungene i adventstida?

Vi jobber fullt begge to, men har tenkt å lage marsipan med non-stop en søndag og lage pepperkakehus (sånn med ferdige plater i pakken) en annen søndag. Juleposten tar jeg meg av, skal begynne nå i kveld for jeg har mye som skal til utlandet. Julegavene kjøper også jeg, men har oppfordret eldstemann som går i 1. klasse til å lage noe fint til mormor/morfar og tanter og onkler på SFO.

Kjøper litt goro og krumkaker, blir ingen baking bortsett fra pepperkakehuset. Blir ingen rundvask heller, bare vanlig grundig helgevask som alltid.

Vinduene ble pusset for noen uker siden, men det er egentlig bortkastet. Så fort det regner er de like ille igjen.

Fortsetter under...

Kransen på døra kommer opp sammen med resten av julepynten på lille julaften. I dag har vi tatt frem adventsstaken, det holder frem til da for oss.

Vi har så smått begynt litt julegavelaging med ungene (5 og 7) i dag, har vært og handlet litt "juleverksted"-ting i dag, og ungene er foreløpig entusiastiske. Vi pleier bake noen kakeslag, i år blir det pepperkaker, julemenn, mandelflarn, kransekake + kanskje en sort til, tenker jeg. Julevask tar vi ikke spesielt høytidelig, vanlig helgevask får holde.

Kransen på døra kommer opp sammen med resten av julepynten på lille julaften. I dag har vi tatt frem adventsstaken, det holder frem til da for oss.

Vi har så smått begynt litt julegavelaging med ungene (5 og 7) i dag, har vært og handlet litt "juleverksted"-ting i dag, og ungene er foreløpig entusiastiske. Vi pleier bake noen kakeslag, i år blir det pepperkaker, julemenn, mandelflarn, kransekake + kanskje en sort til, tenker jeg. Julevask tar vi ikke spesielt høytidelig, vanlig helgevask får holde.

Julemenn?

Jeg tenkte å henge kransen opp nå jeg. Kom så sent opp i fjor. Ellers pynter jeg lite før dagene før jul. Dessuten tar jeg pynten vekk før nytt år.

Har advents staken klar og en flott julekalender. To staker i vinduet.

Vi baker minimalt med kaker, men skal ha pepperkakehus, og litt annet små knask.

Her har vi hengt opp julegardiner på stue og kjøkken og satt frem 7armet stakene,stjerna og adventslys.

Dørkrans kommer opp lillejulaften.

Vi pynter til jul fom 22 desember.

Vi bruker også å drikke gløgg og spise av julebaksten hver søndag i advent.

Det blir mer og mer bakst for hver søndag:)

thuva1365380402

Jeg er et skikkelig julemenneske. Satte opp mine 4 adventstaker og stjerne i vinduene på fredag. I går kveld satte vi opp julelysene ute (4 tilsammen), vi har også en lysende nisse på garasjetaket som vi også satte opp i går. Naboen kom forbi på veien rett etter at vi hadde satt opp nissen, og dattera i huset som går i 3. klasse var så fornøyd da vi hadde fått opp den.

I dag skal julegardinene på kjøkkenet opp også. Ellers skal vi i år pynte juletreet allerede 17 eller 18 desember, fordi vi skal være borte fra lille julaften og hele romjula.

Jeg er heller ikke den som tar ned pynten rett over nyttår. Den tar jeg ned mellom 13-og 20. dag jul.

Annonse

hengte opp julegardiner, vaska vindu og satte frem lysestaker i går. Har også hatt på lys på et tre ute, senere i dag skal vi tenne første lyset i adventstaken.

resten av julepynten kommer frem noen dager før julaften.

Kransen på døra kommer opp sammen med resten av julepynten på lillejuleaften. I dag har vi funnet frem adventstaken og julestjernene i vinduene.

Jeg vet ikke helt hva vi får gjort i adventstiden i år. Men jeg har ambisjoner om å få bakt pepperkaker, kanskje lage marsipan, lage brownies og risboller.

Var i kontakt med potensiell vaskehjelp før helgen. Hun kommer på mandag for et intervju. Hvis det går i boks, så blir det sikkert julerent her i huset til jul også! Kanskje til og med rene vinduer?!?

Julekortene er bestilt (fotokort med bilde av ungene). Det er min jobb å skrive og sende ut dem, og mange skal til utlandet så jeg starter hvert år rundt 1. desember med det.

Ellers satser vi på mye kos i adventstiden. Tid til å være sammen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...