Gå til innhold

Hvor gammel er barnet første gang det får adventkalender?

Anbefalte innlegg

Her har de fått fra storesøster var 3 og lillesøster var 2 år gamle. Da har de fått barne-TV kalender + pakkekalender.

Jeg har gitt fordi jeg selv synes det er koselig å gi. De har ikke forstått det med ventetiden og adventstiden - men de har forstått at de får pakke hver dag + at de fikk et bilde hver dag før barne-TV.

Jeg kommer ikke til å lage pakkekalender til lillebror før han er 2 år.

Fortsetter under...

Jeg ville vel kunne funnet på å gi kalender til en en uke gammel baby. Men sjokoladen hadde babyen fått via morsmelken... ;-)

Jeg synes man kan gjøre en masse ting uten at ungene egentlig skjønner så mye av det.

Forståelsen kommer jo etter som man gjør ting.

mvh

Jeg er en ond, minimalistisk mor når det gjelder adventskalendre. Ingen av mine har noen gang fått pakkekalendre, og tenåringsdatteren min sier at hun ennå sliter med ettervirkningene :-)

Vi har kjøpt NRKs kalendre i de periodene de så fast på BarneTV. Mange av disse årene ble også kalenderen åpnet på TV ved annonseringen av programmet, og da var det jo lett å forstå opplegget. Nå er dette blitt forbudt for ikke å skape kjøpepress.

I år hadde jeg ikke tenkt å kjøpe den (lillebror på 6 1/2 ser bare sporadisk på BarneTV nå), men jeg fikk den gratis i forbindelse med et bokklubb-kjøp, så vi har den allikevel.

Andre barnekalendre har jeg ikke kjøpt, men de har av og til fått sjokoladekalendre i gave (fra "snille" grandtanter) - og datteren min ville ha Nemi-kalender et år. Hun spiser omtrent aldri noe søtt, så den sjokoladen varte i nesten et år...

Jeg og den eldste har pleid å ha skrapekalenderne fra Norsk Tipping og konkurrert om å vinne mest. I år har den yngste også fått sansen og forståelsen for penger og for konkurranse, så i år har vi tre slike for første gang.

Som en konklusjon kan jeg gjenta at jeg synes man skal forstå litt av opplegget. Men for yngre søsken kan det være rikelig nok at man forstår at de eldste får noe de selv ikke får :-|

HVor får man skrapekaleder fra Norsk-tipping?

Barn 1 var 1 1/2, fordi jeg synes det er en fin tradisjon. Barn to og tre var begge 11 mnd da de fikk sine første adv. kalendre. De ser jo på den/ de som er eldre. Hos oss er sånne ting likt for alle. Holder nå på med 24 * 3 pakker som må henges på kalenderne i morgen! Litt stress, men mest gøy. Vet at barna storkoser seg med kalenderen. Husker selv hvor spennende jeg syntes det var med adventskalender og nedtelling til jul.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...