fei1365380229 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Et barn som "skal ha - skal ha." Noen punkter jeg mener et bortskjemt barn har: - Et barn som ikke kan dele. - Et barn som ikke kan vente på tur. - Et barn som bestemmer over foreldrene. - Et barn som forventer at dets ønske skal skje på sekundet, uansett! - Manglende evne til å sette seg inn i andres situasjon - Må alltid være i sentrum. Punktene kommer selvsagt an på. Og noen kan sikkert beskrives på bortskjemte voksne også "Jeg forstår ikke alle barn/ungdommer og voksne som hele tiden klager over at andre er bortskjemte. Hvis man har økonomi som tillater at man kan ha et månedlig shoppingforbruk på et par tusen kroner, og foreldre som er villige til å bruke det, ser jeg ingen grunn til å ikke utnytte seg av det. Jeg selv har smykker og vesker til en sammenlagt verdi av ca 20 000 kr. Og skal man ha for eksempel en merkebukse idag, er man heldig hvis man finner noe under tusenlappen. Jeg tror hele dette maset om "å, du er så bortskjemt" egentlig hadler om sjalusi! Hvis moren eller faren din hadde tilbudt deg en veske til 6000 kr, hadde du trolig ikke takket nei...eller hva?" Jente 15 år Er denne jenta bortskjemt eller er det bare en naturlig konsekvens av at nordmenn har alt for mye penger? Jeg må innrømme at jeg er skremt over hvor lite katastrofer i andre land går inn på meg og hvor egoistisk jeg er som ikke gir mer til disse enn jeg gjør. Heldigvis har de gi-bort kalender til et barnehjem på skolen til ungene og et lotteri som går til det samme barnehjemmet hvert år slik at de ihvertfall lærer noe om at andre kanskje ikke har det så godt som oss. Jeg fortalte den ene sønnen min om de som ikke hadde råd til å gå i bursdag eller kjøpe noe særlig gaver til jul her om dagen, og fikk som svar at det ikke var noen på skolen hans (550 elever) som hadde dårlig råd. Hvordan vet du det da sa jeg. Nei, det var jo ingen som hadde sagt at de hadde det. Jeg opplever min sønn noen ganger som litt vel egoistisk ja, men han har da empati med andre, men jeg tror ikke han har så mye at han ville brukt noen av pengene sine til å hjelpe fattige i andre land, han kunne kanskje solgt noen "drittleker", men der går grensen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1506969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest printa Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Skal ikke barn få lov å være "bortskjemt" også da? Bortskjemt på varme, kjærlighet, humor og omsorg? Et barn som føler seg elsket, vil lære å vise kjærlighet. Jeg tror ikke barn kan få for mye av det, det finnes heller de som får for lite. Jeg tror ikke et barn lærer takknemlighet av seg selv. Det må VI voksne lære barna våre. Vi er jo også barnas forbilder, når det gjelder å vise takknemlighet. Jeg kjenner noen voksne som ikke greier å si takk for en gave, de har fått. Det bekymrer meg mer, enn at barnet mitt blir vist kjærlighet og omtanke gjennom pakker hun får i posten fra sin nærmeste familie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1506970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Bortskjemt - på den negative måten er barn som sier i butikken at de vil ha noe, og som oftest får det. Om de ikke får det blir det bråk. Bortskjemt er også utakknemlige barn. Er derfor litt forundret over alle som sier at barna ikke får ting "de alikevel trenger" til jul. Er det ikke bra å lære seg at en fin genser er en fin presang også? Vesla mi på 6 kan virkelig bli kjempeglad om ho får en fin genser. Spesielt om den er litt ekstra "jentete". Da sier ho klart i fra at DEN VAR FIN DEN. Det som er synd er at det virker som om en del av disse bortskjemte barna ikke blir bortskjemte på tid og kjærlighet. Og det tror jeg er positivt bortskjemthet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har du et godt råd ? Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Bortskjemt - på den negative måten er barn som sier i butikken at de vil ha noe, og som oftest får det. Om de ikke får det blir det bråk. Bortskjemt er også utakknemlige barn. Er derfor litt forundret over alle som sier at barna ikke får ting "de alikevel trenger" til jul. Er det ikke bra å lære seg at en fin genser er en fin presang også? Vesla mi på 6 kan virkelig bli kjempeglad om ho får en fin genser. Spesielt om den er litt ekstra "jentete". Da sier ho klart i fra at DEN VAR FIN DEN. Det som er synd er at det virker som om en del av disse bortskjemte barna ikke blir bortskjemte på tid og kjærlighet. Og det tror jeg er positivt bortskjemthet. "Bortskjemt er også utakknemlige barn." Eldste hos oss er 10 år, og jeg syns hun kan virke utakknemlig mange ganger ..... hun takker pent når hun får gaver, og jeg vet at hun er glad for det meste hun får, men hun hopper ikke av glede når hun får gaver ..... besteforeldre, onkler og tanter står å ser spente på reaksjonen når pakkene pakkes opp, men den store reaksjonen kommer ikke. Vi har sagt det til henne flere ganger at hun må vise mer glede ..... men da blir det påklistret liksom, hvis dere skjønner. Jeg får innimellom klump i magen både på vegne av henne og de som gir gaver, det blir dumt å irettesette henne hver gang hun ikke "hopper av glede" også, så gode råd tas imot med glede :-). Jeg vil ikke si at barna våre er bortskjemte på en negativ måte. De får ofte nei når det er noe de har lyst på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En adhd-mor Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Et barn som "skal ha - skal ha." Noen punkter jeg mener et bortskjemt barn har: - Et barn som ikke kan dele. - Et barn som ikke kan vente på tur. - Et barn som bestemmer over foreldrene. - Et barn som forventer at dets ønske skal skje på sekundet, uansett! - Manglende evne til å sette seg inn i andres situasjon - Må alltid være i sentrum. Punktene kommer selvsagt an på. Og noen kan sikkert beskrives på bortskjemte voksne også Det du beskriver her er faktisk slik som mange "bokstavbarn" er. Dvs barn med adhd eller lignende. Som mor til et bokstavbarn er det ganske leit å lese dette. At våre barn blir oppfattet som ufordragelige og bortskjemte av "alle". _Det_ gjør i hvert fall ikke saken noe bedre for disse barna. Og viktig, viktig,- at barna ikke klarer å vente på tur, mangler evne til å sette seg inn i andres situasjon, har dårlig evne til behovsutsetting osv betyr ikke at disse barna er bortskjemte og får det som de vil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det du beskriver her er faktisk slik som mange "bokstavbarn" er. Dvs barn med adhd eller lignende. Som mor til et bokstavbarn er det ganske leit å lese dette. At våre barn blir oppfattet som ufordragelige og bortskjemte av "alle". _Det_ gjør i hvert fall ikke saken noe bedre for disse barna. Og viktig, viktig,- at barna ikke klarer å vente på tur, mangler evne til å sette seg inn i andres situasjon, har dårlig evne til behovsutsetting osv betyr ikke at disse barna er bortskjemte og får det som de vil. Nei, det er klart. Venter ikke at ADHD-barnet alltid skal klare å vente på tur. (vi har et par stk i en gruppe barn jeg jobber med) -men da er det jo en grunn til det, ikke sant? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 "Bortskjemt er også utakknemlige barn." Eldste hos oss er 10 år, og jeg syns hun kan virke utakknemlig mange ganger ..... hun takker pent når hun får gaver, og jeg vet at hun er glad for det meste hun får, men hun hopper ikke av glede når hun får gaver ..... besteforeldre, onkler og tanter står å ser spente på reaksjonen når pakkene pakkes opp, men den store reaksjonen kommer ikke. Vi har sagt det til henne flere ganger at hun må vise mer glede ..... men da blir det påklistret liksom, hvis dere skjønner. Jeg får innimellom klump i magen både på vegne av henne og de som gir gaver, det blir dumt å irettesette henne hver gang hun ikke "hopper av glede" også, så gode råd tas imot med glede :-). Jeg vil ikke si at barna våre er bortskjemte på en negativ måte. De får ofte nei når det er noe de har lyst på. Det er stor forskjell fra å ikke vise stor glede til å oppføre seg som en bortskjemt drittunge. Om reaksjonen hennes hadde vært. Æsj, så kjedelig. Ikke fin e.l.DET er bortskjemt drittunge. Du kan ikke lære henne til å bli superglad over ting. Men du kan lære henne til å være høflig og takke for gavene ho får. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitni Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 "Jeg forstår ikke alle barn/ungdommer og voksne som hele tiden klager over at andre er bortskjemte. Hvis man har økonomi som tillater at man kan ha et månedlig shoppingforbruk på et par tusen kroner, og foreldre som er villige til å bruke det, ser jeg ingen grunn til å ikke utnytte seg av det. Jeg selv har smykker og vesker til en sammenlagt verdi av ca 20 000 kr. Og skal man ha for eksempel en merkebukse idag, er man heldig hvis man finner noe under tusenlappen. Jeg tror hele dette maset om "å, du er så bortskjemt" egentlig hadler om sjalusi! Hvis moren eller faren din hadde tilbudt deg en veske til 6000 kr, hadde du trolig ikke takket nei...eller hva?" Jente 15 år Er denne jenta bortskjemt eller er det bare en naturlig konsekvens av at nordmenn har alt for mye penger? Jeg må innrømme at jeg er skremt over hvor lite katastrofer i andre land går inn på meg og hvor egoistisk jeg er som ikke gir mer til disse enn jeg gjør. Heldigvis har de gi-bort kalender til et barnehjem på skolen til ungene og et lotteri som går til det samme barnehjemmet hvert år slik at de ihvertfall lærer noe om at andre kanskje ikke har det så godt som oss. Jeg fortalte den ene sønnen min om de som ikke hadde råd til å gå i bursdag eller kjøpe noe særlig gaver til jul her om dagen, og fikk som svar at det ikke var noen på skolen hans (550 elever) som hadde dårlig råd. Hvordan vet du det da sa jeg. Nei, det var jo ingen som hadde sagt at de hadde det. Jeg opplever min sønn noen ganger som litt vel egoistisk ja, men han har da empati med andre, men jeg tror ikke han har så mye at han ville brukt noen av pengene sine til å hjelpe fattige i andre land, han kunne kanskje solgt noen "drittleker", men der går grensen. Klippet fra "jente 15 år" sitt utsagn; "Hvis man har økonomi som tillater at man kan ha et månedlig shoppingforbruk på et par tusen kroner, og foreldre som er villige til å bruke det, ser jeg ingen grunn til å ikke utnytte seg av det." Men det kan bli tøfft å plutselig skal klare seg selv økonomisk den dagen man flytter hjemmefra, når foreldrene venner ungene på dyre vaner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 De som bare ser seg selv og krever all oppmerksomhet fra alle rundt seg hele tiden. Som ikke klarer å vente på tur når jeg prater med andre, men må stå og dra meg i ermet. De som ikke setter pris på det de får, og ikke unner andre noe som er like godt eller bedre enn sitt eget. Helt enig! Og en slik unge kan like gjerne være den som får en billig julegave som den som får en dyr en. Graden av bortskjemthet avhenger ikke av hva du får, men "måten du får det på"! ;-) (For å si det litt fort & gæli) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Har lest litt i denne tråden og jeg er bare så uenig i definisjonene på bortskjemt altså ). For meg så er noen bortskjemt når de får alt de peker på hele tiden og egentlig ikke trenger å gjøre noe for det. For meg er det selvfølgelig ikke å være bortskjemt å få masse ros, kos og kjærlighet, men det å få alt opp i hendene er for meg definisjon på bortskjemt selvom ungen er hoppende glad for alt han får. Jeg syns det virker rart at fordi om mor og far har god råd og har råd til å gi ungen gaver i hytten og styrten så kan man ikke definere det som bortskjemt. Vil det da si at de som har dårlig råd og gir så det svir har mer bortskjemte barn? Jeg trekker tilbake at de nødvendigvis behøver å bli drittunger av det, men jeg tror veldig mange kan bli litt storforlangende av det. Jeg har en venninne som jobber som sjef og hun sier at de hun ansetter nå blir mer og mer kravstore, kan det ha noe med at man er vant til å få alt opp i hendene. Min far har ansvar for å ansette lærlinger - han sier det samme, de har ikke så mye ansvarsfølelse lenger og er mye mer borte fra jobben enn de som er litt eldre. Jeg ser det som lærer at ungdommene i dag blir mer og mer kravstore. Mitt inntrykk er at de er ganske bortskjemte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Har lest litt i denne tråden og jeg er bare så uenig i definisjonene på bortskjemt altså ). For meg så er noen bortskjemt når de får alt de peker på hele tiden og egentlig ikke trenger å gjøre noe for det. For meg er det selvfølgelig ikke å være bortskjemt å få masse ros, kos og kjærlighet, men det å få alt opp i hendene er for meg definisjon på bortskjemt selvom ungen er hoppende glad for alt han får. Jeg syns det virker rart at fordi om mor og far har god råd og har råd til å gi ungen gaver i hytten og styrten så kan man ikke definere det som bortskjemt. Vil det da si at de som har dårlig råd og gir så det svir har mer bortskjemte barn? Jeg trekker tilbake at de nødvendigvis behøver å bli drittunger av det, men jeg tror veldig mange kan bli litt storforlangende av det. Jeg har en venninne som jobber som sjef og hun sier at de hun ansetter nå blir mer og mer kravstore, kan det ha noe med at man er vant til å få alt opp i hendene. Min far har ansvar for å ansette lærlinger - han sier det samme, de har ikke så mye ansvarsfølelse lenger og er mye mer borte fra jobben enn de som er litt eldre. Jeg ser det som lærer at ungdommene i dag blir mer og mer kravstore. Mitt inntrykk er at de er ganske bortskjemte. Hei! Jeg er enig i at det å få alt opp i hendene før man i det hele tatt rekker å ønske seg det kan gjøre barn (og voksne!!) bortskjemte. Men syns fremdeles at det er følgene av dette, altså det at de ikke lærer seg takknemlighet, og heller ikke respekt for bl.a. tings verdier, pluss dette med kravstorhet er verre enn at de i og for seg har mange ting. (det har jo vi også - i forhold til forrige generasjon) Og en ting man kan gjøre for at de ikke skal utvikle disse uønskede egenskapene er å holde igjen på hva man kjøper - er enig i det. Men ikke den eneste tingen, og jeg tror ikke alle barn blir "ødelagte" av å ha foreldre som kjøper alt dyrt og flott til dem heller. Selv heller jeg samme veien som deg - vi kjøper ikke så mye hele tiden og verdien på presangene er ikke i nærheten av hva noen her inne tydeligvis bruker. Men jammen syns jeg de har mer enn nok ting og tang likevel! Egentlig tror jeg ikke vi er så uenige. :-) MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei! Jeg er enig i at det å få alt opp i hendene før man i det hele tatt rekker å ønske seg det kan gjøre barn (og voksne!!) bortskjemte. Men syns fremdeles at det er følgene av dette, altså det at de ikke lærer seg takknemlighet, og heller ikke respekt for bl.a. tings verdier, pluss dette med kravstorhet er verre enn at de i og for seg har mange ting. (det har jo vi også - i forhold til forrige generasjon) Og en ting man kan gjøre for at de ikke skal utvikle disse uønskede egenskapene er å holde igjen på hva man kjøper - er enig i det. Men ikke den eneste tingen, og jeg tror ikke alle barn blir "ødelagte" av å ha foreldre som kjøper alt dyrt og flott til dem heller. Selv heller jeg samme veien som deg - vi kjøper ikke så mye hele tiden og verdien på presangene er ikke i nærheten av hva noen her inne tydeligvis bruker. Men jammen syns jeg de har mer enn nok ting og tang likevel! Egentlig tror jeg ikke vi er så uenige. :-) MVH Nei jeg tror ikke vi er så veldig uenig. Jeg må innrømme at vi har såpass god råd nå at vi har litt problemer med å holde igjen selv ). Når de to eldste var yngre hadde vi skikkelig dårlig råd og vi fikk brukte klær, dro på loppemarked og ønsket oss vinterdresser og vintersko til jul for å få det til å gå rundt. Nå kjøper vi slalåmpakker, nye sykler, dyre sko og vinterdresser uten at det omtrent merkes, men jeg føler at vi gjør ungene en bjørnetjeneste hvis de ikke skal få muligheten til å ønske seg ting en god stund eller kanskje måtte spare til det selv. Jeg tror veldig mange i dag får hjelp av foreldrene sine langt lenger enn jeg føler at det er naturlig. Jeg har veldig ofte lyst til å gi ungene det og det fordi jeg vet at da ville de blitt glade, men jeg tror ikke de ville ha godt av det, derfor prøver jeg å vente til bursdager og jul. Men når det er sagt så er de veldig glad for å få en strømpebukser eller noen kule sokker også. Eldstemann på 13 år ønsket seg kule joggesko til jul og det syns jeg var litt hyggelig. En annen ting er jo også at vi har huset fullt av leker siden vi har 4 unger og det er vel ikke alt som blir like mye brukt. Tror vi skal ta en skikkelig opprydding og få sendt det som er bruktbart til loppemarked snart gitt ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 For meg er det å være bortskjemt et lagt videre begrep enn i fysisk forstand. Dvs. vise utakknemlighet for feks. gaver. Men det å hele tiden skulle overgå andre, hele tiden skulle ha oppmerksomhet, og ikke ta nei for et nei. (selvsagt testes dette ut av noen barn). Det er unger som oppfører seg slik som jeg ser på som "bortskjemte drittunger", mest, drittunger kanskje ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M.Angelica Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det du beskriver her er faktisk slik som mange "bokstavbarn" er. Dvs barn med adhd eller lignende. Som mor til et bokstavbarn er det ganske leit å lese dette. At våre barn blir oppfattet som ufordragelige og bortskjemte av "alle". _Det_ gjør i hvert fall ikke saken noe bedre for disse barna. Og viktig, viktig,- at barna ikke klarer å vente på tur, mangler evne til å sette seg inn i andres situasjon, har dårlig evne til behovsutsetting osv betyr ikke at disse barna er bortskjemte og får det som de vil. Det blir jo noe annet!. Et barn med den diagnosen skjønner man jo hvorfor det har den atferden det har. Disse punktene jeg ramset opp blir jo forebeholdt "normale" barn.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det blir jo noe annet!. Et barn med den diagnosen skjønner man jo hvorfor det har den atferden det har. Disse punktene jeg ramset opp blir jo forebeholdt "normale" barn.. Nå er det jo mange barn som kanskje har ADHD som aldri har vært så "heldige" å få diagnosen også da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M.Angelica Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det du beskriver her er faktisk slik som mange "bokstavbarn" er. Dvs barn med adhd eller lignende. Som mor til et bokstavbarn er det ganske leit å lese dette. At våre barn blir oppfattet som ufordragelige og bortskjemte av "alle". _Det_ gjør i hvert fall ikke saken noe bedre for disse barna. Og viktig, viktig,- at barna ikke klarer å vente på tur, mangler evne til å sette seg inn i andres situasjon, har dårlig evne til behovsutsetting osv betyr ikke at disse barna er bortskjemte og får det som de vil. "Som mor til et bokstavbarn er det ganske leit å lese dette. At våre barn blir oppfattet som ufordragelige og bortskjemte av "alle". _Det_ gjør i hvert fall ikke saken noe bedre for disse barna." Jeg oppfatter ikke adhd barn som bortskjemte! Jeg synes det er trist om du tror at folk tenker dette om adhd barn. Noe jeg tror de færreste gjør. =) "Og viktig, viktig,- at barna ikke klarer å vente på tur, mangler evne til å sette seg inn i andres situasjon, har dårlig evne til behovsutsetting osv betyr ikke at disse barna er bortskjemte og får det som de vil." Det vet jeg. Jeg er selv utdannet førskolelærer og kan mye om dette. Et barn som mangler sosial kompetanse trenger ikke ha noe sammenheng med at de er bortskjemte. Det jeg mente med de punktene er at et bortskjemt barn ofte kjennestegnes ved de. Altså, du har et barn som er bortskjemt og atferden deres speiles tilbake på de punktene. Jeg mente IKKE at de punktene skal være aboslutte kriterier som man går utifra for å betegne et barn som bortskjemt. Håper du skjønner hva jeg mener!=) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M.Angelica Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Nå er det jo mange barn som kanskje har ADHD som aldri har vært så "heldige" å få diagnosen også da. Mulig det. Men jeg tror du forstår hva jeg mener =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Mulig det. Men jeg tror du forstår hva jeg mener =) Jada jeg gjør jo det, men det står jo ikke skrevet i panna på et barn om det har ADHD eller ikke og jeg må innrømme at når jeg treffer en ufordragelig unge så tenker jeg nettopp det. Jeg tenker ikke; stakkars h*n har sikkert ADHD. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M.Angelica Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jada jeg gjør jo det, men det står jo ikke skrevet i panna på et barn om det har ADHD eller ikke og jeg må innrømme at når jeg treffer en ufordragelig unge så tenker jeg nettopp det. Jeg tenker ikke; stakkars h*n har sikkert ADHD. Men du tenker heller at han er bortskjemt? =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Men du tenker heller at han er bortskjemt? =) Tja, eller kanskje fått litt løse tøyler og lite oppdragelse ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208423-hva-er-et-bortskjemt-barn/page/2/#findComment-1507617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.