Gå til innhold

10 poeng til kronprinsen.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp. Og det er jo oss andre revnende likegyldig. Hjemme-fødselen til Mârtha vokste jo helt ut av proposjoner.

Av medieoppstyret å dømme skulle man tro det hadde gått ut et kongelig dikret om hvordan alle i hele landet bør føde. Mens det prinsessen i realiteten hadde gjort var et helt personlig valg som bare angikk de direkte impliserte; mor, far, barn og helsepersonell.

Men for mange ble fristelsen for stor til å markere egne synspunkter i ly av denne fødselen.

mvh

Ble han ikke kronprins da hans far ble konge, dvs. da Kong Olav døde i 91.

Kronprinsen / kronprinsessen er første i arverekken, trodde ikke det hadde noe med alder å gjøre.

mvh

Jo, han ble kronprins i 1991. Og han er født i 1973. Var vel tilfeldigvis 18 år da. :)

Jo, han ble kronprins i 1991. Og han er født i 1973. Var vel tilfeldigvis 18 år da. :)

Han ble vel kronprins i januar/februar da Kong Olav døde og fyldte 18 litt senere på året. Kronprins ble han som en følge av at han ble nr. en i arverekken, ikke fordi han fyldte 18. Det er tilfeldig at begge begivenhetene skjedde samme år.

mvh

Han ble vel kronprins i januar/februar da Kong Olav døde og fyldte 18 litt senere på året. Kronprins ble han som en følge av at han ble nr. en i arverekken, ikke fordi han fyldte 18. Det er tilfeldig at begge begivenhetene skjedde samme år.

mvh

Hehe... Det er jo det jeg prøver å si. Tror du jeg tror det var planlagt at kong Olav skulle dø i 1991? :)

Annonse

Sikkert jeg som ordlegger meg dårlig, selv om jeg jo skrev at han var _tilfeldigvis_ 18 år.

Kan være jeg som leste dårlig.

Så da har vi altså brukt en del tid på å fortelle hverandre noe som var klinkende klart for oss begge i utgangspunktet.

;-)

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...