Gå til innhold

Hvor dyr gave gir du ungene?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Men den regla kommer alle med(og jeg kunne ha moralisert likt selv),

likefremt er det de samme som kjøper dyre gaver til ungene. Merkelig..

Ja, men da gjør du ikke det denne gang. Hvis du kunne kommet med samme regla selv mener jeg.

Fortsetter under...

Skrevet

Mine får ca 1000 kr men som jeg har skrevet før, det er den eneste gangen bortsett fra bursdag de får noe og jeg kjøper ikke presanger til noen andre.

Gjest Flystripa
Skrevet

Hva med å gi dem et fadderbarn fra sos barnebyer eller plan norge eller noe?

Og en bok, cd eller genser eller noe i tillegg.

Et fadderbarn ja; værsågod, sønnen min. Her har du et fadderbarn! Vi betaler for desember mnd, og du bataler hver mnd i 18 år!

Skrevet

Har ikke bedre råd enn andre, uansett god eller dårlig råd er jeg lei av kjøpepresset.

Alle foreldre sier de skal kjøpe billige gaver, men det skjer aldri i realiteten(iallefall ikke her jeg bor).Jeg tror ingen tør, de er redd for at deres unge skal få mindre enn andres.

Er det ikke slik at det er skrytekonkurranse og skrifting etter jula? sukk!

Press og konkurranse opplever jeg som stedsavhengig. Nå er datteren min bare 7 år, og hun er alltid fornøyd med gavene sine. Hun har et par ganger, som jeg har overhørt, fått kommentar på gaven sin, men da forsvarer hun det med at det var det hun ønsket seg.

Det er kjedelig å oppleve press, og like ofte er det foreldrene som er med på å skape det.

I år ønsker datteren min seg skøyter og geomag. Skøyter får hun av oss, og geomag har jeg ordnet spleis på fra besteforeldrene.

Skrevet

De har en øverste grense på 500 kr for ønskelistene sine. I tillegg kommer det alltid noe som jeg finner på. Det kan være alt fra pysj til fargeblyanter eller kinderegg..

Begge er jo voksne og bor for seg selv, så noe praktisk eller spiselig kan det også bli utenom selve julepresangen: Hjemmelaget mat, eller ei kasse med litt av hvert.

Skrevet

Trengs noe til 3000 koster julegava det. Trengs noe til 500 koster julegava det. Har ikke noen fast sum på dette.

Annonse

Skrevet

Hva med å gi dem et fadderbarn fra sos barnebyer eller plan norge eller noe?

Og en bok, cd eller genser eller noe i tillegg.

Jeg syns det med fadderbarn er en dårlig ide! Tross alt bestemmer du at den som får gaven skal forplikte seg hver måned i x antall år. Har du tenkt å fortsette å betale for fadderbarnet ser jeg ikke helt hensikten med at andre skal stå som giver.

Skrevet

Men den regla kommer alle med(og jeg kunne ha moralisert likt selv),

likefremt er det de samme som kjøper dyre gaver til ungene. Merkelig..

Javel? Hvordan kan du være så skråsikker på det?

Jeg har aldri kjøpt så dyre gaver .

Skrevet

Må bare si at ungen din høres litt bortskjemt ut. Å ikke bli fornøyd med en gave til 1000, 2000 kroner!!!

Nå har ikke jeg tenåringer, men vi bruker som regel rundt 500,- på hver av dem.

Skrevet

Hjelpe meg!

Og jeg skjemmer liksom bort ungene pga av et par ekstra mandler??

Glad jeg ikke har slike unger. Det må jeg bare si.

He, he... De mandlene , ja.

Gjest grønnulf
Skrevet

Press og konkurranse opplever jeg som stedsavhengig. Nå er datteren min bare 7 år, og hun er alltid fornøyd med gavene sine. Hun har et par ganger, som jeg har overhørt, fått kommentar på gaven sin, men da forsvarer hun det med at det var det hun ønsket seg.

Det er kjedelig å oppleve press, og like ofte er det foreldrene som er med på å skape det.

I år ønsker datteren min seg skøyter og geomag. Skøyter får hun av oss, og geomag har jeg ordnet spleis på fra besteforeldrene.

Hei, hva er geomag?

Skrevet

Hei, hva er geomag?

Geomag er de settene med pinner og magnetkuler du kan sette sammen til allverdens konstruksjoner. Moderne utgave av mecano? Se f.eks på www.eurotoys.dk og klikk på byggesett/magneter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...