Gjest kokos Skrevet 1. mars 2001 Del Skrevet 1. mars 2001 Hei Irene, Har lurt litt på å gå ut i jobb etterhvert nå. Men har noen spørsmål i den forbindelse. Har siste 14 månedene gått på overgangsstødnad, men utdanningsstødnad siste 8 måneder. Før dette hadde jeg yrkesrettet attføring. 1. Kuttes overgangsstødnaden fom den dagen jeg begynner å jobbe eller fom når jeg får første lønn? 2. Må jeg betale tilbake utdanningsstødnad for dette semesteret? (Skal fortsette på skolen) eller kan jeg fortsatt få utd.stødnad ved siden av jobb (Kommer nok til å gå på noe overgangsstødnad også)? 3. Er det andre regler som gjelder ved sykemelding og fravær ved barns sykdom iom at jeg hadde attføring før overgangsstødnaden, eller gjelder den som om jeg bare har vært hjemmeværende nå? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20854-ut-i-jobb/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 2. mars 2001 Del Skrevet 2. mars 2001 1. "Kuttes overgangsstødnaden fom den dagen jeg begynner å jobbe eller fom når jeg får første lønn?" Den kuttes fra og med den 1. i mnd etter at du begynner i jobb. 2. "Må jeg betale tilbake utdanningsstødnad for dette semesteret? (Skal fortsette på skolen) eller kan jeg fortsatt få utd.stødnad ved siden av jobb (Kommer nok til å gå på noe overgangsstødnad også)?" Dersom du fortsetter på skole vil jeg anta at du får beholde utdanningsstønaden. Forresten så er det heller ikke gbitt at du måtte betale noe tilbake dersom du hadde kuttet skolegangen heller. Uansett, endringer som KAN ha betydning for dine rettigheter SKAL du gi beskjed om til trygdekontoret. 3. "Er det andre regler som gjelder ved sykemelding og fravær ved barns sykdom iom at jeg hadde attføring før overgangsstødnaden, eller gjelder den som om jeg bare har vært hjemmeværende nå?" For å få sykepenger må du ha vert frisk i 26 uker. Har du vert unader attføring regnes du pr definisjon som frisk. For å få ny rett til sykepenger er det da nok at du har vert i arbeid i 14 dager. For å bruke egenmelding må du ha vert i arbeid i 2 mndr. Omsorgspenger (ved barns sykdom) følger egne regler, og kobles ikke opp mot dine sykepengerettigheter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20854-ut-i-jobb/#findComment-90363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kokos Skrevet 2. mars 2001 Del Skrevet 2. mars 2001 1. "Kuttes overgangsstødnaden fom den dagen jeg begynner å jobbe eller fom når jeg får første lønn?" Den kuttes fra og med den 1. i mnd etter at du begynner i jobb. 2. "Må jeg betale tilbake utdanningsstødnad for dette semesteret? (Skal fortsette på skolen) eller kan jeg fortsatt få utd.stødnad ved siden av jobb (Kommer nok til å gå på noe overgangsstødnad også)?" Dersom du fortsetter på skole vil jeg anta at du får beholde utdanningsstønaden. Forresten så er det heller ikke gbitt at du måtte betale noe tilbake dersom du hadde kuttet skolegangen heller. Uansett, endringer som KAN ha betydning for dine rettigheter SKAL du gi beskjed om til trygdekontoret. 3. "Er det andre regler som gjelder ved sykemelding og fravær ved barns sykdom iom at jeg hadde attføring før overgangsstødnaden, eller gjelder den som om jeg bare har vært hjemmeværende nå?" For å få sykepenger må du ha vert frisk i 26 uker. Har du vert unader attføring regnes du pr definisjon som frisk. For å få ny rett til sykepenger er det da nok at du har vert i arbeid i 14 dager. For å bruke egenmelding må du ha vert i arbeid i 2 mndr. Omsorgspenger (ved barns sykdom) følger egne regler, og kobles ikke opp mot dine sykepengerettigheter. Takker for utfyllende svar. Da er det bare å håpe at jeg får napp på noen av søknadene jeg har liggende ute Ha en riktig god helg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20854-ut-i-jobb/#findComment-90412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.