Gjest p0lly Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Er ei jente på 20 år som helt siden første året på u.skolen har hatt store konsentrasjonsproblemer. På videregående har jeg strøket i flere fag på gk og nå på vk2, dette er pga fravær.. På ungdomsskolen ble jeg klassifisert som en "gråsoneelev". Jeg har aldri fått tilbud om hjelp når det gjelder de fagene jeg har slitt med alle år, -mattematikk og kroppsøving. Konsentrasjonen i matte er ikke eksisterende, jeg sitter å halvsover, tegner, eller stirrer på pulten..Jeg søkte om ekstraundervisning i matte når jeg begyndte på vk2, men skolen hadde ikke råd?! Jeg strøk på eksamen, og i gym og noen andre fag.. HJELP! Føler meg sååå misslykket og dumm.. Tørr ikke si dette til mamma i frykt for at hun skal tro at hun ikke har vært en god mor for meg. Håper på svar:) 0 Siter
Gjest cuti Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Mye av det du skriver kan være adhd-problemer. Men det kan også ha andre årsaker, og det er bare spesialister som kan sette diagnose sånn eller sånn (og knapt nok de...). Hvis du er kommet til at du trenger hjelp synes jeg du skal bestille time hos legen din, og ta med deg en beskrivelse av det du opplever er vanskelig. Sammen vurderer dere om du trenger en grundigere utredning av problemene. Du skal slippe å være sikker på om eller hva som er diagnose før du går til lege, det er deres jobb å finne ut av det. Når det gjelder moren din, kan du kanskje velge samme innfallsvinkel - å fortelle at det er noen problemer du ikke hanskes med selv om du prøver? Hvis hun er en god mor, og det er hun sikkert, vil hun bli mest lei seg for at du ikke har sagt noe før, og så vil hun prøve å hjelpe deg selv om du nå er "stor pike". Barna våre er barna våre uansett! 0 Siter
Gjest en mamma i nord Skrevet 27. november 2005 Skrevet 27. november 2005 Støtter det cuti skriver. Ville kanskje være lurt om du i tillegg tok kontakt med PPT (pedagogisk psykologisk rådgivningstjeneste), og fikk utredet for matematikkvansker?. PPT kan du selv henvende deg til de har sansynligvis et skjema som du bare kan fylle ut, fint om også skolen vil skrive en vurdering på dette. Du skal selvsagt ikke være nødt til å være sikker på hva som eventuelt feiler deg før du kan komme til spesialister. Ønsker deg lykke til, håper det ordner seg til det beste for deg. Mvh. En mamma i nord 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.