Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er greit nok, 40 i feber er helt "grei" temp på vår 3,5 åring - han har alltid høy feber når han har feber, MEN nå er han så utslått at det er helt utrolig. Siden fredag har han stort sett ligget på sofaen eller på en av oss. Vi har hatt besøk hele helga, men han klarer ikke å kose seg/være sammen med tante og onkel annet enn at der kan det være et ledig fang å henge på.

Han har sovet lite på natta, og nå i morges hadde temp gått ned til 39,5 - hvilket jo ikke er noen reell nedgang i det hele tatt.

Han er LITT snørrete, men ellers ingen symptomer som kan forklare feberen (har endel astma hoste som har tiltatt, men ikke slikt som forklarer feber.) Puster MEGET overfladigsk og raskt - høres ut som han har løpt maraton.

Ville dere ha kontaktet lege, eller avventet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207875-40-i-feber-p%C3%A5-3-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt lege om du føler deg usikker. Tror de har noen regler på når de rykker ut og ikke. Den pusten er slik jeg kaller feberpust. Vanligvis pleier feber å gi seg etter ca tre dager. Men ring legen eller legevakta og få en sjekk om du synes det er ekkelt. Om du er redd selv, så overdriv i steden for å underdriv, stol på dine instikter. Sjekk også i fohold til jernhinnebetennelse. Stiv nakke og røde prikker, det er vel det farligste.

Hjelper ikke febernedsettende?

kakki1365380609

Drikker han? Spiser han litt? Vår gutt får også høy feber når han får feber. Jeg tror at med ham så skyldes uforklarlig feber mandlene hans, men vet ikke sikkert da.

Jeg ville nok sett om han fikk i seg noe vått eller tørt, sjekket om febernedsettende virker og dersom det gjør det hadde jeg sett det an til i morgen tidlig, med flere sjekker i natt.Men er du urolig og føler noe ikke er "rett", så ta turen til legevakten. Bedre en gang for ofte til legen.

Jeg kontakter lege dersom almentilstanden er nedsatt som du beskriver, spesielt dersom jeg ikke er sikker på hvorfor.

Selv med bare influensa ble vesla vurdert for innleggelse etter ca 1 uke med slik almentilstand, da letnet det heldigvis bare et par dager etter legebesøket.

Den influensaen varte i over 2 uker, nærmere 3, ungen raste ned i vekt og formen var elendig.

Jeg leste igår et leserinnlegg fra helseøster i lokalavisen. Hun sa at hjernehinnebetennelse ikke alltid vises ved blårøde prikker, stiv nakke og/eller oppkast. Høy feber og veldig nedsatt allmenntilstand kan være nok til å mistenke hjernehinnebetennelse. Nå er det jo relativt liten sjanse for at det er dette gutten din har, men jeg hadde nok ringt legen hvis jeg var deg.

Lykke til :-)

Annonse

thuva1365380402

Kjedelig når barna er syke.

Vår sønn på 2,5 år har hatt feber siden tirsdag. Vi har allerede vært 2 ganger på legevakta, seinest i går. Men de finner ikke ut noe. Han har litt lavere feber nå, men han orker ingenting. Ligger bare der. Ikke har han spist noe siden tirsdag heller. Drikki har han gjort, men i dag vil han ikke. Han fikk litt brus i dag tidlig, men det kom opp igjen med en gang. Vi prøver hele tiden å gi han drikke, men nå vil han ikke det heller. Har også snakket med legevakta i dag.

Du skriver ikke noe om at du har gitt paracet. Det ville jeg forsøkt først, og sett an formen etter en times tid.

Hvis paracet hjelper på almenntilstand og feber ville jeg kanskje tenkt at det var OK å se an til i morgen, forutsatt at han får i seg nok drikke og helst litt mat også. Hvis ikke ville jeg tatt en tur til legevakta nå.

Ut over dette, bruk magefølelsen din!

Litt feber nå i morges, men kommer nok mer av astmaen nå fordi han strever med pusten. Tok han med til barnehagen fordi han er jo ikke syk sånn sett, og tenkte det kunne være greit å se litt andre ting/bevege seg litt. Vanligvis hjelper bevegelse og medisin for å få slimet opp og da løsner det.

Kl 0830 ringer barnehagen og sier han har kastet opp - så FLOTT!! Det er nesten bare slim og da vet jeg at det løsner. Drar for å hente han, men når jeg kommer er han i topp form, og løper rundt omkring. Så nå er han fortsatt i barnehagen....

Annonse

Litt feber nå i morges, men kommer nok mer av astmaen nå fordi han strever med pusten. Tok han med til barnehagen fordi han er jo ikke syk sånn sett, og tenkte det kunne være greit å se litt andre ting/bevege seg litt. Vanligvis hjelper bevegelse og medisin for å få slimet opp og da løsner det.

Kl 0830 ringer barnehagen og sier han har kastet opp - så FLOTT!! Det er nesten bare slim og da vet jeg at det løsner. Drar for å hente han, men når jeg kommer er han i topp form, og løper rundt omkring. Så nå er han fortsatt i barnehagen....

Så bra, håper det fortsatt går bra med sønnen din.

Utfra slik som du beskrev ham i hovedinnlegget ditt, ville jeg nok aldri ha sendt en unge i en slik tilstand i barnehagen, men så kjenner jo dere ham best og vet hvordan han pleier å være. Har også lest av tidligere innlegg du har skrevet at dere godt kan sende ham i bhg. med feber, fordi han får feber såvidt ofte/lett.

Så bra, håper det fortsatt går bra med sønnen din.

Utfra slik som du beskrev ham i hovedinnlegget ditt, ville jeg nok aldri ha sendt en unge i en slik tilstand i barnehagen, men så kjenner jo dere ham best og vet hvordan han pleier å være. Har også lest av tidligere innlegg du har skrevet at dere godt kan sende ham i bhg. med feber, fordi han får feber såvidt ofte/lett.

Han har en 100% assistentstilling på seg pga at han er syk. Når han har astma (som nå), blir han raskt svært varm, og det er om å gjøre å forhindre en lungebetennelse, men ellers er det ikke stort vi kan gjøre. Da bruker vi rett og slett barnehagen som avlastning, så assistenten og han har sittet inne i utetida og sett på video - helt topp. Assitenten har en stilling som gjør at om det er behov skal hun kunne sitte med han på fanget hele dagen (men vi sender han ikke i barnehagen dersom han ser SÅ dårlig, men hun er ansatt kun pga hans sykdom).

Heldigvis kastet han opp, og den ordentlige høye feberen er over. Så får vi se hvordan ting er i morgen...

Han har en 100% assistentstilling på seg pga at han er syk. Når han har astma (som nå), blir han raskt svært varm, og det er om å gjøre å forhindre en lungebetennelse, men ellers er det ikke stort vi kan gjøre. Da bruker vi rett og slett barnehagen som avlastning, så assistenten og han har sittet inne i utetida og sett på video - helt topp. Assitenten har en stilling som gjør at om det er behov skal hun kunne sitte med han på fanget hele dagen (men vi sender han ikke i barnehagen dersom han ser SÅ dårlig, men hun er ansatt kun pga hans sykdom).

Heldigvis kastet han opp, og den ordentlige høye feberen er over. Så får vi se hvordan ting er i morgen...

Huff, så slitsomt dette må være for dere. Men dere begynner kanskje å bli vant til det på et vis? Hvordan går det med barnehagen, har dere/skal dere bytte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...