vici Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 I dag er jeg irritert på barnehagen. Fikk heldigvis månedsplanen på mail, sent i går kveld! De sender månedsplan til alle foreldre.Der stod det at de skulle lage pepperkaker på lillebror (1,5) sin avdeling. Kjempehyggelig. Men heldigvis la jeg en kjøpepepperkakedeig i sekken, siden lillebror er allergisk mot blandt annet melk. Dette vet barnehagen og de vet også at jeg ønsker beskjed for å ta med ulike ting til han. De har blandt annet sagt at det ikke er plass i frysa til feks soyais og kaker til han, men at de skal gi beskjed før spesielle anledninger. Jeg spurte om de hadde sjekka deigen, nei assistenten visste ikke det. Så jeg leste, joda der var det margarin. Tenk viss jeg ikke hadde tatt med ekstra deig, da måtte gutten min sett på de som bakte? Han som elsker pepperkaker, og enda verre; han kunne ikke spist de etterpå. På månedsplanen står det oppført veldig mye baking. Lillebror kan jo nesten ikke ha noen julekaker pga allergi mot egg og melk. Selvfølgelig må de andre 1-2 åringene få bake, men det gjøres ingen innsats på å finne noe gutten min og kan spise. (og jeg har laget lange lister med alternativ til både baking, middag, pålegg osv som han faktisk kan ha. Der står både merke og hvilken butikk det finnes i) Sist gang det var bursdag hadde de ikke gitt beskjed, og de hadde glemt å føre det opp på månedsplanen. Jenta hadde med seg is, og gutten min fikk en kjeks som erstatning. 3 dager i uka har de middag i barnehagen, med egen kjøkkenassistent. Hun er så fornøyd pga hun har laget opp mye lapskaus som hun har fryst ned til gutten min. Dermed får han stort sett lapskaus hver dag, mens de andre feks får havregrøt, potetstappe/pølse osv. Har sagt at jeg kan ta med ting, men ho vet aldri på forhånd hva ho skal lage. Ikke er det så vanskelig å ha en egen gryte ved siden av heller til han. Det samme gjelder feks når de baker boller/rundstykker. Jeg har gitt dem oppskrifter på ting som passer han og, men de bruker det ikke. Dermed må han spise "gammelt" brød mens de andre spiser nybakt. Hvordan gjør dere andre det? Skal på foreldresamtale, hva kan jeg "kreve". Gutten min er i den alderen at han skal ha det som andre har og hjemme blir han lei seg viss han ikke får det samme som broren. Det er mye han ikke kan ha på skiva heller, men de har fått lister over aktuelt pålegg. Men hver dag får han syltetøy. Kjenner jeg freser. Jeg vet at det er ekstra stress å ha allergibarn blandt de andre 8 barna. Men bare jeg får beskjed kan jeg ordne mye selv. Jeg har sagt jeg kan ta med egne pølser, men jeg kan jo ikke ha med en kjølebag med mat hver dag i barnehagen, sånn i tilfelle. Han betaler jo matpenger på lik linje. Dette er en stor barnhage på 6 avdelinger, men bare han som er allergisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggi Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Det høres svært lite hensynsfullt ut, det du beskriver. Du kan kreve større planlegning og forutsigbarhet, slik at du kan følge opp alternative løsninger, alternativt at de lager likeverdige tilbud som en regel mer enn et unntak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1503717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Det høres svært lite hensynsfullt ut, det du beskriver. Du kan kreve større planlegning og forutsigbarhet, slik at du kan følge opp alternative løsninger, alternativt at de lager likeverdige tilbud som en regel mer enn et unntak. Huff. Dette høres ikke bra. ut. Jeg har to allergibarn selv (dvs cøliaki), så vi havner svært ofte i samme situasjon at det er mye de ikke kan spise. Heldigvis har barnehagne til barna vært helt supre, og vi har ekstra plass i både fryser og kjøleskap til spesialmaten til barna. Cøliakere har krav på å få mat tilpasset sin diett både i barnehage og skole - vil tro det samme gjelder for allergi? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1503732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NfN Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1503751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Har ei venninne som også har allergibarn. Ho forteller de forunderligste historier. Jeg mener at det er en selvfølge at man skal ta hensyn til allergibarna. Gutten det her er snakk om er kjempeallergisk. Dvs. at de ikke kan steke egg uten å lukke døra til kjøkkenet og lufte godt etterpå. Da de kommer til oss har jeg alltid tilpasset slik at han får det samme som oss. Og det er faktisk ikke så mye jobb. Jeg synes du skal ta opp dette på foreldresamtalen. Syltetøy til alle måltider er ikke bra. Forstår at du freser. Men at alt alltid skal tilpasset blir nok vanskelig. Men at det alltid skal være noe for han synes jeg som sakt er en selvfølge. (Og du er jo også åpen for å stille opp og ta med når det trengs. Det er nok heller ikke urimelig i spesielle situasjoner.) Min venninne kom med denne historien. Barnet gikk i barnehagen og fikk vepsestikk. Det er barnet allergisk overfor. Venninna mi har lagt igjen allergitabletter i barnehagen, og de gav han da en tablett. Mora fikk INGEN beskjed da ho hentet barnet. Heldigvis var barnet så stort at det klarte å fortelle mora om hendelsen. En slik hendelse kan for barnet være livstruende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1503765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hm, skjønner at jeg kommer til å bli pepret for dette innlegget - men prøv å forstå at jeg skriver dette sett fra mitt organiseringsståsted, og ikke for å være vanskelig Dersom ditt barn hadde gått i min barnehage, hadde jeg belastet deg for bare halvparten av matpengene (vi har mye frukt) og så hadde du måttet ordne en god del selv. Vi har månedsplan - der står alle varmrettene og bakingen for den måneden. Jeg har dessverre ikke kapasitet til å tilrettelegge så nøyaktig som du beskriver, og hadde overlatt ansvaret til deg. Både når det gjelder handling og informasjon - men til gjengjeld hadde jeg heller ikke belastet deg den samme taksten for mat. Jeg hadde ikke hatt økonomi til å kjøpe spesiell deig til sønnen din - men jeg hadde forventet at mine ansatte tok i bruk den deigen du sendte med til ham dersom du hadde gitt dem beskjed om det. Dersom du bare hadde lagt den i sekken uten å si noe - så hadde jeg ikke kunnet forvente det samme av dem. Jeg hadde forventet at de hadde husket at han ikke skal ha slik eller sånn - og jeg hadde antagelig hatt plass til alternativ mat til ham i fryseren som de kunne ta av, men du måtte stå for innkjøp og merking av den maten. Nå er det bare åtte barn hos meg, så det er litt lettere å huske ting, det er ikke så mange å holde styr på - men likevel har vi store lapper på kjøleskapdøren med hvem som ikke skal ha hva. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1503853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heffalomp Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hei Dette var en trist historie! Stakkars liten gutt! Jeg vet også GODT hvordan du føler det, for jeg har selv vært i samme situasjon. Vår gutt er nå 4 år, og hyperallergisk overfor egg, melk, hvete og gluten, nøtter + pollen og dyrehår. Dvs at han gjerne kan gå i sjokk om han får i seg noe av nevnte mat. I begynnelsen passet de på at han ikke fikk i seg noe av denne maten, og var ganske slapp i forhold til at jeg krevde at han skulle få tilsvarende mat som de andre barna. Jeg har alltid noe i fryseren og jeg kan alltid lage noe om jeg bare får beskjed. Kake og brød hadde han i fryseren i barnahagen. Han måtte spise brød mens de andre fikk suppe, ostesmørbrød og pizza. En gang var de på skogstur, og han ble nektet å plukke blåbær fordi de var usikker, alle de andre plukket. Dette var sårt da han elsker blåbær, og de trengte bare å ta en telefon! Innemiljøet gjorde han svært syk og han var hjemme i 3 mnd forrige vinter. Barnehagen har imidlertid hele veien vært positive, de har gitt beskjed om mat så framt at det var planlagt. Det tok litt tid før barnehagen virkelig skjønte hva vi mente, og etter de månedene han var syk, har de virkelig gjort en STOR innsats for at han skal ha det bra i barnehagen, dette til tross for at han kunne blitt overflyttet til en familiebarnehage med allergibarn! De har annsatt en kjøkkenassistent som tar seg av matlagingen, som har vært hjemme hos oss for å lære, som har fått alle våre oppskrifter og som gjerne vil lage noe til ham også. Nå har han fri de to dagene i uka hvor de har matlaging, men de ville begynne med mat en dag da han også er til stede slik at han også skal få glede av det. De har satt opp plan for renhold av leker, de har strenge rutiner for baking slik at mel ikke skal vrimle rundt omkring, de unngår egg de dagene han er der, og de vasker alle barns hender etter måltid slik at ikke matrester skal spres. Dette krever virkelig mye når det er totalt 90 barn der! Jeg får alltid beskjed om meny når det skal være arrangement. Det siste som skjedde var at de skulle bake pepperkaker, og da hadde de bestemt at de skulle bruke vår oppskrift slik at alle kunne delta og at det ikke var noe farlig om de spiste litt rundt omkring!! Disse pepperkakene blir kjempedyre fordi de må ha spesiell melerstatning. Må bare få berømme denne barnehagen!! Nå skal det også legges til at barnehagen har krav på ekstra støtte når de har barn med spesielle hensyn, så det er positivt. Ta et møte med barnehagen, og gjør de oppmerksom på dette. Og om de ikke har plass i fryseren, så får de gjøre plass, det skulle virkelig bare mangle!!! De kan om de vil! Dette er ren latskap! Det er ikke meningen at et allergibarn skal føle seg fra en annen planet, han skal være en del av fellesskapet. Lykke til, og stå på ditt. Det er tross alt ditt barn det er snakk om! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1504036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chinamom Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Barnehagen skal tilrettelegge for allergibarn! Jeg var litt bekymret når min startet for dette og fikk tilbakemelding om at dette ikke er et problem - og at de er pålagt å gi et likeverdig tilbud til alle barna. Selv om det tok litt tid å innarbeide alternativer osv. fungerer det idag kjempefint. Jeg har tilbudt å lage kaker/tilsvarende mat dersom det er behov - men det er sjelden de trenger det. Han får egen grøt, pølser, potetstappe ol - og der det går an lages det melkefritt til alle sammen. Ta en samtale med ped. leder, styrer og kjøkkenansvarlig. Det er viktig for barn med allergi at de ikke "stigmatiseres" fordi de ikke kan spise alt - de skal få likeverdig og like variert mat som de andre. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1504038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chinamom Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Huff. Dette høres ikke bra. ut. Jeg har to allergibarn selv (dvs cøliaki), så vi havner svært ofte i samme situasjon at det er mye de ikke kan spise. Heldigvis har barnehagne til barna vært helt supre, og vi har ekstra plass i både fryser og kjøleskap til spesialmaten til barna. Cøliakere har krav på å få mat tilpasset sin diett både i barnehage og skole - vil tro det samme gjelder for allergi? Ja det gjør det! Men foreldrene må selv sørge for å få det til å fungere - forståelsen og kunnskapen er ikke alltid like stor! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1504041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hei Dette var en trist historie! Stakkars liten gutt! Jeg vet også GODT hvordan du føler det, for jeg har selv vært i samme situasjon. Vår gutt er nå 4 år, og hyperallergisk overfor egg, melk, hvete og gluten, nøtter + pollen og dyrehår. Dvs at han gjerne kan gå i sjokk om han får i seg noe av nevnte mat. I begynnelsen passet de på at han ikke fikk i seg noe av denne maten, og var ganske slapp i forhold til at jeg krevde at han skulle få tilsvarende mat som de andre barna. Jeg har alltid noe i fryseren og jeg kan alltid lage noe om jeg bare får beskjed. Kake og brød hadde han i fryseren i barnahagen. Han måtte spise brød mens de andre fikk suppe, ostesmørbrød og pizza. En gang var de på skogstur, og han ble nektet å plukke blåbær fordi de var usikker, alle de andre plukket. Dette var sårt da han elsker blåbær, og de trengte bare å ta en telefon! Innemiljøet gjorde han svært syk og han var hjemme i 3 mnd forrige vinter. Barnehagen har imidlertid hele veien vært positive, de har gitt beskjed om mat så framt at det var planlagt. Det tok litt tid før barnehagen virkelig skjønte hva vi mente, og etter de månedene han var syk, har de virkelig gjort en STOR innsats for at han skal ha det bra i barnehagen, dette til tross for at han kunne blitt overflyttet til en familiebarnehage med allergibarn! De har annsatt en kjøkkenassistent som tar seg av matlagingen, som har vært hjemme hos oss for å lære, som har fått alle våre oppskrifter og som gjerne vil lage noe til ham også. Nå har han fri de to dagene i uka hvor de har matlaging, men de ville begynne med mat en dag da han også er til stede slik at han også skal få glede av det. De har satt opp plan for renhold av leker, de har strenge rutiner for baking slik at mel ikke skal vrimle rundt omkring, de unngår egg de dagene han er der, og de vasker alle barns hender etter måltid slik at ikke matrester skal spres. Dette krever virkelig mye når det er totalt 90 barn der! Jeg får alltid beskjed om meny når det skal være arrangement. Det siste som skjedde var at de skulle bake pepperkaker, og da hadde de bestemt at de skulle bruke vår oppskrift slik at alle kunne delta og at det ikke var noe farlig om de spiste litt rundt omkring!! Disse pepperkakene blir kjempedyre fordi de må ha spesiell melerstatning. Må bare få berømme denne barnehagen!! Nå skal det også legges til at barnehagen har krav på ekstra støtte når de har barn med spesielle hensyn, så det er positivt. Ta et møte med barnehagen, og gjør de oppmerksom på dette. Og om de ikke har plass i fryseren, så får de gjøre plass, det skulle virkelig bare mangle!!! De kan om de vil! Dette er ren latskap! Det er ikke meningen at et allergibarn skal føle seg fra en annen planet, han skal være en del av fellesskapet. Lykke til, og stå på ditt. Det er tross alt ditt barn det er snakk om! Ville bare si at det ikke alltid handler om latskap... Men det er kjempeflott å lese et innlegg fra noen som faktisk er fornøyde for en gangs skyld 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1504098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Ville bare si at det ikke alltid handler om latskap... Men det er kjempeflott å lese et innlegg fra noen som faktisk er fornøyde for en gangs skyld Persille - se mitt innlegg - vi er også fornøyde! Har faktisk aldri hatt noe å utsette på bhg til hverkan den største eller den minste jeg :-))) (og det passer jeg på å gi besekjed om også!!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1504134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest samme problem Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Vi opplede også dette når vår sønn gikk i barnehagen. Han fikk bestandig bare en riskake mens de andre koste seg med alt mulig. Opplever også dette på sfo. Jeg har alltid selv laget en del de kan putte i fryseren. Men synes ikke det skal være min jobb da de er forpliktet til å gi ham det han kan tåle. Det er jo ikke hans feil at han ikke tåler melk og gluten. P.g.a dette er jeg ikke noe for matservering i skolen fordi jeg vet at det blir så blodi urettferdig for de som har allergi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1504258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest samme problem Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hm, skjønner at jeg kommer til å bli pepret for dette innlegget - men prøv å forstå at jeg skriver dette sett fra mitt organiseringsståsted, og ikke for å være vanskelig Dersom ditt barn hadde gått i min barnehage, hadde jeg belastet deg for bare halvparten av matpengene (vi har mye frukt) og så hadde du måttet ordne en god del selv. Vi har månedsplan - der står alle varmrettene og bakingen for den måneden. Jeg har dessverre ikke kapasitet til å tilrettelegge så nøyaktig som du beskriver, og hadde overlatt ansvaret til deg. Både når det gjelder handling og informasjon - men til gjengjeld hadde jeg heller ikke belastet deg den samme taksten for mat. Jeg hadde ikke hatt økonomi til å kjøpe spesiell deig til sønnen din - men jeg hadde forventet at mine ansatte tok i bruk den deigen du sendte med til ham dersom du hadde gitt dem beskjed om det. Dersom du bare hadde lagt den i sekken uten å si noe - så hadde jeg ikke kunnet forvente det samme av dem. Jeg hadde forventet at de hadde husket at han ikke skal ha slik eller sånn - og jeg hadde antagelig hatt plass til alternativ mat til ham i fryseren som de kunne ta av, men du måtte stå for innkjøp og merking av den maten. Nå er det bare åtte barn hos meg, så det er litt lettere å huske ting, det er ikke så mange å holde styr på - men likevel har vi store lapper på kjøleskapdøren med hvem som ikke skal ha hva. Hvis dere ikke kan greie å gi et noe lunde likt tilbud til alle barna så bør dere heller kutte ut hele matopplegget deres. Herlighet, det er da hverken barnet eller foreldrenes feil at han ikke tåler det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1504379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M.Angelica Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hvis dere ikke kan greie å gi et noe lunde likt tilbud til alle barna så bør dere heller kutte ut hele matopplegget deres. Herlighet, det er da hverken barnet eller foreldrenes feil at han ikke tåler det. Hvorfor sier du det til Persille? Tror foreldrene i hennes b.hge klarer å si fra selv om de er misfornøyde! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1504393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hm, skjønner at jeg kommer til å bli pepret for dette innlegget - men prøv å forstå at jeg skriver dette sett fra mitt organiseringsståsted, og ikke for å være vanskelig Dersom ditt barn hadde gått i min barnehage, hadde jeg belastet deg for bare halvparten av matpengene (vi har mye frukt) og så hadde du måttet ordne en god del selv. Vi har månedsplan - der står alle varmrettene og bakingen for den måneden. Jeg har dessverre ikke kapasitet til å tilrettelegge så nøyaktig som du beskriver, og hadde overlatt ansvaret til deg. Både når det gjelder handling og informasjon - men til gjengjeld hadde jeg heller ikke belastet deg den samme taksten for mat. Jeg hadde ikke hatt økonomi til å kjøpe spesiell deig til sønnen din - men jeg hadde forventet at mine ansatte tok i bruk den deigen du sendte med til ham dersom du hadde gitt dem beskjed om det. Dersom du bare hadde lagt den i sekken uten å si noe - så hadde jeg ikke kunnet forvente det samme av dem. Jeg hadde forventet at de hadde husket at han ikke skal ha slik eller sånn - og jeg hadde antagelig hatt plass til alternativ mat til ham i fryseren som de kunne ta av, men du måtte stå for innkjøp og merking av den maten. Nå er det bare åtte barn hos meg, så det er litt lettere å huske ting, det er ikke så mange å holde styr på - men likevel har vi store lapper på kjøleskapdøren med hvem som ikke skal ha hva. Jeg sier meg enig i det du skriver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1504490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvyM Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Har ei jente med cøliaki på 5 år. Vi har gått i 3 forskjellige barnehager og har forskjellig erfaring. I den ene var de kjempeflinke og holdt absolutt alt av mat og bakte de de trengte til henne. I de to siste har vi måttet betale fulle matpenger selv om vi holder brød selv. Vet at jeg egentlig kunne klaget på dette, men har ikke orket å ta det opp mer enn en gang. Alle har krav på tilpasset opplæring og jeg vet at dette også gjelder mat i skolen ihvertfall. (Heimkunnskap?) Men om det gjelder mat i barnehage/sfo vet jeg ikke. Tror ikke det "står" noen plass. Vet at de baker glutenfritt av og til så de kostpengene går vel der da. Og det er greit nok. Og så er det en voksen i barnehagen som har cøliaki, og hun er kjempeflink! Så vi har vært "heldige" med henne. Iom at vi leverer barna i 2 forskjellige barnehager så føler jeg at jeg får veldig lite tid til å snakke med de voksne, så jeg vet faktisk ikke så mye hvordan det går. Dette i forhold til før i tiden da vi leverte begge to samme plass og tom var to stk som leverte... Da hadde vi mye mer tid til å snakke med personellet osv. Men jeg slapper litt av siden vi har hun som kan cøliaki i barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1504843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hvis dere ikke kan greie å gi et noe lunde likt tilbud til alle barna så bør dere heller kutte ut hele matopplegget deres. Herlighet, det er da hverken barnet eller foreldrenes feil at han ikke tåler det. Men skal det gå utover de andre barna? Mat tilpasset allergikere er ofte mye dyrere enn annen mat - skal jeg bruke matbudsjettet på det vil det til slutt bli mindre for pengene. Er det rettferdig? Som jeg skriver - jeg hadde latt foreldrene slippe å betale en del av matpengene, mot at de ordnet disse tingene selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1504984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Vi opplede også dette når vår sønn gikk i barnehagen. Han fikk bestandig bare en riskake mens de andre koste seg med alt mulig. Opplever også dette på sfo. Jeg har alltid selv laget en del de kan putte i fryseren. Men synes ikke det skal være min jobb da de er forpliktet til å gi ham det han kan tåle. Det er jo ikke hans feil at han ikke tåler melk og gluten. P.g.a dette er jeg ikke noe for matservering i skolen fordi jeg vet at det blir så blodi urettferdig for de som har allergi. Jeg tror ikke jeg har lest noe sted at jeg er forpliktet til noe som helst? Kan du dokumentere det? I så fall vil jeg gjerne vite det, for det er jo veldig relevant... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1504986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hvorfor sier du det til Persille? Tror foreldrene i hennes b.hge klarer å si fra selv om de er misfornøyde! Vi har hatt foreldremøte i dag - og de har blitt enige om å betale 250 mer enn den maksprisen som kommer nettopp fordi de er så fornøyde *klapper meg selv på skulderen* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1504990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M.Angelica Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Vi har hatt foreldremøte i dag - og de har blitt enige om å betale 250 mer enn den maksprisen som kommer nettopp fordi de er så fornøyde *klapper meg selv på skulderen* Så bra! =D 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208185-barnehagen-tar-ikke-hensyn-til-allergibarn/#findComment-1505080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.