Gå til innhold

Mobbere

Gjest foreldrenes skyld

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• PieLill

8

• Motiva

8

• ponny1365380855

6

Mest aktive i denne tråden

Det er jo ikke sikkert læreren gjør noe mindre ut av det? Det blir bare ikke omtalt like mye av barna dersom ikke alle er invitert....

Ja, slik er det hos oss også.

Dette ble tatt opp på første foreldremøtet på skolen som eget tema, og gjennomføres helt likt som PieLill skisserer.

Jeg tror det er nokså vanlig jeg :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208030-mobbere/page/6/#findComment-1503101
Del på andre sider

Jeg prøvde å skrive så jeg skulle unngå akkurat denne missforståelsen. Men ordla meg tydeligvis for dårlig.

Beklager. ;-)

På skolen har de selvfølgelig den samme festivitassen for alle som har fødselsdag. Skulle bare mangle! Men om noen har invitert bare noen få til selskap hjemme forsøker man å ikke annonsere dette selskapet så høyt for alle som ikke er invitert. Slikt anser jeg som god takt og tone i alle sammenhenger.

Uten å være helt sikker tror jeg alle inviterer minst alle av samme kjønn i våre klasser, så det har ikke vært noe problem. Da blir jo bursdager en hyggelig klassebegivenhet.

mvh

Da forstår vi hverandre ja... begynte litt å lure på om noen bare fikk halve "hurra for deg" :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208030-mobbere/page/6/#findComment-1503131
Del på andre sider

"Bursdagsfeiringer som bare noen få er bedt i blir også noe tonet ned på skolen". Er det sant??? Det var i tilfelle noe av det verste jeg har hørt, dersom lærer bestemmer seg for å gjøre mindre ut av bursdager der bursdagsbarnet ikke har invitert hele klassen.. Jeg blir helt stum.. snakk om å bruke makt for å vise hva som er "riktig bursdagsfeiring.." Da har læreren tatt et standpunkt som han ikke har noen rett til å ta. I hvertfall ikke til å vise det /demonstrere på den måten..

Helt enig med deg! Synes ordningen med at alle skal bes ellers får man ikke lov å dele ut innbydelser på skolen er vel og grei, og sikkert godt ment, men at unger skal holde en lav profil i forhold til at man har invitert noen,er vel heller en naiv tanke.

Jeg skjønner at noen ikke kan be alle, men jeg skjønner meg ikke på de som kan,og som nesten bevisst går inn for å splitte. Det er faktisk foreldre blottet for empati.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208030-mobbere/page/6/#findComment-1503673
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...