Gå til innhold

Nissepose og køkultur og ufine foreldre.

Anbefalte innlegg

Var på et Førjulsarrangement på det lokale folkemuseet i går, og ble i år som tidligere år ganske sjokkerte over folk som skal ta imot nissepose av julenissen.

Voksne mennesker dytter sine unger foran seg, større unger trenger seg fram, foreldre med unger på armen som ikke ser at støvelen til poden treffer en annen unge i ansiktet, unger som ramler i trengselen og nesten ikke klarer å reise seg fordi det er så mye folk.

Blir folk så opptatt av "skal ha" på vegne av sine unger at de glemmer å ta hensyn til andres?

Kan til en viss grad skjønne det under matutdeling til utsultede mennesker i Afrika, men over en mandarin og en kjærlighet?

Fortsetter under...

Glad jeg ikke var der....Det er ikke så ofte jeg blir sint, men mangel på folkeskikk/køkultur kan gjøre meg skikkelig sint! Ubegripelig at voksne folk tråkker på andre barn i kampen om en bolle eller to mandariner. Men er det GRATIS er det noen som er villig til å gjøre hva som helst.

Glad jeg ikke var der....Det er ikke så ofte jeg blir sint, men mangel på folkeskikk/køkultur kan gjøre meg skikkelig sint! Ubegripelig at voksne folk tråkker på andre barn i kampen om en bolle eller to mandariner. Men er det GRATIS er det noen som er villig til å gjøre hva som helst.

Haha ja må bare nevne den gangen det var mikrobølgeovner til 10 kroner her (2 stk)

Da var det sånn krangel at to damer røk sammen og den ene beit den andre!

Har aldri vært sånn salg etterpå å det er jaggu bra!!

Annonse

Haha ja må bare nevne den gangen det var mikrobølgeovner til 10 kroner her (2 stk)

*ler* Det er jo underholdning i seg selv å overvære slike salg fra sidelinja :-))

Helt utrolig. Det må da være en vandrehistorie helt uten rot i virkeligheten...?!

Samme her, på søndag. Etter å ha blitt "forbipassert" av div fedre (det er de som er verst, er min erfaring) og tenåringer, ble nissen i "vår kø" fri for poser. I stedet for å finne oss en ny nissekø, gikk vi på kiosken og kjøpte oss noe snop.

Ja sånn oppfører "vi" oss når det er snakk om noen godteriposer og så kritiserer vi folkene i USA som robber butikker når de er utsatt for en skikkelig katastrofe, eller folk i U-land som nesten ikke har mat når de dytter for å få noe fra hjelpesendingene :o(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...