Gå til innhold

halv skatt?

Anbefalte innlegg

Gjest nisssen
Skrevet

Når får DU halv skatt? nov? eller desember? og når pleier din lønn og utbetales i mnd. 1 - 15 eller slutten av mnd.

Fortsetter under...

Skrevet

Hvorfor lurer du på det?

...det samme tenkte jeg - det kan jo ikke ha NOEN nytteverdi! hehe

Skrevet

...det samme tenkte jeg - det kan jo ikke ha NOEN nytteverdi! hehe

I motsetning til alt det andre det skravels om her inne! ;-)

Kanskje vedkommende vil undersøke hvor vanlig det er, for evt å få endret rutiner der han jobber?

Skrevet

I nåværende jobb er lønningsdag i slutten av mnd, og halv skattetrekk er da på novemberlønna. I tidligere jobb var lønningsdag i første halvdel av mnd, og skattetreket ble da redusert i desember.

Skrevet

I motsetning til alt det andre det skravels om her inne! ;-)

Kanskje vedkommende vil undersøke hvor vanlig det er, for evt å få endret rutiner der han jobber?

Du må jo skjønne at alt det andre er dype og intelligente samtaler! :)

Annonse

Gjest Kalle Anka
Skrevet

Halv skatt i desember, får lønn den 12. i hver måned.

Skrevet

Får halv skatt i desember og lønnsutbetaling er den 12. eller siste virkedag før.

Skrevet

Jeg får utbetalt desemberlønnen min den 10. hvert år, og da trekkes det bare halv skatt.

Og så har det seg jo slik at den 10. er på en lørdag i år, så da får jeg det på fredag 9. (og tjener en hel rentedag på det - lukurativt!).

;o)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Ellers i året får vi lønn den 20. i måneden. Men i desember får vi lønn den 10., og da får vi halv skatt.

Skrevet

Vanligvis har vi lønning 29. i hver måned.

Desemberlønningen utbetales ca. 21.

Halv skatt fikk vi på novemberlønningen

Skrevet

Jeg får lønn for hele inneværende måned 10., men desemberlønna kommer gjerne litt før.

For ordens skyld: Det er ikke halv skatt før jul og feriepengene er ikke skattefrie. Det er halvt _skattetrekk_ i november/desember og feriepenger utbetales trekkfritt.

M.a.o. ingen gave fra staten, man betaler for mye de andre 10,5 månedene i året slik at det blir riktig på årsbasis.

Skrevet

Jeg får halv skatt i desember. Vanlig lønningsdag er 20., men i desember får vi den på konto den 12.

Annonse

Skrevet

Jeg får halv skatt i desember. Vanlig lønningsdag er 20., men i desember får vi den på konto den 12.

Dere har samme regler som oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...