Gå til innhold

Feilproduksjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

* Hvis dere finner en seigmann med tre bein, en bamsemums med en ekstra klump på siden, e.l, spiser dere den da?

Ja

* Tenker dere over det hvis noen veiver armen sin over fatet deres?

Nei, ærlig talt...

* Hvis du ser en bit du ikke vet hva er i lapskaus eller lignende, spiser du den da?

Hmm, jeg ville nok studere om biten hadde små bein e.l. Jeg opplevde nemlig å spise ris med bille i en gang jeg var i Egypt...

* Synes du det er helt greit at folk tilbereder maten din med bare never uten at du vet at de har vasket hendene godt på forhånd?

Ja, kan ikke gå rundt og sjekke sånt...

* Kan du spise ting som har falt på gulvet?

Nei, helst ikke.

* kan du spise en hamburger, baguett eller lignende ute uten å åpne og sjekke inni først?

Jeg sjekker alltid om det er sylteagurk inni. Den må ut :-)

* Hva gjør du hvis du finner et hår i maten som ikke er ditt?

Grøsser og plukker det diskret ut av maten og spiser videre (om enn med en litt ekkel følelse...)

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

21

• ShitDiddelyDo

9

• Dorthe

8

• Mary Poppins

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe, beklager hvis jeg ødela lapskaus for deg.. =) Jeg mener virkelig ikke å ødelegge alle andres forhold til mat i tillegg til mitt.

Det der med kyllingen er et perfekt eksempel på grunnen til at jeg har blitt sånn. Når man først er ute for noe sånt, så må man jo sjekke, ikke sant? Og til mer jeg sjekker, til mer oppdager jeg, og tenker "tenk om jeg ikke hadde sjekka det der", og sjekker enda mer.. og nå er det blitt helt sykelig =s

F.eks hvis noen i kollektivet har ryddet ut av oppvaskmaskina, så må jeg kjøre bestikket mitt om igjen (uten at de merker det da såklart), fordi jeg finner fingeravtrykkene deres på den delen jeg skal ha i munnen..!

Hmm, jeg vil nok si at du er på grensen til å ha en fobi... :-/

Skrevet

Jeg fikk litt angst her om dagen da jeg så på lokalnyhetene at sjappen jeg kjøpte kebab fra for litt siden nå er stengt av mattilsynet, pga rotter og bl.a fordi de muligens har brukt kattemat i kjøttet....yuk!!!

Kebaben smakte forøvrig helt forjævrlig så det var heldigvis ikke mye jeg fikk i meg..

Åh, fy!!!!!

Skrevet

* Hvis dere finner en seigmann med tre bein, en bamsemums med en ekstra klump på siden, e.l, spiser dere den da?

JA, med stor glede.

NEI

* Hvis du ser en bit du ikke vet hva er i lapskaus eller lignende, spiser du den da?

JA

* Synes du det er helt greit at folk tilbereder maten din med bare never uten at du vet at de har vasket hendene godt på forhånd?

Ja, som regel. Spørs kanskje hvem. Jeg går ut fra at familiemedlemmer vasker hendene godt på forhånd.

Nei, ikke hvis det ikke er innpakket.

* kan du spise en hamburger, baguett eller lignende ute uten å åpne og sjekke inni først?

Pleier å sjekke.

Tar det vekk, spiser kanskje videre, men syns det er ekkelt.

På restaurant ville jeg kanskje ikke spist mer. Men det har aldri sjedd meg tror jeg?

Skrevet

Virker som om du har et litt sykelig forhold til dette...

Ja, det var jo det jeg startet hele tråden med å si, men ellers godt observert =p

Skrevet

Det er god mulighet for at du var der jeg snakker om, det er den eldste og mest kjente kebabsjappen i byen, og går kjempe bra.

Enig i at hår i maten er ikke noe særlig, men jeg er ikke så veldig fanatisk av meg på det området, det er sånt jeg glemmer raskt.

Jeg synes forøvrig det er merkelig at det ikke finnes sånne kebabsjapper her på vestlandet, her finnes det bare rullekebab og det er langt ifra det samme.

Hmm nå kom jeg på en idé..

*vurderer å åpne kebabsjappe i Bergen* ;)

Man kan da bestille i pita i Bergen også.

Verre er det at det er nær umulig å få god rullekebab i hovedstaden! Mer presist rullefalaffel, for jeg spiser ikke kjøtt, det være seg fra rotte eller ku. Man må helt til torggaten og i det området er jeg aldri.

hehe. Husker gode gamle Peisestuen i Nygaardsgaten. Det styrtregnet og jeg kom lettkledd, oversminket, kliss våt og nydelig inn døren etter å ha vært på hore og hallik-fest med skumkanon. Mennene bak disken lot meg slippe før køen og ga meg gratis kaffe og saft. Ikke ante jeg at søstrene i strandgaten hadde slike frynsegoder.

Peisestuen ja..

*mimre*

Annonse

Skrevet

Hmm, jeg vil nok si at du er på grensen til å ha en fobi... :-/

Ja.. eller tvangstanke. Men jeg tenker at så lenge jeg faktisk finner et eller annet dritt på nesten alt jeg sjekker, så er det jo ikke helt det heller, siden det faktisk er der?

Jeg inbiller meg jo ikke ting.. går det ikke an å heller si at jeg er i overkant fisefin....? =)

Skrevet

Ja!

Jeg syns det er irriterende, men det har ingenting å si for maten på tallerkenen min.

Ja, det gjør jeg.

Jeg stoler på at folk vasker hendene før de lager mat.

Jeg kan det, men gjør det helst ikke.

Ja.

Det er ekkelt, det. Nesten så maten kommer i retur. Det er noe med mat og hår som så absolutt ikke hører sammen. *urk*

Skrevet

Ja, sånt er forjævlig.

Jeg kjøpte alltid kebab hos kebabkongen i Oslo tidligere. Nesten hver helg.

Så leste jeg i avisa at de var stengt fordi en eller annen spunka i kebaben der...

Noen sier det er en vandrerhistorie, men det sto i hvert fall i avisa, og shappa blei stengt.

Uææææk :o(((

Det blir lenge til jeg får lyst på kebab igjen etter denne tråden her!!

Og det er kanskje like greit..

Skrevet

Hehe.... seriøst? Ja selvsagt, dem er det rift om!!

Da det stort sett er familie som samles rundt bordet, kan jeg ikke si det plager meg dersom noen strekker seg etter noe, jeg sier vel at jeg kan sende.

Jeg har ikke behov for å undersøke hva de enkelte bestanddeler i maten er, det er jo sånn småunger holder på.

Jeg tar for gitt at kokker o.l. vasker hendene. Er det personale som også håndterer penger (kafeer, kaffebarer, lunsjbarer, bakerier), pleier de å bruke plasthansker. Men skulle de ikke gjøre det, vil jeg ikke ha maten likevel. Og ja, jeg sier klart fra.

Nei, ikke brødmat, middager etc., bare tanken er fremmed. Men en sjokoladebit på mitt eget stuegulv, ja klart.

Guri, jeg har ALDRI tenkt tanken på å sjekke inni. Men nå blir det nok slik framover :-(

Hvis det stammer fra mine, fisker jeg det vekk sammen med det aktuelle matområdet og vel så det. Så spiser jeg resten - tror jeg. Er det hår i maten på utested, varsler jeg selvsagt straks fra.

Skrevet

Ja.. eller tvangstanke. Men jeg tenker at så lenge jeg faktisk finner et eller annet dritt på nesten alt jeg sjekker, så er det jo ikke helt det heller, siden det faktisk er der?

Jeg inbiller meg jo ikke ting.. går det ikke an å heller si at jeg er i overkant fisefin....? =)

Hehe, da er jeg fisefin i forhold til å ha det ryddig og rent i heimen. Jeg innbiller meg at jeg har støvallergi ;-)

Egentlig er jeg ganske kry over at jeg ikke vasker ned tak og vegger til jul, så det støvet jeg ikke liker er stort sett det som er synlig. Det andre er det ikke så farlig med...

Jeg vet forresten hvorfor jeg er sånn også, så jeg har nok mine psykiske "plager" jeg, som så mange andre ;-)

Skrevet

Jeppesen. Nam nam!

Nei.

Jepp. Altså hvis jeg ser det er mat ja, ikke hvis det er fullstendig umulig å si hva det er.

Jeg gidder ikke tenke på det om jeg er ute og spiser nei.

* Kan du spise ting som har

falt på gulvet?

Det kommer an på. Er det noen tørt som har ramlet ned på mitt eget golv og jeg vet det er nylig kostet / støvsugd / vasket så spiser jeg det, men ikke ellers.

Jepp.

Da mister jeg litt av matlysten.

Skrevet

Ja, hvis jeg har plukket den rett ut fra posen eller fra en skål hvor jeg så posen bli helt oppi. Og kanskje også ellers;-)

Ja, jeg liker det ikke, men gjør ikke noe med det.

Er ikke det hele definisjonen på lapskaus da? Biter som man ikke helt vet hva er? ;-)

Nei! Men som oftest vet man jo ikke noe om dette, da.

Bare hvis det er noe tørt som har falt på mitt eget gulv og jeg plukker det opp innen 5 sekunder! ;-)

Ja.

Jeg har som regel gått ut fra at hår i maten er mitt eget.

Ellers sp synes jeg jo at det ikke er særlig stas med hår i maten. Men egentlig så er det litt rart det der - som Seinfeldt en gang sa: Hvorfor er hår noe man klemmer og kysser på når man hilser på Gud og Hvermann, men noe skikkelig ekkelt noe når det ikke lenger sitter fast på eierens hode! ;-)

Annonse

Skrevet

Ja, hvis jeg har plukket den rett ut fra posen eller fra en skål hvor jeg så posen bli helt oppi. Og kanskje også ellers;-)

Ja, jeg liker det ikke, men gjør ikke noe med det.

Er ikke det hele definisjonen på lapskaus da? Biter som man ikke helt vet hva er? ;-)

Nei! Men som oftest vet man jo ikke noe om dette, da.

Bare hvis det er noe tørt som har falt på mitt eget gulv og jeg plukker det opp innen 5 sekunder! ;-)

Ja.

Jeg har som regel gått ut fra at hår i maten er mitt eget.

Ellers sp synes jeg jo at det ikke er særlig stas med hår i maten. Men egentlig så er det litt rart det der - som Seinfeldt en gang sa: Hvorfor er hår noe man klemmer og kysser på når man hilser på Gud og Hvermann, men noe skikkelig ekkelt noe når det ikke lenger sitter fast på eierens hode! ;-)

Men det gjelder jo alt kroppen skiller ut, enten av seg selv eller ved at vi aktivt går inn for det: Det er ekkelt.

Gjest Persille
Skrevet

Ja, det tror jeg nok - etter å ha studert den lenge og vel og vist den til alle jeg kjenner.

Nei.

Nei.

Tja, vet man egentlig det uansett? Spiser man mat hjemme hos noen er det vel nærmest 100% sikkert at de har tilberedt den med bare never, så får man bare håpe at de har vasket dem i forkant. Vakser du hendene dine godt i forkant?

Ikke pizzafyll f.eks, men bamsemumsen hadde jeg spist. Mitt eget gulv vel og merke - ikke et kinogulv.

Ja.

Tar det ut. Er jeg ute ville jeg kommentert det og sendt tilbake maten, hjemme hos noen hadde jeg tatt det ut, antagelig spist opp (fordi jeg er godt oppdratt) og latt gode miner bli til slett spill, hjemme hadde jeg tatt det ut og spist opp - der er det hår overalt likevel pga hunden, en vanesak :)

Skrevet

Ja, det tror jeg nok - etter å ha studert den lenge og vel og vist den til alle jeg kjenner.

Nei.

Nei.

Tja, vet man egentlig det uansett? Spiser man mat hjemme hos noen er det vel nærmest 100% sikkert at de har tilberedt den med bare never, så får man bare håpe at de har vasket dem i forkant. Vakser du hendene dine godt i forkant?

Ikke pizzafyll f.eks, men bamsemumsen hadde jeg spist. Mitt eget gulv vel og merke - ikke et kinogulv.

Ja.

Tar det ut. Er jeg ute ville jeg kommentert det og sendt tilbake maten, hjemme hos noen hadde jeg tatt det ut, antagelig spist opp (fordi jeg er godt oppdratt) og latt gode miner bli til slett spill, hjemme hadde jeg tatt det ut og spist opp - der er det hår overalt likevel pga hunden, en vanesak :)

"Vasker du hendene dine godt i forkant?"

Hva tipper du, etter den tråden her?

Skrevet

Spiser lite sånt, men hvis jeg finner noe rart på fisken eller kjøttet før jeg tilbereder det, vil jeg ikke spise det. Ekle sykdommer *urgh*

Nei!

Sikkert, hvis det ikke ser ekkelt ut.

Kommer an på hvem det er.

Da skal jeg være sulten.

Ja!

Spiser av ren plikt, men maten smaker ikke like godt. Verre om man kjenner det i munnen først. Og dyrehår er 1000 ganger bedre enn menneskehår.

Gjest Persille
Skrevet

"Vasker du hendene dine godt i forkant?"

Hva tipper du, etter den tråden her?

Men er du sikkert på at du vasker dem så godt som jeg anser som godt nok? :)

Kort fortalt;

Jeg har barnehage, der er det hygieneregler, jeg har normalt oppegående ansatte, og normalt oppegående foreldre - alle med god hygiene, og fra "godt oppdratte hjem".

Men; likevel må jeg henge opp "skilt" som minner dem på å ta på skoposer før de går inn, at hender skal vaskes grundig og tørkes med papirhåndkle mellom hvert bleieskift, at man ikke skal ta på annet enn KUN mat når man lager mat, etc.

Det er nedfelte regler man skal forholde seg til på sånne steder, men likevel mer enn det de fleste gjør hjemme, tross alt.

Og jeg spør igjen; gjør du det godt nok hjemme selv?

Tar du f.eks. på kranen når du skrur av vannet etter å ha vasket hendene, så tilfører du hånden din de samme bakteriene du hadde der før du begynte å vaske. Bruker du vanlig håndkle, blir bakteriene sittende der, osv...

:)

Skrevet

Men er du sikkert på at du vasker dem så godt som jeg anser som godt nok? :)

Kort fortalt;

Jeg har barnehage, der er det hygieneregler, jeg har normalt oppegående ansatte, og normalt oppegående foreldre - alle med god hygiene, og fra "godt oppdratte hjem".

Men; likevel må jeg henge opp "skilt" som minner dem på å ta på skoposer før de går inn, at hender skal vaskes grundig og tørkes med papirhåndkle mellom hvert bleieskift, at man ikke skal ta på annet enn KUN mat når man lager mat, etc.

Det er nedfelte regler man skal forholde seg til på sånne steder, men likevel mer enn det de fleste gjør hjemme, tross alt.

Og jeg spør igjen; gjør du det godt nok hjemme selv?

Tar du f.eks. på kranen når du skrur av vannet etter å ha vasket hendene, så tilfører du hånden din de samme bakteriene du hadde der før du begynte å vaske. Bruker du vanlig håndkle, blir bakteriene sittende der, osv...

:)

Jeg tror jeg er flinkere enn de fleste som ikke jobber med noe sånt til å vaske hendene mine.

F.eks på utesteder får jeg helt angst, selv om jeg er full og da vanligvis ikke bryr meg så mye. Da er det lukke kranen med papiret etter jeg har tørket meg, åpne døren med albuen, osv =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...