Tone & Audun Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 HeiGutt 14 år fikk konstatert lett CP i småbarnsårene, CP ATYPISK FORM MODERAT GRAD. Han lærte å gå i 2 års alder. Han har alltid likt å være i bevegelse og elsker fysiske utfordringer som kajakk-padling, fjellturer og fotball. Alt dette kunne han helt greit delta på inntil oktober 2005. I løpet av 1 måned har det skjedd noe med kroppen hans. Enorme smerter i låret (men ikke muskelen), Paracet ingen virkning. Han har store smerter hele tiden, med mindre han bare ligger i ro. Han er nå søkt inn til habiliterinstjenesten. Men ventetid med så store smerter er uakseptabel.HVA ER DET SOM SKJER? HVA ANBEFALER DU OSS Å GJØRE? HVEM KAN HJELPE?På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208615-gutt-14-%C3%A5r-med-cp-drastisk-funksjonsendring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det er ikke lett å forklare endringen i symptomene hos gutten din på bakgrunn av hva du skriver. Cerebral parese er en nevrologisk skade som rammer nervesystemet i tidlig alder og som ikke er progressiv, dvs symptomene forværrer seg ikke med alderen og det er vanskelig å forklare smertene på bakgrunn av CP slik du beskriver den. Han har skjønner jeg, fungert fint motorisk med sin CP. Følgeporblemer av CP kan sees ved overtrening eller overbelasting av enkelte muskelgrupper pga at andre fungerer dårligere, men jeg synes ikke dete kan forklare bildet hos gutten din. Smertene i bena kan skrive seg fra nervene som går fra ryggen som ved ischias, rotsmerter,men av din beskrivelse synes jeg ikke det passer. Med smerter som plager gutten slik du skriver og som ikke lindres med vanlige mertestillende medisiner synes jeg er grunn til at gutten blir undersøkt på barneavdelingen der du bor. Det kan gjøres poliklinisk og raskt, siden gutten er så plaget.Fastlegen din eller legen som har hatt guten til kontroll under oppveksten, må kunne ordne dette raskt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/208615-gutt-14-%C3%A5r-med-cp-drastisk-funksjonsendring/#findComment-1509317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.