Gå til innhold

Julegaver: Hvor mye bruker dere pr. barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Iår får jente på 10 år, ny Pc(uten skjerm) og felles med bror på snart 13 blir det Playstation og minst 2 spill.

Gutt på snart 13 får trådløst tastatur /mus og mobil. Han skal muligens få noe mer og. Dette er kanskje litt mere enn vi pleier, men det er noe de har bruk for og ønsker seg, og økonomien vår er sånn at vi kan gjøre det i år.

Vanligvis pleier gavene å ligge på 1000-1500 kr pr.barn

Annonse

Vi bruker rundt 5-600 kroner pr. barn. Vi har 4 barn.

Vi kunne sikkert gitt mer, men hva er vitsen? Jeg vil ikke ha griske, bortskjemte drittunger :o)

Ja det sier dem alle som gjerne skulle gitt mer til sine men ikke kan-dårlig unnskyldning og vi som har få barn og penger straffes med å få vite at våre barn er bortskjemte drittunger.blæh

Ja det sier dem alle som gjerne skulle gitt mer til sine men ikke kan-dårlig unnskyldning og vi som har få barn og penger straffes med å få vite at våre barn er bortskjemte drittunger.blæh

For å være helt ærlig så har vi god råd og kunne gitt ungene det de ønsker seg :o).

Det har vi gjort også, men ikke så mye. De tre eldste får spill til playstation og PSP, hun yngste får My little Pony. I tillegg så pakker vi inn noen handsker, luer, sokker osv. som vi allikevel må kjøpe.

De får omtrent den samme summen fra besteforeldrene og da syns jeg det blir mer enn nok gaver.

Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe skipakke til de to eldste, men siden det omtrent ikke er snø så droppet vi det og kjøper på tilbud etter jul.

Vi bruker rundt 5-600 kroner pr. barn. Vi har 4 barn.

Vi kunne sikkert gitt mer, men hva er vitsen? Jeg vil ikke ha griske, bortskjemte drittunger :o)

Vi har tre barn og kjøper for 2000-3000 til hver. Vi har god økonomi, men barna får så aboslutt ikke alt de peker på resten av året. Altså er de ikke bortskjemte og griske. Og drittunger? Skjerp deg.

Gjest Madagaskar

Jenta mi får gave alt fra 500-1000 kr. Kan være dyrere om vi slenger inn et eller annet hun trenger også da (som feks seng..som egentlig ikke trenger å være noe julegave da).

Kjøper ikke de dyreste gavene, heller ikke så mye. Men kjøper noe ordentlig noe.

Har ikke jobb jeg så det er grenser for hva jeg har råd til.

Jenta er iallefall ikke bortskjemt, og gleder seg fælt til jul da..;)

I år får han for mer enn jeg opprinnelig hadde tenkt å bruke. Gavene kommer på godt over 2000 kroner. Den ene pakken inneholder noe så kjedelig som en ny Reima-dress,da. Hadde tenkt å bruke en tusenlapp (og bare kjøpe leker), men så begynte den møkkadressen fra Reflex som jeg kjøpte i høst å revne både her og der.

Annonse

Vi har tre barn og kjøper for 2000-3000 til hver. Vi har god økonomi, men barna får så aboslutt ikke alt de peker på resten av året. Altså er de ikke bortskjemte og griske. Og drittunger? Skjerp deg.

Nei, jeg skjerper meg ikke. Jeg syns alt for mange får alt de peker på og de blir bortskjemte drittunger!

Det spørs jo hva disse 2-3000 kronene "inneholder" da. Er det skiutstyr, vintersko eller en jakke som du allikevel hadde kjøpt?

For å være helt ærlig så har vi god råd og kunne gitt ungene det de ønsker seg :o).

Det har vi gjort også, men ikke så mye. De tre eldste får spill til playstation og PSP, hun yngste får My little Pony. I tillegg så pakker vi inn noen handsker, luer, sokker osv. som vi allikevel må kjøpe.

De får omtrent den samme summen fra besteforeldrene og da syns jeg det blir mer enn nok gaver.

Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe skipakke til de to eldste, men siden det omtrent ikke er snø så droppet vi det og kjøper på tilbud etter jul.

Vi har ikke så god råd.

Vi har ikke så god råd.

Vi hadde ikke det før vi heller, men da var jo ungene også så små at de sammenlignet ikke julegavene sine med andre.

Nå er de så store at de gjør det, men de får klar beskjed om at de får spare til dyre ting de ønsker seg. De har akkurat kjøpt seg PSP som koster 2000 kroner, ved å spare alle bursdagspenger, ukepenger og jobbe noe for oss og besteforeldre i sommerferien.

Jeg tror ikke unger har godt av å få alt de peker på og det gjør de hvis de skal få gaver for 3000 kroner til jul og bursdag av foreldre og så kommer besteforeldre i tillegg.

Nei, jeg skjerper meg ikke. Jeg syns alt for mange får alt de peker på og de blir bortskjemte drittunger!

Det spørs jo hva disse 2-3000 kronene "inneholder" da. Er det skiutstyr, vintersko eller en jakke som du allikevel hadde kjøpt?

Nei, som regel er det ikke ting vi likevel hadde kjøpt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...