Gå til innhold

Melde fra selv til TK for å få fødselspenger?

Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å slutte i jobben min 31.mai, men permisjonen vil jeg først begynne på 3 uker før fødsel, 24 september. (Jeg har jobbet i flere år før fødsel og vil da ha opptjent rett til fødselspenger, selv om jeg ikke jobber frem til permisjon, har jo jobbet 6 av 10 siste mnd., før permisjonen starter)

1. Når skal jeg søke om fødselspenger? (Antall mnd/uker før termin...)

2. Må min arb.giver bekrefte min inntekt, eller har TK oversikt over hva jeg har fått i lønn?

3. Vil jeg få fødselspenger utbetalt fra TK, siden jeg ikke lenger er ansatt når jeg tar ut permisjon?

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Det burde holde å søke fødselspenger 4 uker før du tar permisjon, men du må i alle fall ikke vente lengre enn 3 mndr etter permisjonen starter.

TK har ikke opplysninger om din lønn, så den får de fra arbeidsgiver (eget skjema).

Hvis arbeidsgiver ikke betaler deg fødselspenger får du alt fra TK.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...