Gjest nybegynneren Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 Jeg har en datter på 4 uker som til tider er veldig urolig og gråter. Det eneste som hjelper er å legge henne til puppen. I går fikk hun 100 ml MME x 2 og hun ble rolig og sov i 6 timer i strekk i natt. Hvis jeg gir henne en flaske på kvelden er det sånn da at jeg ikke fullammer og at det ikke er "bra"? Ødelegger jeg min produksjon? Vil jo gjerne amme, men det er jo greit at vesla er met også. Hun har nå sugd og sugd i 4 uker, burde ikke min produksjon øke til hennes behov? 0 Siter
Gjest GA Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 Det kommer stadig "økedager" når man fullammer. Da får ikke babyen "nok" mat av samme mengde lenger, og må legges til oftere for å bli mett. Etter en dag eller to øker produksjonen din, og babyen blir fornøyd igjen. Så kommer det nye økeperioder. På den måten regulerer tilbud og etterspørsel seg av seg selv. Hvis du vil fullamme er det altså lurere å amme ofte når babyen er urolig og sulten enn å gi tillegg - da øker jo ikke produksjonen din! 0 Siter
Åsemor Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 Produksjonen din bør øke ja. Jeg syns du bør ta kontakt med ammehjelpen før du fortsetter å gi MME. Å gi MME er starten på å ødelegge for ammingen, selv om det for noen kan gå bra å bare gi en flaske i døgnet. Ammehjelpen er der for å hjelpe DEG! Fikk du brosjyre fra sykehuset som du kan finne tlf.nr på f.eks...? Eller se her kanskje: http://www.ammehjelpen.no/ 0 Siter
PieLill Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 Gratulerer med babyen! Om det har vært slik 4 uker sammenhengende er det ikke usannsynlig at du ikke har nok melk og kanskje ikke kommer til å få det. Om det er slik noen dager, og så roer seg igjen, er det sannsynligvis bare økedager. Dager som ungen henger i puppen døgnet rundt for å øke melkeproduksjonen. Ta gjerne en telefon til ammehjelpen. Så kan du forklare problemene mer detaljert og få mer spesifikke svar. mvh 0 Siter
jubalong70 Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 Jeg har en liten gutt som nå er 7 uker. Ved 4-ukers alder hadde han en økeperiode. Dvs. jeg ammet og ammet og ammet og ammet hele tiden. Etter noen dager økte melkemengden slik at han ikke trengte å die så mye lenger. Ved å gi MME, vil du gå glipp av den økingen - og etterhvert, med mindre du er påpasselig, vil du ikke ha nok melk til å gjøre jenta di mett. Jeg ville personlig ha kuttet ut MME, og heller satset på noen dager med puppen ute. Gjerne amming hver halvtime, særlig på kvelden. Puppene vil føles helt tomme, men jo mer hun suger, og mer stimulerer du melkeproduksjonen. Og hver gang hun suger på puppen, så vil hun få i seg litt melk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.