Gå til innhold

Adventsgudstjeneste i heimen ;-)

Anbefalte innlegg

Idag hadde femåringen og åtteåringen Døvegudstjeneste på kjøkkenet. Mamma, pappa og lillesøster var kirkegjengere. Vi fikk utdelt ei salmebok på deling (min gamle salmebok fra barneskolen..).

Presten (åtteåringen) tente adventslys og leste adventsverset til Inger Hagerup (har nok aldri blitt lest i en kirke før...). Hun sang deretter en salme for oss.

Kirketjeneren (femåringen) delte ut salmeboka og stemmetolket presten, sånn i tilfelle lillesøster ikke oppfattet alt tegnspråket.

Så sjelden som de har vært i kirka, er det ganske godt gjort hva de har fått med seg ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207930-adventsgudstjeneste-i-heimen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg var så sikker på at adventsvers i kirken måtte ha kristelig innhold?

Det er da ikke noe ukristelig i Hagerups adventsvers! ;o)

Det er selvsagt litt forskjell på hva prester tillater av "eksterne" tekster i kirken, men de fleste nyere prester godtar alt somikke har direkte anti-kirkelig/anti-kristelig budskap.

Og det omtalte adventsversets budskap er i høyeste grad i overensstemmelse med det kristne budskap.

Det er da ikke noe ukristelig i Hagerups adventsvers! ;o)

Det er selvsagt litt forskjell på hva prester tillater av "eksterne" tekster i kirken, men de fleste nyere prester godtar alt somikke har direkte anti-kirkelig/anti-kristelig budskap.

Og det omtalte adventsversets budskap er i høyeste grad i overensstemmelse med det kristne budskap.

Nå husker ikke jeg alle versene i IH's tekst, men jeg mener det ikke står noe om at vi venter på Jesus o.l. Antikrist er det jo ikke, men de mest trangsynte prestene (som vi har mange av her jeg bor...) foretrekker nok helst andre adventsvers ;-)

Nå husker ikke jeg alle versene i IH's tekst, men jeg mener det ikke står noe om at vi venter på Jesus o.l. Antikrist er det jo ikke, men de mest trangsynte prestene (som vi har mange av her jeg bor...) foretrekker nok helst andre adventsvers ;-)

Nei,det er som sagt forskjell på prestene og hvor liberale de er.

Her hos oss er de heldigvis åpne og rause - på alle måter. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...