Gå til innhold

Ta med barn når eldre er syke ?

Anbefalte innlegg

Hei, moren til min samboer er innlagt på sykehuset med tumor. Hun er gått ned mange kg og de vet ikke enda om det er godartet eller ondartet. Vi bor i Oslo, og moren bor på Vestlandet. Min samboer skal nå reise over, og vil gjerne ha med vår datter på 4 år.

Men vi er litt usikre begge to på om hun bør være med eller ikke. Jeg tror kanskje det for det første kan bli "krevende" for min samboer, som skal besøke sin syke mor og ta seg av sin far, samtidig som vår datter på 4 skal ha oppmerksomhet. I tillegg skjønner hun ikke at farmor er så syk at hun kanskje kan dø.

Vanskelig dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208464-ta-med-barn-n%C3%A5r-eldre-er-syke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det skjønner jeg er vanskelig. Men det kan vel hende at formor ville satt pris på å få se sitt barnebanr i en slik situasjon. Du har ikke mulighet til å bli med?

Jeg har ikke mulighet å reise nå. Vi vet som sagt ikke enda hvor alvorlig det er. Når jeg vet mer, vil jeg vurdere å reise over, men først må min samboer reise over. Det er litt sånn i den familien at de ønsker ikke så mye oppstyr rundt sykdom etc.

Min samboer reiser nå i helgen og blir utover neste uke. Jeg foreslo at vi kunne komme etter neste helg når vi vet mer. Hvis vi får beskjed før helgen eller på mandag at hun er dødssyk, vil selvfølgelig jeg og bli med.

Pga jobb og rapportering kan jeg ikke bare reise. Selvfølgelig vil nok farmor sette pris på å se barnebarnet sitt. Hun har ni barnebarn :), men foreløpig har hun vært litt sånn at hun vil helst at min samboer ikke reiser over til henne. Men jeg har sagt til han at det må han bare gjøre. Hun tenker sikkert at han ikke skal bekymre seg og ta fri fra jobb etc.

Jeg har ikke mulighet å reise nå. Vi vet som sagt ikke enda hvor alvorlig det er. Når jeg vet mer, vil jeg vurdere å reise over, men først må min samboer reise over. Det er litt sånn i den familien at de ønsker ikke så mye oppstyr rundt sykdom etc.

Min samboer reiser nå i helgen og blir utover neste uke. Jeg foreslo at vi kunne komme etter neste helg når vi vet mer. Hvis vi får beskjed før helgen eller på mandag at hun er dødssyk, vil selvfølgelig jeg og bli med.

Pga jobb og rapportering kan jeg ikke bare reise. Selvfølgelig vil nok farmor sette pris på å se barnebarnet sitt. Hun har ni barnebarn :), men foreløpig har hun vært litt sånn at hun vil helst at min samboer ikke reiser over til henne. Men jeg har sagt til han at det må han bare gjøre. Hun tenker sikkert at han ikke skal bekymre seg og ta fri fra jobb etc.

Da syntes jeg datteren kan bli igjen hjemme.

Lykke til.. Håper det bra med henne..

Hva med å spørre farmor hva hun ønsker?

Det kan bli litt mer stritt for samboeren din, men det klarer han om det er det den syke ønsker.

Man skal ikke dramatisere og tragedisere slike ting overfor barn. Men de kan takle slikt greit om de får forholde seg til det ut fra egen forutsetninger.

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...