Gå til innhold

Når engangsbeløpet oppjusteres etter utbet. og før fødsel

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hva skal skje da?

Eks:

Da jeg var gravid i 1994, fikk jeg utbetalt engangsstønaden 3 mnd før fødsel. Jeg fødte i februar 1995.

Da hadde engangsstønaden blitt oppjustert med flere tusen i mellomtiden.

Jeg syntes det var ergelig, men tenkte ikke stort mer over det i og med at jeg hadde hørt at det skulle være sånn.

Da jeg skulle ha barn og "kvalifiserte" til engangsstønad igjen, nevnte jeg dette for trygdekontoret. Grunnen var at jeg hadde termin 05. januar 2000, og lurte på om det var en oppjustering på trappene, og om jeg burde vente med å søke om engangsstønaden.

Da sa saksbehandler at dette ikke var noe problem, for de ettersendte evt. mellomlegg dersom beløpet ble oppjustert før fødsel. Sånn hadde de i alle fall gjort det i alle år på det trygdekontoret hun jobbet før. Det skulle skje automatisk.

Nå lurer jeg på hva som er riktig. Skulle jeg hatt disse pengene? (Tror det var ca. 5000,- differanse). Og hva skjer evt. med klagefristen i saker der informasjonen har vært mangelfull?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...