Gå til innhold

Jevngamle nabojenter som ikke er venninner

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 6 år. Naboen har det samme. Det hadde jo vært "perfekt" om disse ble venninner, men nå har vi bodd der i lang lang tid; og det er bare unntaksvis at de leker sammen. Det ser nesten ut som om de ikke har noen god "kjemi".

synes det er synd, og jeg lurer på hvorfor jenta mi ikke vil leke med den andre jenta. hun har forskjellige grunner når jeg spør, det virker som om hun rett og slett6 ikke liker henne, og jeg bekymrer meg om dette er et problem på skolen (hva med leken, blir den andre utestengt på noen måte, eller er det min jente som utestenges-jeg aner ikke). Bør jeg evnt ta det opp med skolen eller bare akseptere at ikke alle liker hverandre, heller ikke barn?

Regner med at lærerne sier i fra hvis dette er et problem?

Det hadde bare "passet" så godt hvis de kunne bli venner.....

Fortsetter under...

Jeg hadde spurt på en foreldresamtale, og lagt frem saken slik du presenterer den her. Jentene er jo naboer, og da er det vel naturlig å spørre om de leker sammen på skolen. Og det er jo også viktig å sikre at ingen av dem blir utestengt.

mvh

Tante Tea, på tur med en Toller c',)

Fordelen med å bo i tettbygde strøk er at man kan velge vennene sine. Selv små barn har preferanser for hvem de vil være venner med og hvem de bare vil ha som bekjente.

Ingen vits å presse barn til å være venner fordi det hadde passet så fint at de ble det.

den opprinnelige m&m

Det kan forandre seg. Sønnen min hadde en i barnehagen som han aldri lekte med, og sønnen min likte ham ikke. Jeg var glad da de kom i hver sin klasse på skolen. Men så fant de hverandre på SFO og ble plutselig fine venner.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...