Gå til innhold

Om å stole på egen intuisjon og ikke alltid på legen...

Anbefalte innlegg

Gjest Mariamamma

Nå er jeg så dritt lei av leger som ikke gidder å sjekke ordentlig. Nå er alle i familien "ofre" for unøyaktig lege. Vel,tidligere i høst fikk jeg akutte ryggproblemer og legen mente muskelbrist. Undersøkte meg ikke i det hele tatt. Fikk muskeldempende og paralgin forte og 3 dagers sykemelding. Gikk på jobb men hadde mye vondt og forsto at noe var galt. Legen sa ta tablettene, de hjelper.

etter 4 uker sa det pang og full låsning. Lå rett ut i 5 dager uten å klare å røre meg. 20 min tok det fra stående til liggende stilling. Ringte lege dag 1. Ikke mulig med hjemmebesøk. Ok. Telefonkonsultasjon 3 dager etter og får etter å ha bedt om det selv, rekvisisjon til CT.

Samme uke var jenta vår (5) og mannen min hos legen vår pga hoste. Mannen min hadde hoste som over flere uker hadde utviklet seg fra lettere forkjølelse til hyppige hosteanfall. Datteren vår hadde også begynnt å hoste kraftig.Kikhoste sa jeg (har hatt det før) Forkjølelse sa legen, det gikk visst mye hoste, og ga rekvisisjon til blodprøve for lungebetennelse.Fikk kun hostesaft og jenta en inhalator for å klarne litt opp. Ingen hadde feber og var almentilstanden bra hos barnet kunne hun bare være i barnehagen. Men vi valgte å holde henne hjemme

Tiden går og hosten til mannen min utviklet seg til kraftige anfall med brekninger og oppkast av slim. Kikhoste sa jeg igjen.

Vel, vi kontakter annen lege som bekrefter kikhoste på begge 2. Effekt av antibiotika var uviss da de hadde vært syke så lenge.

Så får jeg svar på CT: 2 prolaps, 1 stort og alvorlig og 1 mindre. Blir sansynlig sykemeldt på ubestemt tid.

Jenta vår er hjemme på 5. uken nå og har akkurat kastet opp slim. jeg begynnte å hoste selv i forrige uke og fikk medisiner sporenstraks av den nye legen da han ikke ville ta noen sjangs med min rygg.

Ja? Man skal kanskje lytte mer til sin indre stemme enn på ekspertene. Og en er jammen meg prisgitt å komme til rett lege.

Håper vi har gjort unna sykdom før jul nå da......

Fortsetter under...

Sender en trøsteklem til dere. Det er nok kjempelurt å stole på egen intuisjon - den har veldig ofte rett.

Det er så dumt at vi ofte blindt stoler på legene. De er definitivt ikke mer enn mennesker de heller.

Legen min (en kjempekar!) sier han setter pris på at jeg stiller spørsmål og ikke godtar alt han sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...