Gå til innhold

Hør hva eksen foreslo...

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Det var han som valgte å flytte fra meg og sønnen vår for tre år siden.

Vi fikk 300 000 hver etter at vi solgte huset, jeg investerte mine penger i nytt hus mens han sløste bort sine penger.

Nå er jeg samboer på nytt og han har sønnen vår annenhver helg.

Da han skulle hente sønnen vår i dag sa han til meg: "Dere som sitter godt i det økonomisk og har stort hus, jeg har bare en etroms-leilighet, kan jeg ikke slippe å betale barnebidrag?"

Han betaler 1400 i mnd. Selv betaler jeg 2000 bare i SFO. Alt av klær og diverse kjøper jeg.

Nå skal han spille på samvittigheten min som vanlig.

Hva synes dere om dette?

Selv om jeg har samboer har vi hver vår økonomi, og jeg tjener ikke så mye.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208706-h%C3%B8r-hva-eksen-foreslo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en erfaring rikere

Synes ikke du skal gå med på det. Jeg gikk med på å redusere bidraget en periode min eks slet økonomisk. Så ble ting snudd på hodet, han fikk ny samboer, mye bedre økonomi mens jeg fikk en økonomisk smell pga sykdom. Tror du han gikk med på å betale mer bidrag?? Nei, da skulle huset utvides, det skulle bygges større garasje, nye biler til begge to. Han bidrar aldri med noe klær til barna, han er gjerrig, kjøper aldri godteri til barna i helgene, vil ikke koste kino eller annet på barna, alt barna skal ha må de ta med seg fra meg. Jeg er alene med tre barn, de er bare to voksne som begge jobber og tjener godt.

Så nei, ikke gå med på det!

Annonse

Annonse

Gjest Anonymiusøsen

Høres forkastelig ut at han kan foreslå noe sånt, men for å sette det helt på spissen, så har jo du barnebidrag, overgangstønad osv... Han betaler vel for sønnen når han har ham.

Du kan jo si at han må holde alt av klær osv. selv til de helgene han skal ha ham, så ser han fort at penger ikke strekker langt med barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...