Gå til innhold

Stedatter på 17 år

Anbefalte innlegg

Gjest vanskelig synes jeg

Vi nærmer oss jula.

Min kjære stedatter på 17 år hater å åpne gaver mens andre ser på.

Hun blir aldri skikkelig glad for noen av gavene, og det sier hun tydelig ifra om også. Men hun forteller aldri hva hun ønsker seg heller, så det er litt vanskelig, synes jeg.

Jeg er ikke alene om det. Både hennes farmor og tante stønner litt over henne, og synes nok at hun er litt... ufin noen ganger.

Faren hennes (mannen min) har snakket med henne, og sagt at det egentlig er ganske ufint å bytte julegaver. Da bør man heller late som ingenting, og smile og takke, sa han.

Enig i det. Men hva gjør man?! Farmora uttalte til meg at egentlig hadde hun ikke særlig lyst til å kjøpe julegave til henne i år, siden det uansett aldri blir bra nok.

Vanskelig dette.

Jenta er verdens greieste og snilleste. Jeg er utrolig glad i henne, men dette er

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208482-stedatter-p%C3%A5-17-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LucySky

Da må jo penger være eneste riktige gave. Da kan hun jo gå å kjøpe akkurat det hun har lyst til etterpå - på salg til og med.

Lykke til!

Jeg har en niese som er sånn.

Det tok ganske lang tid før jeg skjønte at det som plaget henne mest i slike situasjoner, var at hun var redd for å dumme seg ut, ikke reagere som forventet osv.

Egentlig var hun ganske trist og desperat i den alderen. Men jeg husker godt at jeg ofte hadde lyst til å kaste henne utenfor altanen på slike dager.

Gjest vanskelig synes jeg

Jeg har en niese som er sånn.

Det tok ganske lang tid før jeg skjønte at det som plaget henne mest i slike situasjoner, var at hun var redd for å dumme seg ut, ikke reagere som forventet osv.

Egentlig var hun ganske trist og desperat i den alderen. Men jeg husker godt at jeg ofte hadde lyst til å kaste henne utenfor altanen på slike dager.

*S*

Man får jo umiddelbart lyst til å snødøpe dem!

Gjest mirakel*2?

jeg likte heller ikke å åpne gaver mens andre så på da jeg var i tenårene. Folk sitter og venter på reaksjonen din og det ble alltid en slik "å så fin" setning.

Men jeg sa aldri at jeg misfornøyd med gavene, hvis jeg var det. Latet alltid som om jeg likte de.

GAVEKORT på et senter. Da kan ho jo velge og vrake i omtrent alt. Og da kan man jo bruke det på salget etter jul også, og kanskje få dobbelt så mye ut av pengene.

Men jeg er også uenig i faren som sier det er ufint å bytte. Ingen grunn til å beholde noe man ikke liker.

MEN man skal takke for det og ikke komme med negative kommentarer. Om man vil bytte er det noen man gjør uten å nødvendigvis informere giver.

Annonse

Jeg har selv nieser og nevøer i tenåra og det er kjempevanskelig å finne på noe til dem, men jeg er ikke enig i at det er ufint å bytte julegaver. Tvert i mot håper jeg da virkelig at de heller bytter noe de får av meg enn at de later som det er fint og gjemmer det vekk siden.

Egentlig har jeg vært imot å gi penger i julegave, men de siste åra har jeg bitt i det sure eplet og heller gitt dem penger enn ting og tang som de overhodet ikke har bruk for eller liker.

GAVEKORT på et senter. Da kan ho jo velge og vrake i omtrent alt. Og da kan man jo bruke det på salget etter jul også, og kanskje få dobbelt så mye ut av pengene.

Men jeg er også uenig i faren som sier det er ufint å bytte. Ingen grunn til å beholde noe man ikke liker.

MEN man skal takke for det og ikke komme med negative kommentarer. Om man vil bytte er det noen man gjør uten å nødvendigvis informere giver.

Ja, det er slike gavekort man gir tenåringer.

Jeg er enig i alt annet du skriver også.

Jeg synes nesten dere er vanskeligere enn henne. Tenk på den alderen og alt som skjer, da. Det er ikke så enkelt.

Jeg synes det må være helt greit at hun bytter gaver hun får.

Jeg hadde gitt henne parfymen, kremen, sminke osv som jeg vet hun bruker. Gavekort på butikker jeg vet hun handler. Gavekort på kjøpesenter. Gavekort på cd, bøker osv som hun interesserer seg for.

Ja, det er slike gavekort man gir tenåringer.

Jeg er enig i alt annet du skriver også.

Da er det flere av oss som er enige i det:-)

Jeg kjøpte selv gavekort på et senter til 13 og 17 åring. Synes gavekort i utgangspunktet er litt kjedelig, så jeg pakket det inn sammen med en plate sjokolade. Da blir det liksom en liten pakke også:-)

Jeg kjøpte selv gavekort på et senter til 13 og 17 åring. Synes gavekort i utgangspunktet er litt kjedelig, så jeg pakket det inn sammen med en plate sjokolade. Da blir det liksom en liten pakke også:-)

Jeg hadde likt pakkene dine veldig godt som 17-åring (og nå også egentlig). Synes det er kjempetrist å få penger, men en sånn gave ville jeg satt kjempestor pris på =)

Jeg hadde likt pakkene dine veldig godt som 17-åring (og nå også egentlig). Synes det er kjempetrist å få penger, men en sånn gave ville jeg satt kjempestor pris på =)

Koselig å høre. Da er jeg antagelig ikke helt på jordet med denne presangen:-)

Prøver liksom å bruke tid på å finne noe som passer til alle. Noterer meg ting leeeenge i forveien....og kjøper altså gavekort om jeg ikke finner noe fornuftig. (Og sjokolade kan vel heller ikke slå feil)

Annonse

Kjempegod idé til niesen min på 13 :-) Hun får ofte gavekort, men en liten ting sammen med den var jo lurt!

Kjempegod idé til niesen min på 13 :-) Hun får ofte gavekort, men en liten ting sammen med den var jo lurt!

Før fikk de gaver med en kjærlighet ved siden av kortet. Også mange som synes er artig. Også stoooore unger:-) Koster jo nesten ingenting, men det er liksom noe som blir husket.

Jeg har tenkt å gi noe toalettsaker + en hundrings til mine tenåringstantiser til jul - må vel bli greit det vel? Ifølge mora er det de to tingene som står øverst på ønskelista for begge så. :o)

Det sto toalettartikler i sms'n fra tenåringenes mor. :o) Sminke har jeg _null_ peiling på så det holder jeg meg laaaangt unna å kjøpe til andre i alle fall! :o)

Da tror jeg du burde høre hva moren mener med det. Tror ikke jeg hadde satt så pris på tannbørste, tanntråd, såpe osv. om jeg hadde vært tenåring. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...