Gå til innhold

Kamera og CD spiller til barn - hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Storesøster skal få kamera fra mormor til jul, som jeg skal ut å kjøpe - trenger forslag og tips til hvilket kamera jeg skal kjøpe. Hun er 6 år.

Vi kunne tenke oss å gi ungene en CD spiller til å ha på rommet til å høre på lydbøker og slikt, men trenger en som tåler en støyt - noen som har noen tips?

Fortsetter under...

Vi kjøpte faktisk en veldig rimelig en til tuppa da hun var 3 1/2 PÅ OBS her . Vi ga 299 for den og den har fungert godt . Det viktigste er at den får en klar plass og er lett å få til . Våres mates på toppen . Den her en enkle knapp som åpner luker . Og alle betjeningskappene sitter lett til . OG playkanppen er stor . Det første vi lærte henne var nettopp play , eject og at den gamle cd alltid skal i mappa før hun tar å legger i den nye .

CD-spiller: vi kjøpte en helt vanlig en da jentungen var 5.5 - hun skjønner at hun må være forsiktig, så det har gått helt fint. Men hun har ikke noen lillebror...

Kamera: Kjøp for all del et digitalkamera. Det koster kanskje mer for kameraet, men du slipper fremkalling, og jentungen min tar _mye_ bilder når hun først setter igang. Så på sikt blir det mye billigere.

Dessuten kan du også se hva hun tar bilde av i displayet bak på kameraet, så det går an å komme med tips om å pase på å få med hele motivet, ikke holde kameraet skjevt og sånne ting. Ypperlig når man skal lære å ta bilder.

Du får digitalkamera som duger fint til en 6-åring fra 1500-2000, sjekk feks

http://www.komplett.no

http://www.japanphoto.no/products.html

Og husk at du må ha en ekstra minnebrikke også, det koster noen hundrelapper.

Jentungen min fikk en Nikon Coolpix til 1500 da hun var 6.5, og lærte seg raskt å bruke kameraet. Kjempestas :)

CD-spiller: vi kjøpte en helt vanlig en da jentungen var 5.5 - hun skjønner at hun må være forsiktig, så det har gått helt fint. Men hun har ikke noen lillebror...

Kamera: Kjøp for all del et digitalkamera. Det koster kanskje mer for kameraet, men du slipper fremkalling, og jentungen min tar _mye_ bilder når hun først setter igang. Så på sikt blir det mye billigere.

Dessuten kan du også se hva hun tar bilde av i displayet bak på kameraet, så det går an å komme med tips om å pase på å få med hele motivet, ikke holde kameraet skjevt og sånne ting. Ypperlig når man skal lære å ta bilder.

Du får digitalkamera som duger fint til en 6-åring fra 1500-2000, sjekk feks

http://www.komplett.no

http://www.japanphoto.no/products.html

Og husk at du må ha en ekstra minnebrikke også, det koster noen hundrelapper.

Jentungen min fikk en Nikon Coolpix til 1500 da hun var 6.5, og lærte seg raskt å bruke kameraet. Kjempestas :)

Digitalkamera til 1500-2000 til en 6-åring?! Er det vanlig? Jeg tror jeg lever på en annen planet jeg...

Mine får ta bilder med mitt digitalkamera under strengt overoppsyn og like før de slutter i bhg får de med seg et engangskamera for å dokumentere en dag i bhg, men noe eget ordentlig kamera får de ikke på lenge ennå nei.

Digitalkamera til 1500-2000 til en 6-åring?! Er det vanlig? Jeg tror jeg lever på en annen planet jeg...

Mine får ta bilder med mitt digitalkamera under strengt overoppsyn og like før de slutter i bhg får de med seg et engangskamera for å dokumentere en dag i bhg, men noe eget ordentlig kamera får de ikke på lenge ennå nei.

Kjøpet var muligens preget av at mamma'n selv er glad i å ta bilder og at bestefaren er naturfotograf...

Men altså - hun hadde et kompaktkamera av billigste sort fra før, og det ble rett og slett ikke brukt. Dyrt å fremkalle og dårlig kvalitet på bildene. Snakker om å drepe enhver interesse for fotografi.

Et rimelig digitalkamera blir allikevel billigere på sikt...

Annonse

Vi kjøpte faktisk en veldig rimelig en til tuppa da hun var 3 1/2 PÅ OBS her . Vi ga 299 for den og den har fungert godt . Det viktigste er at den får en klar plass og er lett å få til . Våres mates på toppen . Den her en enkle knapp som åpner luker . Og alle betjeningskappene sitter lett til . OG playkanppen er stor . Det første vi lærte henne var nettopp play , eject og at den gamle cd alltid skal i mappa før hun tar å legger i den nye .

Hvilket merke er det? Vet du om det finnes for salg noe stad?

• 2 uker senere...

Hvilket merke er det? Vet du om det finnes for salg noe stad?

Jeg aner ikke om den fortsatt kan kjøpes men den er ikke stor og får plass i hylla . Merket er Lumatron . De hadde en dyrere der . Men i og med at vi regnet med at hun kom til å ta knekken på den fort kjøpte vi den billigste .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...