Gå til innhold

Hva er et bortskjemt barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

8

• nitni

3

• kaffepiken

3

• Lisabeth

2

Mest aktive i denne tråden

fei1365380229

En unge er bortskjemt når den begynner å kreve å få ting

mvh

Kan du ta forbehold på dette til etter trassalderen :o).

Ellers har vi nemlig en skikkelig bortskjemt 4 åring som egentlig ikke får så mye, men som kan sette igang et "helvete" i skobutikken, klesbutikken eller matbutikken. Det har blitt bedre, men det hender det kommer en liten raptuss enda.

Men er ungen fortsatt bortskjemt hvis hun ikke får det hun krever :o)

Det er flott å se mange gave under treet på juleaften. Men det blir fort for mye for ungene.

At de trenger tid til å absorbere tingene synes jeg voksne burde forstå. Det er da ikke et tegn på at de er bortskjemte, tvert imot. Synes det burde være greit at de tok seg en pause i pakkeåpningen og nøt det de allerede hadde fått. Så kunne resten av gavene vente om så til neste dag.

Et av mine tantebarn var en jul mest lykkelig over "kleshengeren" et par sokker h*n fikk hadde vært på. ;-)

Barn deler ikke alltid våre voksne verdier, nei. Det bør voksne folk forstå.

mvh

Den gode opplevelsen av å ha fått en gave man ønsket seg, risikerer å drukne i gaveberget og forventningen fra de som står rundt om å se lykkelige takknemlige barn. Det er litt synd. For det ER jo veldig stas med gavene under treet. De har jo gledet seg i ukevis. Og så blirdet nesten et antiklimaks når dagen er der.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Men vi gjør nok som du sier, og legger noen gaver unna til senere.

Gjest En adhd-mor

Tja, eller kanskje fått litt løse tøyler og lite oppdragelse :o)

Ja, det er akkurat det jeg mener.

Mange barn får ikke noen diagnose før de er ganske store, og da har voksne i mange år gått rundt og skult på barnet og tenkt sine tanker om udugelige foreldre og ufordragelige unger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...